رئیس دانشگاه آزاد اسلامی حاجی آباد اظهار کرد: حقیقت امر آن است که عَلم اردوهای جهادی بر دستان بسیج دانشجویی است و دانشجویان بسیجی، ستون های اصلی اردوهای جهادی با هدف محرومیت زدایی محسوب می شوند. به گزارش پیارم، دکتر محمد حیدری نارمندی در جلسه هماهنگی اردوهای جهادی بسیج دانشجویی در رابطه با برگزاری اردوهای جهادی توسط ...

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی حاجی آباد اظهار کرد: حقیقت امر آن است که عَلم اردوهای جهادی بر دستان بسیج دانشجویی است و دانشجویان بسیجی، ستون های اصلی اردوهای جهادی با هدف محرومیت زدایی محسوب می شوند.

به گزارش پیارم، دکتر محمد حیدری نارمندی در جلسه هماهنگی اردوهای جهادی بسیج دانشجویی در رابطه با برگزاری اردوهای جهادی توسط گروه‌های دانشجویی حاجی آباد گفت: یکی از وظایف و تعهدات اصلی بسیج دانشجویی توجه به امر محرومیت‌زدایی است، چراکه حضور جوانان و دانشجویان در این مناطق و برگزاری اردوی جهادی مطالبه رهبر انقلاب است.

حیدری اذعان کرد: تقویت روحیه خودباوری و شکوفایی استعدادها، افزایش روحیه مطالبه گری در اقشار مختلف، ترویج فرهنگ کار و تلاش و گسترش روحیه تعاون از جمله مزایای اجرا و شرکت در اردوهای جهادی است.

وی افزود: تبیین و تشریح گفتمان رهبر معظم انقلاب مخصوصا در مورد مباحثی چون اقتصاد مقاومتی از دیگر محاسنی است که در لوای اجرای این اردوها محقق می‌شود.

حیدری خودسازی معرفتی برای دانشجویان را از دیگر اولویت‌های این اردوها عنوان کرد و افزود: دانشجویان علاوه بر خدمت‌رسانی به محرومین با مباحث معرفتی و معنوی آشنا می‌شوند.

این مقام مسئول  با بیان اینکه اردوهای جهادی دعوت به اسلام و انقلاب با رفتار عملی است، این اردوها را کمک به کارآمدی نظام دانست و اظهار کرد: بسترسازی برای تربیت مجموعه وسیعی از مدیران جهادی در تراز انقلاب اسلامی و کمک به طراحی و فراگیری الگوی زندگی جهادی و روحیه و تفکر بسیجی در راستای ارتقای فرهنگ معنوی جامعه و مبارزه با تهدیدهای فرهنگی مأموریت‌ها و رسالت‌های حرکت‌های جهادی است.

حیدری گفت: محیط اردوی جهادی بستر مناسبی برای تمرین ترک تعلق به دنیا است و اینکه دانشجویان در اعتکافی جهادی خودسازی کنند و از رهگذر این خودسازی، جامعه را نیز بسازند.

دکتر حیدری بیان کرد: دانشجویان شرکت‌کننده در اردوهای جهادی باید قدر این فرصت را دانسته و از این مهم در راستای خودسازی استفاده کنند و در همهکارهای خود برنامه ریزی داشته باشند و هیچ کاری را بدون مطالعه و موررت کارشناسان امر انجام ندهند.

مسئول بسیج دانشجویی حاجی آباد تصریح کرد: گروه‌های جهادی دانشجویی همواره در عرصه محرومیت‌زدایی پیشگام هستند و به صورت خودجوش فعالیت دارند و هر جا دولت و یا مردم بخواهند، گروه‌های جهادی آماده خدمتگذاری هستند، این جوانان مدیران جوانی هستند که بدون دریافت حقوق‌ برای خدمتگزاری آماده‌اند.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی دانشجویی شهرستان حاجی آباد در قالب اردوهای ۳ و ۱۰ روزه به مناطق محروم اعزام می‌شوند افزود:  فعالیت جهادگران با توجه به نیازهای منطقه مورد هدف در حوزههای فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، عمرانی، بهداشت و درمان، محرومیتزدایی، کشاورزی، مطالبه‌گری از مسئولان در راستای پرداختن به مشکلات محرومان و غیره انجام می‌شود.

جعفری یاد آور شد: این دو گروه جهادی خواهر و برادر جهت کارهای عمرانی به منطقه چشمه سبز پوشان جهت حصار کشی و پاکسازی محیط  چشمه سبز پوشان  و خواهران نیز به شهر فارغان جهت کارهای فرهنگی اعزام می شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=55795

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.