معاون عملیات منطقه خلیج فارس در نشست صمیمی با تعدادی از مسئولین روستای تزرج (شهرستان حاجی آباد )با بیان اینکه نفت یک سرمایه ملی است وصیانت و حفاظت از آن وظیفه همگانی است گفت : یکی از بهترین راه های تعامل و همکاری بین شرکت خطوط لوله و مخابرات آگاهی بخشی به اهالی روستاهای است ...

معاون عملیات منطقه خلیج فارس در نشست صمیمی با تعدادی از مسئولین روستای تزرج (شهرستان حاجی آباد )با بیان اینکه نفت یک سرمایه ملی است وصیانت و حفاظت از آن وظیفه همگانی است گفت : یکی از بهترین راه های تعامل و همکاری بین شرکت خطوط لوله و مخابرات آگاهی بخشی به اهالی روستاهای است که این خطوط انتقال از زمین های کشاورزی آنها می گذرد.

 

به گزارش پیارم حاجی آباد ، مهندس نادر سلحشور بیان داشت : تجاوز به حریم خط انتقال به علت عدم آگاهی سبب بروز خطرات و صدمات جبران ناپذیری در زمینه های جانی و مالی به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بهترین راه جلوگیری از خطرات و حفظ سرمایه ملی ، آموزش و فرهنگ سازی خصوصا در بین دانش آموزان است افزود: دانش آموزان آینده سازان این مرز و بوم هستن که باید با مشکلات زیست محیطی و خطرات ناشی از عدم حفاظت از خطوط لوله و نشت فرآورده های نفتی در زمین های کشاورزی آشنا شوند.

رئیس روابط عمومی منطقه خلیج فارس نیز با اشاره به پیشینه این منطقه گفت: منطقه خلیج فارس از سال ۱۳۹۳از منطقه جنوب شرق جدا شد و به نام منطقه خلیج فارس به صورت مستقل فعالیت خود را آغاز نمود.

محمدامین ترابی اظهار داشت : بخش قابل توجه ای از فرآورده های نفتی کل کشور از این منطقه صورت می گیرد بنابراین حفظ این سرمایه ملی در سایه آموزش ، تعامل و همکاری دو سویه امکان پذیر است.

وی تصریح کرد : ورود آبهای کشاورزی به حریم انتقال خطوط لوله سبب تخریب پوشش حفاظتی لوله ها شده و در صورت نشت موادمشکلات زیست محیطی جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت و زمین های کشاورزی را غیرقابل استفاده خواهد کرد.

مهندس مهدی کیوان مهر رئیس مرکزانتقال نفت مهرآران نیز در این نشست با تاکید برحفظ حریم لوله ها توسط اهالی روستاها گفت: آسیب رسیدن به لوله های خط انتقال فرآورده نفتی سبب آسیب رسیدن به کل روستا خواهد شد که در این راستا آگاهی بخشی به اهالی روستا و دانش آموزان سبب بالا رفتن ایمنی و حفاظت از سرمایه ملی و روستا خواهد شد.

در ادامه رئیس روابط عمومی منطقه خلیج فارس اظهار داشت: عبور خطوط لوله از روستاها سبب ایجاد فرصت های شغلی مناسب و پایدار برای جوانان روستا خواهد شد.

بخشدار بخش مرکزی حاجی آباد نیز بابیان اینکه رکن اصلی هر فرهنگ سازی، آموزش است گفت : این آموزش ها باید از سنین پایین و از دانش آموزان آغاز شود خصوصا در مناطقی که از وسایل ارتباط جمعی و رسانه ها کمتر برخوردارند.

 

 

 

توسلی افزود: برای آموزش اهالی روستا و ارتقا و فرهنگ سازی مباحث حفاظتی به کارشناسان متخصص در این رابطه نیاز است که امیدواریم شرکت خطوط لوله دراین زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

 

 

 

وی با تاکید بر این که عبور خط انتقال فرآورده نفتی از زمین های کشاورزی سبب آسیب به باغات و محصولات می شود بیان داشت: مردم ما با جان و دل با مسئولین امر ، همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

 

 

 

یادآور می شود : در پایان این نشست صمیمی تعدادی بسته فرهنگی محتوی کتابچه های آموزشی مرتبط بین دانش آموزان مدارس روستای تزرج و معدونیه توزیع شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=60162

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.