چشمه سبزپوشان یکی از جاذبه های گردشگری حاجی آباد از بزرگترین چشمه‌های استان هرمزگان است که در مجاورت کوه در نزدیکی امامزاده‌ای در روستای برغنی از توابع شهرستان حاجی آباد واقع شده است. ...

به گزارش پیارم،این چشمه از جمله مکان‌های دیدنی و گردشگری زیبای شهرستان حاجی آباد محسوب می‌شود و میزان آبدهی این چشمه را ۳۶۰ لیتر در ثانیه می باشد و مظهر چشمه سبز پوشان بیضی شکل با عرض ۱۵ متر مربع و عمق ۵/۲ متر با متوسط درجه حرارت ۲۸ درجه سانتیگراد است.

آب این چشمه برای مصارف کشاورزی و آبیاری نخیلات و مرکبات به روستای گنج و باغات منطقه حفا، طارم و هاشم آباد نیز که در مسیرش آب این چشمه هستند نیز پوشش می‌دهد.

فضای این چشمه محیط مناسبی را برای رشد برخی از گونه جانوری و گیاهی و چشمه محل زندگی ماهیان گونه باربوس، سیاه ماهی و کامبوزیا و گونه‌های مختلف از نرم تنانو پلانکتون‌ها است. همچنین از جوامع گیاهی می‌توان به جنس لویی، نسی، بندواش، علف هفت بند، بوریا، مورتی، گز، کنار و خرما اشاره کرد.

این چشمه در ۲۵ کیلومتری جنوب شهر ستان حاجی آباد در وسط روستای برغنی از توابع حاجی آباد واقع شده است در مسیر ابشار تزرج و در بالای تپه کنار چشمه بقعه امامزاده چشمه را زیبنت داده است .

این چشمه در فصل تابستان پزیرای مهمانان از مناطق مختلف کشور و یک تفریحگاه برای مردم خود شهرستان که روزهای تعطیل خود را در کنار این چشمه زیبا و از طبیعت بکر اطراف آن لذت می برند.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67534

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.