شهرستان حاجی آباد قطب تولید خرمای صادراتی جهان و بزرگترین تولید کننده محصولات خارج از فصل استان چشم انتظار صنایع فراوری و بسته بندی می باشد. ...

به گزارش شبکه اطلاع رسانی پیارم حاجی آباد،شهرستان حاجی آباد پیشانی استان هرمزگان ودروازه ورودی استان هرمزگان می باشد و این شهرستان درمسیر جاده ترانزیتی وحمل ونقل قرار گرفته بطوریکه یکی از شلوغ ترین محورهای ارتباطی کشور محسوب می شود وشاهراه حیاتی وجایگاه ویژه ای در اقتصاد کشور دارد.

قطب تولید محصولات کشاورزی هرمزگان چشم انتظار صنایع بسته بندی

شهرستان حاجی آباد با توجه به اینکه  قطب تولید محصولات کشاورزی استان می باشد وبیشترین محصول خرمای صادراتی جهان و سبزی وصیفی جات خارج از فصل در حاجی آباد تولید و در سطح استان عرضه می شود.

خرمای پیارم حاجی آباد در داخل کشور به کشورهای اسیایی و اروپایی نیز صادر می شود ولی با وجود تولید خرما در این شهرستان هنوز در زمینه بسته بندی و فراوری خرما و بسته بندی محصولات گلخانه ای هیچ گونه اقدامی از سوی دولت صورت نگرفته است.

شهرستان حاجی آباد بیش از ۱۰۰ هکتار گلخانه دارد که بیشترین محصولات خارخ از فصل در این شهرستان کشت می شود ولی تمامی محصولات به صورت فله ای وارد بازار می شود و بخش خیلی کمی از این محصول به خارج از کشور صادر می شود که در  زمینه صادرات محصولات گلخانه ای در حاجی آباد اقداماتی صورت گیرد نه تنها مشکل گلخانه داران حل می شود بلکه زمینه اشتغال جوانان بیشتری در این سایت های گلخانه ای فراهم می شود.

تزریق اعتبار به بخش حمل نقل جاده ای

در بحث حمل و نقل و راهها شهرستان پروژه های نیمه تمام زیادی در بخش کوهشاه احمدی و دیگر بخش ها دارد و با توجه به اینکه شهرستان حاجی آباد قرار است که در آینده به عنوان بندر خشک فعالیت کند پس برای پیشرفت هر منطقه ای لازم است که راه های ارتباطی ان منطقه آسفالات و آباد شود.

حاجی آباد با جمعیت ۶۸ هزار نفری بدون کلینیک تخصص

در حوزه بهداشت شهرستان حاجی آباد با توجه به اینکه جمعیت  بیش از ۶۸ هزار نفر می باشد هنوز یک کلینیک تخصصی در این شهرستان وجود ندارد.

مردم شهرستان خواستار افزایش سرانه بهداشتی درمانی به این بخش می باشند و افزایش شبکه های بهداشت روستایی و کلینک تخصصی که در این شهرستان وجود ندارد یکی از خواسته های بحق مردم این شهرستان می باشد.

یکی دیگر از درخواست های مردمی اختصاص اعتبار به دهیاری ها و شهرداری های سطح شهرستان جهت انجام طرح های عمرانی حوزه مربوطه خود می باشد .

بیشتر روستاهای کوهشاه احمدی بدون مدرسه هستند

شهرستان حاجی آباد در بحث آموزش روستاهای در سطح شهرستان وجود دارد که از کمبود فضاهای آموزشی رنج می برند و بعضی از دانش آموزان در بخش کوهشاه احمدی در کپر و کانکس تحصیل می کنند که دولت باید توجه ویژه ای به این بخش داشته باشد.

ایجاد زمینه اشتغال با توجه به ظرفیت های شهرستان و وجود جوانان تحصیل کرده بیکار که در شهرستان وجود دارد که یکی دیگر از خواسته های بحق مردم از نهاد ریاست جمهوری می باشد.

