مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان  افزود: قاچاق کالا خنجری از پشت به نظام است و دست هایی هم در کار این قاچاق است. مرتضی مدنی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار پیارم حاجی آباد در خصوص قاچاق کالا در استان اظهار کرد« مقام معظم رهبری از سال ۸۳ تا کنون ۱۳ ساله ...

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان  افزود: قاچاق کالا خنجری از پشت به نظام است و دست هایی هم در کار این قاچاق است.

مرتضی مدنی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار پیارم حاجی آباد در خصوص قاچاق کالا در استان اظهار کرد« مقام معظم رهبری از سال ۸۳ تا کنون ۱۳ ساله که شعار های سال رو به نام اقتصاد تعیین می کند، باید اهمیت مسئله اقتصاد برای همه جامعه به صورت ویژه در اولویت قرار بگیرد با توجه به هجمه هایی از تحریم ها یی که دارد از ناحیه کشورها خصوصا در این چند سال اخیر برما وارد می شود ما باید در زمینه اقتصاد مقاومتی و مقاوم کردن اقتصاد  و توجه به تولید داخلی مان اهتمام ویژه داشته باشیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان  افزود:کلیه مسئولین و مردم و بخش خصوصی و سایر اقشار باید به حوزه اقتصاد نگاه ویژه داشته باشند و اگر تولید ما رونق پیدا کرد مشکل معیشت و اشتغال ما حل خواهد داشت استان هرمزگان با توجه به شرایط ویژه ای که دارد می تواند نقش ویژه ای در زمینه اقتصاد ایفا کند.

مرتضی مدنی  بیان داشت: یکی از مشکلات بحث عدم تحقق اقتصاد مقاومتی ، رونق تولید  و یکی از موانع اصلی حوزه تولید ما بحث قاچاق است که متاسفانه قاچاق کالا به تمامی حوزه های اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و امنیتی و بهداششتی ما ضربه وارد کرده است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری از اواخر سال ۹۲ شاید حول و حوش چندین نوبت به موضوع قاچاق اشاره کردند و تذکراتی در این رابطه به مسئولین داده اند زیرا قاچاق اقتصاد ما را دارد دچار مشکل می کند، نیاز است که در بحث قاچاق کالا در سطح کلان و بحث های دانه درشت ها مطرح است و در قضیه پیشگری و مبارزه با قاچاق اهتمام جدی به خرج بدهیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان  افزود: قاچاق کالا خنجری از پشت به نظام است و دست هایی هم در کار این قاچاق است در ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری اشاره کردند به نکته ای که جنگ جنگ تمام عیار اقتصادی است و ما باید در مقابل این جنگ ابزار دفاعی مان را تقویت بکنیم .

هدف امارات و عربستان از وارد کردن قاچاق به ایران بازار ایران است

مدنی بیان کرد: در کشورهای همجوار ما در امارات و عربستان داره تولیداتی با قیمت کمتر از هزینه تولید  وارد کشور ما می شود که غریب به اتفاق ان تولیدات ما در داخل کشور داریم این تولیدات در حوزه های مواد غذایی آرایشی بهداشتی و با برند امارات می باشند و بیشتر این واردات در پوشش قاچاق وارد کشور ما می شود.

وی هدف امارات و عربستان بازار ایران است و کالاهای تولید داخل ما در این کشور ها تولید و به صورت قاچاق وارد کشور ما می کنند که این واردات قاچاق کالا تولید مارا فلج کرده است .

این مقام مسئول تصریح کرد: امار بیشتر پرونده هایی که وارد مجموعه تعزیرات استان شده مربوط به قاچاق است بیشترین کالاهایی هم که دارد وارد می شود کالاهایی مثل البسه پوشاک و پارچه است که ما در داخل تولید می کنیم و بعد لوازم خانگی، دارو، مواد غذایی، ارایشی بهداشتی  و غیره است.

مدنی یادآور شد: مناطق آزاد ما شده است مزید علت، محل های قاچاق بیشتر مناطق آزاد می باشد دوستان باید به حوزه اقتصاد و تولید توجه داشته باشید در شهرستان حاجی آباد در بحث تولید خرما و خرمای پیارم زبانزد خواص و عام است و انواع خرما و شیره خرما تولید می شود الان خرما و شیره خرما  از امارات متحده عربی  وارد کشور ما می شود وقتی محصولات دارد برنامه ریزی شده وارد کشور ما می شودمشخص است که هدف ضربه زدن به تولید ما است .

وی تاکید کرد: مسئولین باید در این زمینه حساس باشند و مردم را نسبت به این مسائل آگاه کنیم و پیشگیری کنیم تا ظرفیت هایی که استان ما دارد بتواند بهتر از آن استفاده کنیم و اشتغال و تولید و معیشت ما رونق پیدا کند اما متاسفانهدر پوشش های مختلف اتفاقاتی دارد می افتد به نام ملوان و مرز نشین وبه کام یک عده ای خاص وما برخی از سرشاخه های آنها در استان را شناسایی کردیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گفت: متاسفانه ما نتوانستیم در حوزه پیشگیری خوب عمل کنیم و کلی پرونده به قوه قضائیه و تعزیرات حکومتی سرازیر شده اند، اگر ما آمدیم به برخود قضایی پرداختیم از موضوع پیشگیری غافل شدیم همه دستگاهها و جاهایی که کوتاهی شد ما حتی در دستگاه های دولتیمان نیز پرونده داریم.رقم های بالا بعضا یکی از قوانینی که از اول انقلاب به طور خاص به ان توجه شده است قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می باشد نیاز است که همه دستگاهها به موضوع پیشگیری توجه ویژه داشته باشیم.

مدنی در پایان افزود:در حوزه مواد مخدر برخورد های زیادی شده است ولی نتوانستیم کامل جلو مواد را بگیریم ما باید با فرهنگ سازی در مدارس دانشگاهها جهت پیشگیری اقدام کنیم.

 

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=66858

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.