به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی پیارم،،دکتر محمدرضا درگاهی امروز در سفر به استان هرمزگان از کانون ملخ صحرایی در منطقه شمیل شهرستان حاجی‌آباد بازدید کرد. وی در جریان این بازدید اعلام کرد: در بهمن ماه سال گذشته تاکنون بالغ بر ۸۵ ریزش ملخ صحرایی از شبه جزیره عربستان در سطح ۶ استان جنوبی کشور داشته‌ایم. ...
 به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی پیارم،،دکتر محمدرضا درگاهی امروز در سفر به استان هرمزگان از کانون ملخ صحرایی در منطقه شمیل شهرستان حاجی‌آباد بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید اعلام کرد: در بهمن ماه سال گذشته تاکنون بالغ بر ۸۵ ریزش ملخ صحرایی از شبه جزیره عربستان در سطح ۶ استان جنوبی کشور داشته‌ایم.

درگاهی افزود: در حال حاضر ۲۰۵ هزار هکتار از سطوح استان‌های درگیر به آفت ملخ صحرایی بتدریج نیاز به مبارزه شیمیایی دارد که این امر با جدیت تمام و بوسیله هواپیمای سمپاش و روش‌های زمینی در حال انجام بوده و تاکنون در سطح ۴۸ هزار هکتار عملیات مبارزه انجام پذیرفته است.

وی یادآور شد: خوشبختانه با اقدامات بموقع همکاران در سازمانهای جهادکشاورزی استانها و دیگر دستگاههای مرتبط، تاکنون هیچگونه خسارت جدی به باغات و مزارع کشور وارد نشده است.

دکتر درگاهی تاکید کرد: در صورت ادامه ریزش‌ها، پیش بینی می‌شود سطح مورد نیاز برای مبارزه به بیش از ۴۰۰ هزار هکتار افزایش یابد اما با توجه به اتمام پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه جای هیچ گونه نگرانی برای کشاورزان و مردم عزیز وجود ندارد و ان‌شاءاله این آفت به نحو شایسته کنترل و از بروز خسارت جلوگیری خواهد شد.

لازم به ذکر است که ملخ های مهاجم مناطق شمیل، طاشکوئیه، بخش احمدی و فارغان حاجی آباد را مورد حجوم قرارداده اند که با همت جهاد کشاورزی تمامی این مناطق در حال سم پاشی می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=69543

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.