مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات حاجی اباد گفت: عملیات ساخت درب حرمین عسکریین در حسینه دفتر امام جمعه شهرستان آغاز شده است که ۸۰۰گرم طلا، مس و نقره از جمله موارد موردنیاز برای تکمیل این درب‌ها است. بهذاد امامدادی در گفتگو با خبرنگار پیارم اظهار داشت: ساخت درب های ورودی حرمین عسکریین و ساخت درب ...

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات حاجی اباد گفت: عملیات ساخت درب حرمین عسکریین در حسینه دفتر امام جمعه شهرستان آغاز شده است که ۸۰۰گرم طلا، مس و نقره از جمله موارد موردنیاز برای تکمیل این درب‌ها است.

img_0022
بهذاد امامدادی در گفتگو با خبرنگار پیارم اظهار داشت: ساخت درب های ورودی حرمین عسکریین و ساخت درب ورودی از جمله مأموریت‌هایی است که به ستاد بازسازی عتبات عالیات حاجی اباد واگذار شده است.

وی افزود: عملیات ساخت این درب‌ها در حسینه دفتر امام جمعه آغاز شده است که ۸۰۰گرم طلا، مس و نقره از جمله موارد موردنیاز برای تکمیل این درب‌ها است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات حاجی اباد عنوان کرد:همه مردم حاجی اباد باید در ساخت درب حرمین عسکریین شریک باشیم و امیدواریم با کمک مردم شهرستان تا پایان ماه صفر تمام هزینه ساخت آن توسط مردم حاجی اباد تامین شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات حاجی اباد عنوان کرد: کار ساخت درب ورودی سرداب حرم با همت قلم‌زنان اصفهانی در شهرستان حاجی اباد آباد انجام می‌شود و پس از پایان کار به حرم مطهر امام حسن عسکری(ع) انتقال داده می‌شود.

گفتگو با مسلم محمدی قلم زن اصفحانی که کار قلم زنی درب حرم امام عسکری را بر عهده دارد.
چه مدت برای حرم اهل‌بیت (ع) کار قلم‌زنی انجام داده‌اید؟

محمدی:۲۰ سال سابقه کار قلم‌زنی دارم و افتخارم این است که حدود هفت سال در ستاد عتبات کار می‌کنم و امروز نیز باافتخار قلم‌زنی یکی از درب‌های سرداب ورودی حرم را به دست می‌گیرم.

پیارم: چطور شد شما برای انجام این کار انتخاب شدید؟

محمدی:من این کار را قسمت میدانم چون دوستان دیگری هم بودند که می‌توانستند این کار را انجام دهند. وقتی برای زیارت امام رضا(ع) رفتم از امام رضا(ع) خواستم تا به من کمک کند تا همیشه در این راه باشم و اکنون افتخار می‌کنم که برای این بزرگان دارم نوکری می‌کنم و انشالله روزی برسد که حرمی برای حضرت زهرا (س) بسازیم.
چند نفر کار قلم‌زنی این درب را انجام می‌دهند و پیش‌ازاین شما چه فعالیت‌های دیگری در این زمینه داشته‌اید؟
محمدی :کار قلم‌زنی این درب را سه نفر انجام می‌دهد، دو نفر از استان اصفهان و یک نفر از لرستان. پیش‌ازاین نیز قلم‌زنی ضریح امامین عسکرین در سامرا را انجام دادم و افتخار دارم که قلم‌زنی باب الراس حرم حضرت ابوالفضل (ع)، درب‌های حرم امام موسی کاظم و ضریح حضرت مسلم (ع) را نیز انجام داده‌ام.
آیا انجام قلم‌زنی برای عتبات عالیات برای شما درآمد بیشتری دارد؟

پیارم:کار هنری اصلاً قیمت ندارد اما کارهای هنری که انجام می‌دادم شاید بیشتر از این برای من درآمد داشت ولی من با انجام این کار می‌خواهم یادگاری در سامرا داشته باشم و خوشحالم از اینکه این چهارمین یادگاری من در سامرا است.

و باید گفت اینجا مشق قلمزن بهای دیگری دارد، و این قلمزن است که می‌خواهد تمام زیبایی هنر خود را خالصانه تقدیم مولایش کند و چه دل‌انگیز که نام حقیر نیز با دستان این هنرمند بر این لوح ارزشمند حک شد تا در برهه‌ای از زمان به یادگار بماند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=57403

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.