زوج خوشبخت، زوجی هستند که به علایق و سرگرمی های یکدیگر توجه نشان بدهند. حضرت فاطمه زهرا علیها السلام: خداوند ایمان را براى پاکى از شرک… و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود.   به گزارش سرویس خانواده پیارمعاشق شدن و عاشق بودن در زندگی زناشویی یکی از خواسته های هر دختر ...
زوج خوشبخت، زوجی هستند که به علایق و سرگرمی های یکدیگر توجه نشان بدهند.
زن و شوهر عادت های خوبی که همسرتان را عاشق تان می کند

حضرت فاطمه زهرا علیها السلام: خداوند ایمان را براى پاکى از شرک… و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود.

 

به گزارش سرویس خانواده پیارمعاشق شدن و عاشق بودن در زندگی زناشویی یکی از خواسته های هر دختر و پسری است که ازدواج می کند. اگر دوست دارید همسرتان را عاشق خودتان کنید کافی است این عادت های ساده را تنها ۲۱ روز انجام دهید.

 

بعد از شروع زندگی مشترک تفاوت های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی بیشتر خود را نشان می دهد. برای رسیدن به تفاهم در زمینه های مختلف زندگی، زن و مرد نیاز دارند بیشتر با هم تعامل داشته و یک سری از اصول را مورد توجه قرار دهند ….

 

با در نظر گرفتن تفاوت های فردی و اینکه تمام انسان ها، حتی زمانی که در یک محیط مشترک و تحت اشخاص مشخصی تربیت می شوند، خصوصیات و صفات خاص شخصیتی خود را دارا هستند، مشخص است که زنان و مردان در زندگی مشترک نیز تفاوت های بسیاری با یکدیگر خواهند داشت و علاوه بر این در کنار تفاوت های فردی باید به تفاوت های فرهنگی، اقتصادی و مذهبی نیز توجه داشت که ممکن است موجب بوجود آمدن برخوردها و تنش هایی میان زوجین گردد.با تمام این تفاسیر رو در رو شدن با تفاوت های ذکر شده اجتناب ناپذیر است.  به رغم تمام این تفاوت ها که هر یک می تواند تنش زا باشد، توصیه های ساده ای برای داشتن رابطه ای سالم و شاد برای همسران وجود دارد، که با بهره گیری از آنها می توانند در زندگی مشترک شان طعم شیرین خوشبختی را بچشید:

 

مبادی آداب باشید

حتی اگر در زمان انتخاب همسر تمامی مسائل در نظر گرفته شود، باز نمی توان انتظار داشت دو طرف همیشه در همه حال مثل یکدیگر فکر کنند و عمل کنند
مهم نیست که چند وقت از ازدواج شما می گذرد. صمیمیت و به هم احترام گذاشتن هرگز ضد هم نیستند. بنابراین در گفتگوهای خود از کلماتی مانند: لطفاً، متشکرم، متأسفم، ببخشید و … استفاده کنید. طرز گفتار و رفتار شما نشان می دهد چقدر برای همسرتان ارزش قایل هستید و به او احترام می گذارید.

 

به علایق یکدیگر اهمیت دهید

زوج خوشبخت، زوجی هستند که به علایق و سرگرمی های یکدیگر توجه نشان بدهند و هر یک سعی کند تا زندگی را مطابق علایق و سلایق دیگری پیش ببرد. لذا در زندگی سرگرمی های مشترکی بیابید و آنها را در الویت قرار دهید مثل ورزش صبحگاهی، کوهنوردی، تماشای فیلم و … انجام دادن کارها با هم و در کنار هم بسیار لذت بخش است.

 

اوقات یکدیگر را تلخ نکنید

یاد بگیرید به خودتان، به اشتباهات تان و به اشتباهات همسرتان لبخند بزنید. اگر کیف پول تان گم شد، یا پول اضافه بابت یک دسته گل پرداخته اید، همسرتان باید کاری برای شما انجام میداده، ولی فراموش کرده و … همواره به این موارد لبخند بزنید. هیچ چیز آن قدر مهم نیست که به خاطر آن اوقات خانواده را تلخ کنید و لحظات پر اندوهی را بگذرانید. مطمئن باشید با اشتباهات ما یا همسرمان دنیا به پایان نمی رسد، اما فرصت ها به سرعت از دست می رود. شاید دیگر لحظه ای پیش نیاید که بتوانیم دست همسرمان را بگیریم یا با او بخندیم.

 

یکدیگر را زود ببخشید

برای هر زوجی پیش می آید که بعضی اوقات با هم مجادله و کشمکش داشته باشند و اینکه بعد از مجادله ای با هم به توافق نرسند یا نتوانند مشکلاتشان را به خوبی حل کنند. اما در مورد زوجین خوشبخت این گونه نیست. آنها تمام سعی شان را می کنند تا مشکلات را حل کنند و به جای اینکه آزرده خاطر شوند، سر هم غربزنند، یکدیگر را به راحتی می بخشند و به هم اعتماد دارند. این افراد اجازه نمی دهند آزردگی های کوچک به کوهی از مشکلات و دلخوری ها تبدیل شوند.

 

بنابراین ذهن تان را از این موضوع بچرخانید و به مواردی فکر کنید که حق با او بوده و کارها را درست و به موقع انجام داده است. در این صورت مطمئن باشید که موارد مختلفی برای فکر کردن وجود دارد.

 

با آرامش حرف بزنید

وقتی در زندگی مشکلی پیش می آید، زوج هایی موفق، منطقی و محترمانه رو به روی هم می نشینند و با آرامش با هم حرف می زنند. شما هم این عادت را در خودتان ایجاد کنید. در این دست مواقع بهتر است به بعضی به موضوعات زندگی، از دریچه نگاه همسرتان بنگرید. البته این بدان معنا نیست که تمام عقاید او را بی چون و چرا بپذیرید، بلکه با این شیوه هر دو نفرتان همدیگر را بهتر می فهمید و به نظرات دیگری احترام می گذارید.
اگر می بینید بین خواسته ها یا حرف های او انتظار یا دیدگاه غیرمعقولانه ای وجود دارد، عصبانی نشوید. با همسرتان صادق باشید و از راه گفتگو مشکل را حل کنید.

 

چطور به این عادت ها، عادت کنیم؟

زوجین خوشبخت نسبت به زن و شوهرهای ناراحت و ناراضی، عادات متفاوت تری دارند. عادت رفتاری است که شما بطور خود کار آن را انجام می دهد و برای نگه داشتن آن به تلاش کمی نیاز دارید. تقریباً بعد از اینکه یک رفتار ۲۱ روز پشت سر هم تکرار شود، به صورت عادت زندگی شما در می آید.

 

بنابراین از همین امروز یکی از عادات زوج های خوشحال و خوشبخت را انتخاب و ۲۱ روز تکرار کنید. سپس در کمال تعجب می بینید به عادت خودتان تبدیل شده و احساس شادی تان را افزایش می دهد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=54969

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.