دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا و انگلیس چشم خود را به روی حبس فعالان حقوق بشر و سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین بسته‌اند. به گزارش پیارم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه واکنش‌ها به اقدام گستاخانه مقامات آل خلیفه در لغو تابعیت رهبر شیعیان بحرین، دیده‌بان حقوق بشر ...

دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا و انگلیس چشم خود را به روی حبس فعالان حقوق بشر و سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین بسته‌اند.
به گزارش پیارم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه واکنش‌ها به اقدام گستاخانه مقامات آل خلیفه در لغو تابعیت رهبر شیعیان بحرین، دیده‌بان حقوق بشر در این باره بیانیه صادر کرده است.

وزارت کشور بحرین روز دوشنبه اعلام کرد، تابعیت آیت‌الله «شیخ عیسی احمد قاسم» را به اتهام تبلیغ طائفی‌گری و فتنه‌انگیزی در بحرین لغو کرده است.

این وزارتخانه مدعی شد: عیسی قاسم از طریق منبر و خطبه، در جهت منافع کشورهای خارجی و در خدمت طائفی‌گری و خشونت اقدام کرده است(جزئیات بیشتر).

در ادامه واکنش‌ها به اقدام گستاخانه مقامات آل خلیفه، دیده‌بان حقوق بشر در این باره بیانیه‌ای صادر و از این اقدام به شدت انتقاد کرده است.

در بیانیه‌ این سازمان درباره لغو تابعیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم آمده است: «مقامات بحرینی باید از تصمیمشان برای سلب خودسرانه تابعیت روحانی ارشد عقب‌نشینی کنند و همچنین فوری فعالان حقوق حقوق بشر را آزاد کنند».

«جو استورک» معاون رئیس دیده‌بان حقوق بشر در امور خاورمیانه گفت: «دولت بحرین و خاندان حاکم در حال بستن در اصلاحات سیاسی هستند و همزمان در حال سرکوب مخالفان هستند. متحدان بحرین در واشنگتن و لندن، باید علنا و صراحتا این موضوع را محکوم کنند و این موضوع را تصریح کنند که چنین اقدامات تحریک‌آمیزی روی کمک نظامی و روابط استراتژیک آنها(با منامه) اثر خواهد داشت».

از سوی دیگر کنت روث، رئیس دیده‌بان حقوق بشر هم در صفحه شبکه اجتماعی خود نوشت: «غرب چشمانش را می‌بندد در نتیجه بحرین فعالان حقوق بشر را زندانی می‌کند و تابعیت روحانی شیعه را لغو می‌کند».

دیده‌بان حقوق بشر با انتقاد شدید تعطیلی دفاتر وابسته به جمعیت الوفاق و همچنین سلب تابعیت رهبر شیعیان این کشور تاکید کرده که مقامات آل خلیفه، «هیچ مدرکی» برای اثبات ادعاهایشان درباره الوفاق و شیخ عیسی قاسم ارائه نداده‌اند.

این نهاد حقوق بشری همچنین از مجازات نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین به شدت انتقاد کرده و خواستار آزادی فوری او از زندان شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=55258

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.