بلاتکلیفی گندم کاران حاجی آبادی و عدم پرداخت به‌موقع بهای محصولشان هرساله تکرار می‌شود که امسال نیز پس از گذشت ماه‌ها هنوز طلب خود را دریافت نکردند و موجب نارضایتی این قشر شده است.  به گزارش شبکه اطلاع رسانی  پیارم؛ کشاورزان به عنوان موثرترین و زحمت‌کش ترین اقشار جامعه با مشکلاتی و مورد بی‌مهری های فراوانی روبرو ...

بلاتکلیفی گندم کاران حاجی آبادی و عدم پرداخت به‌موقع بهای محصولشان هرساله تکرار می‌شود که امسال نیز پس از گذشت ماه‌ها هنوز طلب خود را دریافت نکردند و موجب نارضایتی این قشر شده است.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی  پیارم؛ کشاورزان به عنوان موثرترین و زحمت‌کش ترین اقشار جامعه با مشکلاتی و مورد بی‌مهری های فراوانی روبرو هستند که دغدغه‌های اصلی این قشر عدم پرداخت مطالبات آنان از سوی مسئولان است.

گندم کاران بخش احمدی و شهرستان حاجی اباد علی‌رغم افزایش میزان تولید محصول، با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند از این رو هرساله شاهد دیرکرد در پرداخت مطالبات هستند و امسال نیز باوجوداینکه چندین ماه از فصل برداشت گندم می‌گذرد،مطالبه کشاورزان پرداخت‌نشده این در حالی است که فصل کاشت مجدد گندم فرارسیده ولی کیسه کشاورزان‌ همچنان خالی است.

معیشت روستانشینان بر اساس دامداری و کشاورزی می گذرد و کشاورزان به امید اینکه بعد از برداشت محصول لقمه نانی به سر سفره خانواده ببرند به واسطه کم کاری های متولیان امر هنوز نتوانسته نتیجه زحمات سال گذشته خود را بدست آورند.

با گذشت دوماه از خرید تضمینی گندم ولی خبری از پرداخت پول به کشاورزان نیست به لحاظ اینکه آنها تنها از همین راه امرار و معاش دارند با کلی گرفتاری روبرو هستند برخی گلایه مند بودند که گندم آنها با افت شدید خریداری شده و حال هم پول آنها پرداخت نمی شود .

کشاورزان هرساله گندم خود را با زحمت فراوان تولید و باقیمت مشخص‌شده از سوی دولت به مراکز خرید گندم تحویل می‌دهند ولی متأسفانه این امر تحقق‌نیافته و بخش قابل‌توجهی از گندم کاران از پرداخت نشدن پول محصول خود شاکی هستند.

وعده‌ پرداخت بهای گندم‌کاران محقق نشد

دایری پور یکی از کشاورزان حاجی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پیارم اظهار داشت: خردادماه امسال حدود هشت تن گندم تحویل دادم ولی تاکنون هیچ پولی دریافت نکرده ام

وی افزود: یک کشاورز با هزاران رنج و سختی اقدام به کاشت گندم می‌کند ولی متأسفانه در زمان برداشت و فروش محصول با مشکل نقدینگی روبه‌رو می‌شود و مسئولان هیچ‌گونه توجهی نمی‌کنند.

این کشاورز عنوان کرد: متأسفانه زمان خریداری گندم وعده پرداخت مدت‌زمانی کوتاه و به‌موقع را می‌دهند ولی به وعده‌هایشان عمل نمی‌کنند، علی‌رغم اینکه تنها امید یک کشاورز به برداشت و فروش محصول خود است ولی باگذشت ماه‌ها هنوز نتوانسته‌ایم مبلغی دریافت کنیم حتی پول خرید بذر اصلاح‌شده برای کاشت مجدد نداریم.

وی بیان کرد: از مرحله کاشت تا برداشت محصول باید هزینه‌های بسیاری را بپردازیم حتی برخی هزینه‌ها را چون درآمد دیگری جز کشاورزی نداریم و به امید فروش محصول می‌مانیم ولی متأسفانه پس از فروش محصول نیز با مشکل پرداخت نکردن طلبمان از سوی دولت مواجه می‌شویم.

دایری پور تصریح کرد: باوجوداینکه چندین ماه از تحویل گندم می‌گذرد ولی خبری از پرداخت پول نیست، چرا کسی به فکر ما کشاورزان نیست؟ گندمی که تحویل داده‌ایم حاصل یک سال تلاش و سختی است، حاصل هزینه‌هایی است که برای تولید کرده‌ایم، اگر همین روال ادامه داشته باشد ما نیز مجبوریم از تولید گندم دست بکشیم.

شهرستان حاجی آباد ده هزار ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت گندم دارد و ۴۲۰۰۰هزار تن برداشت گندم در سال دارد و رتبه نخست تولید گندم استان می باشد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68591

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.