ریاست دادگستری حاجی آباد در همایش اقتصاد مقاومتی(پیشگیری از تخلفات) با تاکید برضرورت جلوگیری از ورود قاچاق کالا به شهرستان ،گفت : این معضل بزرگ برای اقتصاد جامعه بسیار خطرناک بوده و اقتصاد سالم را فرو می پاشد . به گزارش پیارم حاجی آباد، حجت الاسلام صادقی در همایش اقتصاد مقاومتی (پیشگیری از تخلفات ) ...

ریاست دادگستری حاجی آباد در همایش اقتصاد مقاومتی(پیشگیری از تخلفات) با تاکید برضرورت جلوگیری از ورود قاچاق کالا به شهرستان ،گفت : این معضل بزرگ برای اقتصاد جامعه بسیار خطرناک بوده و اقتصاد سالم را فرو می پاشد .

به گزارش پیارم حاجی آباد، حجت الاسلام صادقی در همایش اقتصاد مقاومتی (پیشگیری از تخلفات ) که توسط اتاق اصناف با همکاری بسیج اصناف در سالن فرمانداری برگزار شد معضلات قاچاق کالا را به دلیل عدم آگاهی در جامعه ذکر کرد و افزود: قاچاق کالا بزرگ‌ترین ضربه را به اقتصاد کشور وارد می‌کند و کسی از اصناف دلش نمی‌خواهد وارد این سیستم شود.

صادقی با تاکید برضرورت جلوگیری ازورودقاچاق کالابه کشور،خاطرنشان کرد: این معضل بزرگ برای اقتصاد جامعه بسیار خطرناک است.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنان خود افزود: یکی از راههای درآمد کسب مال حلال و شرعی آگاهی به مباحث احکام اسلامی در داد و ستد و تجارت است و شایسته است.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه کسب و کار هم دارای آداب و رسومی است که توجه به آنها می توان برای جامعه مفید و موثر باشد افزود: دین اسلام دین میدان عمل است و همه افراد در بخش های مختلف باید با آگاهی نسبت به مسائل، آنها را در جامعه اجرا کنند.

وی بیان کرد: بعد از کشاورزی، خرید و فروش جزء حلال ترین روزی هاست و داشتن حسن خلق از مواردی است که اصناف باید آن را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: قشر زحتمکش اصناف و بازار برای امرار معاش از طریق شرعی، احتیاج مبرم به فراگیری مسائل خرید، فروش و احکام اقتصادی دارند و باید در این زمینه آگاهی های لازم را داشته باشند.

امام جمعه موقت با بیان اینکه احتکار، گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و قاچاق کالا به دلیل اینکه به اقتصاد کشور ضربه وارد می کنند حرام است گفت: اصناف باید با خودداری از این موارد از آسیب رساندن به جامعه مسلمانان و دولت جلوگیری کنند.

وی کسب روزی حلال را یکی از واجبات دین برای هر فرد مسلمانی دانست و از اصناف خواست که طبق موازین اسلامی نسبت به داد و ستد اقدام کنند.

رئیس دادگستری شهرستان حاجی آباد گفت: به‌منظور شناسایی سارقان نصب دوربین در سطح شهر حاجی آباد الزامی است و به زودی تمام خیابان های شهرستان حاجی آباد مجهز به دوربین مدار بسته می شوند.

وی بیان داشت: در زمینه مقابله با سرقت‌ها هم خود مردم باید نسبت به ایمن کردن محل کسب و زندگی خود اقدام کنند و بخشی هم که مربوط به مسئولان می‌شود با نصب دوربین در کل شهر به کمک اصناف و نیروی انتظامی در کاهش سرقت، کشفیات و شناسایی سارقان کمک بزرگی می‌شود.

در پایان همایش صادقی از بازاریان خواست که برای ساخت درب حرم امامین عسکریین که در شهرستان در حال ساخت است کمک کنند.

لازم به ذکر است که در این همایش ریاست اداره صنعت معدن تجارت شهرستان گزارش جامعه ای از فعالیت های این اداره و اتاق اصناف ارائه کردند و در ادامه اقای بهزاد امامدادی مسئول عتبات عالیات نیز در خصوص ساخت درب حرم سخنرانی داشتند .

img_0063 img_0053

img_0067 img_0061 img_0054 img_0050

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=59894

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.