ضعف زیرساخت ها مهم ترین معضل صنعت توریسم حاجی آباد/ اعتباری برای رونق گردشگری وجود ندارد
شهرستان حاجی آباد با وجودشرایط آب و هوایی معتدل دارای ۱۱جاذبه توریستی مهم است که نیازمند حمایت مسئولین در زمینه توسعه صنعت گردشگری می باشد. .

حاجی آباد با وجود پتانسیل‌های گردشگری، فرهنگی و تاریخیِ منجمله بارگاه امامزاده سید محمد(ع) و سید نظام الدین(ع)، قلعه تاریخی، آبشار تزرج، چشمه سبزپوشان برغنی، دهنه میمند، بخوان،دهنه جائین،قلعه تاریخی طارم و منطقه گردشگری آبید و باغ چنار بخش احمدی کمتر شناخته شده‌ است و برای بهبود آینده توریسم فرهنگی-تاریخی شهرستان، باید مکان های گردشگری شناسایی و معرفی شوند.

آبشار دل‌انگیز تزرج در ۱۲ کیلومتری جاده ترانزیتی حاجی‌آباد به بندرعباس واقع‌شده که این جاذبه تفریحی و گردشگری می‌تواند موجب رشد و تحول اقتصادی، در منطقه شود و زمینه اشتغال بسیاری از جوانان منطقه را فراهم کند.

 فقر و محرومیت منطقه کوهشاه احمدی خیلی فراتر از دیگر مناطق استان است

با توجه به اینکه نمایندگان مجلس و مسؤولین‌ امر طی بازدیدهایی که در روزهای گذشته از بخش احمدی داشتند، محرومیت‌های مردم در حوزه‌های مختلف را شاهد بودند، اما مساله مهم امروز برای این مردم، این است که زیرساخت‌ها ساخته یا تقویت شود، مردم این منطقه در حوزه آبرسانی، برق، تلفن، گاز، راه و مدرسه با مشکلاتی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، جوانانی هستند که دارای مدرک عالیه اما بیکار هستند، مسؤولین امر به داد مردم بخش احمدی برسید.

فقر و محرومیت در این منطقه خیلی فراتر از دیگر مناطق استان است، کشاورزان به علت بدهی‌بانکی و خشکسالی از کشاورزی دست کشیدند و برای اینکه فرزندانشان از تحصیل عقب نمانند به شهرها مهاجرت می‌کنند، معیشت مردم بخش احمدی بیشتر از دیگر مناطق استان و زندگی آنان به خطر افتاده است، کم‌کاری از هیچ مسؤولی پذیرفته نیست اگر کوتاهی کنید فردا در دادگاه عدل‌الهی باید پاسخگو باشید؟

با توجه به سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی به استان هرمزگان اظهار داشت:رئیس جمهور رسیدگی به مناطق محروم بخش احمدی را اولویت قرار دهد، اگر شما نمی‌توانید با این مردم دیدار کنید و از نزدیک مشکلات را لمس کنید وزراء را به بخش احمدی اعزام کنید تا محرومیت‌ها و کم و کاستی‌ها و کمبودهای این بخش را ببینند، درد و دل مردم را بشنوند، لحظه‌ای خودشان را به جای مردم این بخش قرار دهند تا ببینند محرومیت تا چه اندازه زندگی انسان‌ها را به خطر می‌اندازد.

استعدادها و توانمندی‌های جوانان بخش احمدی در حاجی‌آباد بی‌نظیر است، مردم این منطقه استان هرمزگان در همه عرصه‌های انقلاب حضور حداکثری داشتند و خوش‌درخشیدند، بیشترین حضور را در انتخابات داشتند و مردمی که حافظ حریم ولایت هستند آیا مسؤولین امر راضی به محرومیت مردم این

استعدادها و توانمندی‌های جوانان بخش احمدی در حاجی‌آباد بی‌نظیر است، مردم این منطقه استان هرمزگان در همه عرصه‌های انقلاب حضور حداکثری داشتند و خوش‌درخشیدند، بیشترین حضور را در انتخابات داشتند و مردمی که حافظ حریم ولایت هستند آیا مسؤولین امر راضی به محرومیت مردم این منطقه می باشند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67304

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.