با افزایش جمعیت به ویژه در روستاهای بخش احمدی که در پراکندگی و محرومیت شهره عام و خاص است نیاز ارتباط تلفنی و فراهم‌سازی بستر ارائه خدمات الکترونیک در این مناطق بیش از پیش ضرورت یافته است. به گزارش پیارم حاجی آباد، بخش احمدی از توابع شهرستان حاجی آباد با جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار ...

با افزایش جمعیت به ویژه در روستاهای بخش احمدی که در پراکندگی و محرومیت شهره عام و خاص است نیاز ارتباط تلفنی و فراهم‌سازی بستر ارائه خدمات الکترونیک در این مناطق بیش از پیش ضرورت یافته است.

به گزارش پیارم حاجی آباد، بخش احمدی از توابع شهرستان حاجی آباد با جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار نفر و متشکل از ۴۲ روستا یکی از پهناورترین بخش‌های استان هرمزگان است که فاصله آن با نزدیکترین مرکز درمانی مجهز بیش از ۱۳۰ کیلومتر است.

مردم این بخش که اغلب نیازهای خود را از مرکز شهرستان و یا مرکز استان تامین می‌کنند برای دریافت خدمات دولتی به دلیل فراهم نبودن بستر و مشکلات موجود در زمینه فیبر نوری از داشتن اینترنت با کیفیت و ارتباط تلفنی با ثبات، محروم هستند و مجبور هستند برای دریافت یک خدمت کوچک جاده خطرناک مرکز بخش تا بندرعباس و یا شهرستان حاجی‌آباد را به مسافت بیش از ۱۳۰ کیلومتر طی کنند.

در این چند روز گذشته قطعی مکرر تلفن همراه و اینترنت در خود شهرستان و بخش های فارغان و احمدی مردم را کلافه کرده است صبح امروز در شهرستان از ساعت ۴٫۵ صبح تلفن همراه و اینترنت  تا ساعت ۸ صبح قطع شده بود و این مشکل در این هفته برای دومین بار اتفاق افتاده است.

مهندس کرمشاه پور شهردار بخش احمدی در گفتگو با خبرنگار پیارم حاجی آباد اظهار کرد: در هفته جاری با قطع شدن مکرر تلفن مشکلات زیادی برای مردم بخش و ارگان های دولتی مستقر در بخش به وجود آمده است ، همچنین در روستاهای نظیر کاشان ، سراح ، شغرود ، جلالی ، گردکان و دیگر روستاها
کرمشاه پور افزود: متاسفانه با مشکل قطعی تلفن در مرکز بخش و شهر سرگز نیز به کررات و روزانه شاهد قطع تلفن هستیم .
وی بیان داشت: پیگیری های مکرر بخشداری و شهرداری این بخش نیز تا کنون بی اثر مانده و علیرغم وعده های مدیران مخابرات مشکل همچنان به قوت خود باقیست و مردم این بخش سردرگم برای دریافت خدمات با صرف هزینه های زیاد به مراکز شهرستان واستان عزیمت میکنند.
شهردار بخش احمدی تصریح کرد: متاسفانه در منطقه فارغان و روستاهایش نیزگاهی شاهد قطعی آنتهی موبایل هستیم ، زمانیکه آنتهی موبایل وجود دارد اکثریت روستاهای تابع فارغان آنتهی خوبی برخوردارند.
کرمشاه پور افزود: در روستای دهــنـه با اینکه روستایی با هدف گردشگری این شهرستان می باشد نیاز مبرم به آنتهی موبایل دارد ولی قسمتی از مکان های روستا آنتهی وجود ندارد اکثریت خانه ها که وارد اتاق خانه ها میشوید آنتن بطور کامل قطع میشود.
وی یادآور شد: دکل هایی مخابراتی که در مناطق مختلف فارغان گذاشته شده ولی امواج آنتهی در این روستا ضعیف دیده می شود در روستای بخوان نیز این مشکل وجود دارد، متاسفانه مسئولین در فارغان اهمیت نمیدهند و تا به حال اقدامی نکردند خواهشمند است مسئولین شهرستان جهت رفع این مشکل اقدام نمایند.
وی در پایان افزود: یکی از دلایلی که اهالی روستای دهــنـه و یا حتی مسافران و گردشگران ویا مخصوصا جوانان این روستا تمایلی برای حضور در این روستا ندارند چون داخل منازل اینترنت و آنتن موبایلشون کاملا قطع می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68449

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.