امام جمعه شهرستان حاجی آباد گفت: محرومیت زدایی در روستاها و مناطق محروم، تقویت و توسعه اردوهای جهادی و هجرت، شناسایی و ایجاد زمینه های اشتغال موقت و به دنبال آن پایدار جوانان و كارجویان از مهمترین گام های بسیج سازندگی است. ...

حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه شهرستان حاجی آباد در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز اظهار کرد: بسیج به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای دولتی و مردمی موجود درکشور از ظرفیتهای فراوانی برای حضور در عرصه‌های مختلف برخوردار است، زیرا نه‌تنها تمام جغرافیای کشور را در کلیه نقاط شهری و روستایی تحت پوشش قرار داده، بلکه از تنوع مأموریت و تعدد و گستردگی فراوان رده‌های وابسته در اقشار و صفوف مختلف و در موضوعات گوناگون نیز برخوردار است.

حجت الاسلام شریفی افزود: گستردگی این نهاد سبب شده که به ‌عنوان یک نیروی بازدارنده قوی با محوریت آمادگی دفاعی به یک سازمان چند منظوره فعال در تمامی عرصه‌هایی که کشور بدان نیاز دارد مبدل شود، از همین رو دامنه انتظارات از بسیج نیز باید متناسب با این توانمندی‌ها تعریف و مشخص ‌شود.

وی بیان داشت:حضور در عرصه سازندگی ومحرومیت‌زدایی نیز، یکی از دهها و بلکه صدها موضوعی است که از همان ابتدا در دستور کار بسیج قرار داشته و در مقطع کنونی نیز در ردیف مهمترین مأموریتهای بسیج قرار دارد.

امام جمعه حاجی آباد تصریح کرد: محرومیت‌زدایی همواره در رأس شعارهای نظام جمهوری اسلامی قرار داشته و اگر چه حضور بسیج در این عرصه با دستاوردهای شگرفی همراه بوده، اما عوامل مختلفی مانند جنگ تحمیلی، تابحال مانع از تحقق کامل این هدف شده است و لذا با توجه به اینکه موضوع توسعه همه جانبه بویژه توسعه روستایی درصد بالایی از نیاز کشور را شامل می‌شود، ماموریت سازندگی و محرومیت زدایی همچنان به عنوان محور اصلی فعالیت های سپاه و بسیج مطرح می‌باشد.

اسلام شریفی افزود:نقش و کارکردهای بسیج در عرصه های امنیتی و دفاعی، سیاسی و اجتماعی، اقتصادی و سازندگی، فرهنگی، امدادی و بهداشتی، با توجه به عمق و گستره سازمانی در سراسر کشور و فراگیری اقشار، اصناف و آحاد مختلف جامعه، در تمامی عرصه هایی که به او میدان فعالیت داده شد، کارآمدی خود را در آن عرصه ها با صداقت و خلوص و شایستگی نشان داده است.

وی با اشاره به اهداف اصلی تشکیل بسیج سازندگی، تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر بسیج کردن جوانان کشور برای سازندگی، تعامل با ادارات و سازمان های دولتی برای تسریع در اجرای پروژه های محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق محروم، ایجاد روحیه خلاقیت و مسئولیت پذیری در بین جوانان، استمرار ارزش های بسیج و ایجاد روحیه جهادی و انتقال آن به میادین کار، تلاش و سازندگی را از جمله این اهداف برشمرد.

شریفی، تقویت روحیه اعتماد به نفس در بین جوانان، ایجاد روحیه جهادی، ایجاد محیط سالم برای گذراندن اوقات فراغت جوانان، توجه به جنبه های آموزشی و ارایه آموزش های تخصصی را از دیگر آثار اجتماعی طرح های بسیج سازندگی بیان کرد.

امام جمعه حاجی آباد با اشاره به فعالیت های مختلف این مجموعه در قالب گروه های جهادی، گفت: کاهش هزینه های دولت در اجرای طرح های عمرانی و خدماتی و نیز سرعت عمل در اجرا، مزیت مهم و اصلی بسیج سازندگی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=69981

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.