«این مانور نظامی در آسمان، زمین و دریا برگزار می شود و جت های جنگنده، سیستم های دفاع هوایی و زیردریایی های ایرانی در آن تست می شوند …».   به گزارش پیارم به نقل از سرویس سیاسی جام نیوز، برخی رسانه‌ها و مطبوعات انگلیسی‌ زبان، امروز (پنجشنبه، ۰۴ دی ۹۳) عناوین زیر را پوشش ...
«این مانور نظامی در آسمان، زمین و دریا برگزار می شود و جت های جنگنده، سیستم های دفاع هوایی و زیردریایی های ایرانی در آن تست می شوند …».

  IMG14592676

به گزارش پیارم به نقل از سرویس سیاسی جام نیوز، برخی رسانه‌ها و مطبوعات انگلیسی‌ زبان، امروز (پنجشنبه، ۰۴ دی ۹۳) عناوین زیر را پوشش خبری داده اند:

 

 

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (Jpost):

ایران می خواهد طی رزمایش نظامی گسترده و شش روزه، قدرت نظامی خود را به رخ بکشد.

ایران روز پنجشنبه، رزمایش نظامی با ابعاد گسترده ای را آغاز کرد که شش روز به طول خواهد انجامید. این رزمایش که “محمد رسول الله” نام گذاری شده، گستره ای ۲٫۲ میلیون متر مکعبی را دربر می گیرد. این مانور نظامی در آسمان، زمین و دریا برگزار می شود و جت های جنگنده، سیستم های دفاع هوایی و زیردریایی های ایرانی در آن تست می شوند.

وب سایت امریکایی یاهو (Yahoo):

وزیر خارجه ایران می گوید، توافق هسته ای در دسترس است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد، مطمئن است که می توان به توافق نهایی با قدرت های جهانی در مورد برنامه هسته ای کشورش دست یافت. وی طی نامه هایی جداگانه برای همتایان غربی اش نوشت: اطمینان دارم که توافق جامع در آینده نزدیک دست یافتنی خواهد بود.

ظریف افزود: آنچه مورد نیاز است، آینده‌نگری، اراده سیاسی و قبول واقعیت‌ها و نیز جسارت برگزیدن یک انتخاب صحیح می‌باشد تا به جای تسلیم شدن در برابر منافع خاص و امیال گروه‌های فشار پر سر و صدایی که به طور فزاینده محبوبیت خود را از دست داده‌اند، تمامی جامعه جهانی از آن منتفع شوند.

ماهنامه آمریکایی کانترپانچ (Counterpunch):

ترس ساختگی؛ گمراه کردن جهان در مورد بمب ایران.

بیش از چندین سال است که آمریکا و کشورهای اروپایی بحران ساختگی را علیه برنامه هسته ای ایران ایجاد کرده اند. اکنون یافتن راه حلی برای غلبه بر سوء ظن و بدگمانی ناشی از این بحران سازی، کار ساده ای نیست. مطلبی هست که می خواهم در مورد نگاه اسلام به اخلاقیات بگویم؛ آیت الله خمینی و خامنه ای، که به صورت متوالی روحانی ارشد و رهبران عالی مقام ایران بوده اند، در موارد متعددی به وضوح بیان کرده اند که ساخت بمب هسته ای با اعتقادات اسلامی و احکام فقهی مغایرت دارد. به نظر من باور کردن این اظهارات، سخت نیست.

در طول جنگ تلخ و وحشیانه صدام حسین، که ایران دو میلیون نفر از مردم خود را از دست داد، این کشور حاضر به استفاده از سلاح شیمیایی نشد حتی با وجود آنکه عراق از این سلاح استفاده کرد. آنها بیش از حد غیر اسلامی در نظر گرفته شده اند. ایران به اصول اخلاقی خود پایبند بوده است. همانطور که شما می توانید درک کنید، عملکرد مذهبی ایران امروز با داعش و طالبان پاکستان بسیار متفاوت است. اما آمریکا بر اصول اخلاقی غربی خود استوار نبوده است؛ چه این اصول بر اساس اعتقادات مسیحیت در نظر گرفته شود، و یا با ارزش های غیرمذهبی و سکولار سنجیده شود. آمریکا نیز مانند برخی دولت های اروپایی، در طول جنگ بلند مدت صدام حسین با ایران، سلاح های پیشرفته و اطلاعات در اختیار وی قرار می داد.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه یورونیوز (Euronews):

ارتش امریکا: داعش هواپیمای اردنی را ساقط نکرده است.

ارتش اردن، به اسارت درآمدن یک خلبان این کشور توسط داعش را در استان رقه سوریه تایید کرد. داعش می گوید جنگنده اف-۱۶ خلبان ستوان یکم «معاذ الکساسبه» ۲۷ ساله را هدف قرار داده و سرنگون کرده است.

امریکا که رهبری ائتلاف حملات هوایی به مواضع داعش را بر عهده دارد می گوید سقوط این هواپیما علتی غیر از اصابت موشک داعش داشته است.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=25093

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.