پس از انتشار آمارهای غیریکدست از چین که نشان می داد واردات نفت این کشور در ماه جولای افزایش یافته، اما آمارهای تجاری به طور کلی تضعیف شده است، قیمت نفت امروز به پایین ترین رقم ها در چند ماه گذشته رسید. به گزارش پیارم به نقل از سرویس اقتصادی جام نیوز، قیمت نفت در ...
پس از انتشار آمارهای غیریکدست از چین که نشان می داد واردات نفت این کشور در ماه جولای افزایش یافته، اما آمارهای تجاری به طور کلی تضعیف شده است، قیمت نفت امروز به پایین ترین رقم ها در چند ماه گذشته رسید.
به گزارش پیارم به نقل از سرویس اقتصادی جام نیوز، قیمت نفت در جریان معاملات امروز ۱۸ سنت افزایش یافت و به ۴۸ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش رویترز، پس از انتشار آمارهای غیریکدست از چین که نشان می داد واردات نفت این کشور در ماه جولای افزایش یافته، اما آمارهای تجاری به طور کلی تضعیف شده است،  قیمت نفت امروز به پایین ترین رقم ها در چند ماه گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت به رقم ۴۸ دلار و ۲۴ سنت در معاملات ابتدای روز رسید که پایین ترین رقم در بیش از ۶ ماه گذشته بود. در ادامه قیمت این نفت افزایش یافت و به ۴۸ دلار و ۷۹ سنت رسید که بنابراین ۱۸ سنت نسبت به روز گذشته افزایش داشته است.

اما قیمت نفت خام آمریکا امروز ۶ سنت کاهش داشت و به ۴۳ دلار و ۸۱ سنت در هر بشکه رسید.
واردات نفت خام چین در ماه جولای نسبت به ماه ژوئن ۴٫۱ درصد رشد داشت، اما این خبر مثبت تحت الشعاع آمارهای تجاری قرار گرفت که نشان می داد میزان صادرات دومین اقتصاد بزرگ جهان ۸٫۳ درصد کاهش داشته است.
به علاوه، قیمت های تولید کننده در ماه جولای به پایین ترین رقم خود از اواخر سال ۲۰۰۹ تاکنون رسید.

کارستن فریچ، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «بازار بیشتر روی آمارهای کلی اقتصاد چین متمرکز شده که بسیار ضعیف بوده است… به نظر می رسد که فعالیت اقتصادی در چین همچنان در حال کاهش است.»
وی افزود: «این واقعیت، بدون توجه به آمار بسیار قوی واردات نفت چین، بر قمیت نفت تاثیر منفی گذاشته است.»
فریچ گفت، احتمالا چین از افت قیمت ها برای پر کردن ذخایر خود استفاده کرده است. اما از ابتدای ماه اوت تاکنون، نشانه هایی از کند شدن تقاضا برای نفت در آسیا در حال پدیدار شدن است.
روز جمعه، موسسه بیکر هاگز، فعال در زمینه ارائه خدمات میادین نفتی اعلام کرد، تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا ۶ مورد افزایش یافته است. این خبر نگرانی ها از افزایش عرضه را تشدید کرد. تولید کنندگان نفت در آمریکا در طی ۳ هفته گذشته ۳۲ سکو به سکوهای حفاری نفت اضافه کرده اند./تسنیم/۱۱۰

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=42447

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.