رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد گفت: عزاداری مردم حاجی آباد به عنوان معرف و الگویی موفق از عزاداری جهان تشیع است.  حجت الاسلام جلیل درویشی  شنبه ۲۴ مهرماه ۹۵ در گفتگو با خبرنگار سایت پیارم در حاجی آباد ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم و هیئات مذهبی در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار ...

رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد گفت: عزاداری مردم حاجی آباد به عنوان معرف و الگویی موفق از عزاداری جهان تشیع است.

 حجت الاسلام جلیل درویشی  شنبه ۲۴ مهرماه ۹۵ در گفتگو با خبرنگار سایت پیارم در حاجی آباد ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم و هیئات مذهبی در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت:عزاداری تاسوعا و عاشورای مردم حاجی آباد الگویی برای سایر شهرستان‌هاست، مراسم عزاداری با شکوه مردم این شهرستان در این ایام نه تنها باعث افتخار استان و کشور بلکه الگویی برای سایر شهرستان‌هاست.

وی تصریح کرد:هماهنگی، اخلاص، برنامه ریزی و همدلی مردم و مسئولین و هیئت‌های مذهبی از عوامل مهم برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در این شهرستان بود.

حجت الاسلام جلیل درویشی با بیان اینکه مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در حاچی آباد به عنوان نمادی ارزشمند و معنوی برای شناساندن هرچه بیشتر این شهرستان همواره مورد توجه همگان قرار گرفته است افزود:عزاداری در این شهرستان از قدمت زیادی برخوردار است و به حمدلله قریب به۵سال است که عزاداری پرشور مردم این منطقه از هرمزگان در روز  تاسوعا و عاشورای حسینی از شبکه های ملی و بین المللی پخش می شود و امسال نیز این مراسم به صورت زنده پخش شد.

وی خاطرنشان کرد:اما در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هیئت در این شهرستان وجود دارد که این هیئت‌ها در هر محله‌ای  در شهر و روستا شکل گرفته و در مراسم‌های عزاداری ارادت خود را به خاندان مطهر اهلبیت(ع) و اباعبدالله الحسین(ع)نشان می‌دهند.

وی افزود: عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی مردم حاجی آباد به عنوان معرف و الگویی موفق از عزاداری جهان تشیع است.

وی در ادامه گفت: نظم و انظباط و امنیت مراسم، مضامین صحیح اشعار انتخابی مداحان اهلبیت(ع)در رثای اباعبدالله(ع) و انتخاب مکان مناسب برای گردهمایی عزاداران در جوار حرم مطهر امامزادگان و تجمع و خیل عزاداران و عظمت مراسم به صورت پخش زنده جلوه دیگری از مردم ولایتمدار و هیئات مذهبی بود که از رسانه ها به تصویر کشیده شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=57754

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.