مسئول بسیج‌ اساتید استان‌ هرمزگان گفت: بعضی از مسؤولان بدون مطالعات‌ علمی و توجه به ضرر و زیان استان مجوزهای آب شیرین‌کن صادر می‌کنند که این مساله برای استان در همه زمینه‌ها به‌ویژه محیط زیست خوشایند و قابل‌توجیه نیست. به گزارش پیارم، احسان کامرانی عصرامروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی‌آباد در جمع اعضاء بسیج ...

مسئول بسیج‌ اساتید استان‌ هرمزگان گفت: بعضی از مسؤولان بدون مطالعات‌ علمی و توجه به ضرر و زیان استان مجوزهای آب شیرین‌کن صادر می‌کنند که این مساله برای استان در همه زمینه‌ها به‌ویژه محیط زیست خوشایند و قابل‌توجیه نیست.

به گزارش پیارم، احسان کامرانی عصرامروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی‌آباد در جمع اعضاء بسیج اساتید شهرستان حاجی‌آباد، اظهار داشت: شهرستان‌حاجی‌آباد منطقه‌ای خوش‌آب و هوا در شمال استان که ظرفیت بسیار خوبی دارد و باید به آن نگاه ویژه‌ای شود و این مهم نیازمند تعامل، بین بخش علمی و بخش اجراء است و نخبگان در این زمینه نقش تاثیرگذاری را دارند، نقش دانشگاه نیز در این زمینه یک نقش کلیدی است و بایستی دانشگاه از ظرفیت نخبگان برای شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی استفاده کند و این ماحصل یک کار تحقیقاتی است و سپاه پاسداران انقلاب نیز در همه جای کشور در همه زمینه‌ها بسیار موفق عمل کرده است.

 

وی با بیان اینکه تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز مورد تاکید مقام‌معظم‌رهبری است افزود: تاکنون ۷۵۰اتاق فکر یا تینک‌تانک‌ها یا مراکز‌ اندیشه‌ورز در دنیا تشکیل شده و سیاست‌گذاری کلان دنیا را به پیش می‌برند و امروز مرکز اندیشه‌ورز بروکلینز بسیاری از سیاست‌گذاری‌های دنیا را پایه‌گذاری می‌کنند و برنامه‌ریزی می‌کنند که دنیا به چه سمت و سویی حرکت کند.

 

کامرانی با بیان اینکه در کشور ایران حدود ۵۰اندیش‌کده تشکیل شده است اذعان داشت: در بحث بسیج اساتید می‌توانیم اندیش‌کده‌ها را موقعیت‌گرا کنیم یا با تیم‌های‌مطالعاتی و تحقیقاتی که وجود دارد می‌توانیم بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی و غیره را کاهش دهیم.

 

مسئول بسیج اساتید استان هرمزگان خاطرنشان ساخت: دانشگاه نباید خود را گرفتار بروکراسی کند، باید دانشگاه خود را فارغ از بروکراسی و دیوان‌سالاری کند اما می‌توان با مدیریت‌ جهادی و مطالعات‌ پژوهشی و تیم تحقیقاتی و طرح‌های تاثیرگذار به موفقیت‌های کلانی دست پیدا کند.

 

وی بر تاسیس اندیشکده کشاورزی با توجه به موقعیت شهرستان حاجی‌آباد در حوزه‌ کشاورزی تاکید کرد و اذعان داشت: اندیشکده‌کشاورزی خرمای پیام یکی از برنامه‌های آینده کانون بسیج اساتید در این شهرستان در سالی که مزین است به نام«اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و دو رکن اصلی پیام امسال مقام‌معظم‌رهبری است می‌تواند رونق‌بخش فعالیت‌های این مجموعه شود.

 

این مسؤول، اولویت‌بندی اندیشکده‌های تخصصی را مهم توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: در راستای فعالیت اندیشکده‌ها موضوعاتی که شهرستان در آن مستعد هست یا با مشکلاتی روبه‌روست بایستی در دستور کار قرار گیرد و تاسیس اندیشکده‌های کشاورزی، استعدادیابی و همچنین اندیشکده چالش آب که یکی از اولویت‌های کاری استان به‌شمار می‌رود امروز مورد توجه است و متاسفانه با پیگیری‌هایی که به‌عمل آمده بعضی از مسؤولان در تهران از قدرت‌های سیاسی استفاده می‌کنند و بدون مطالعات علمی و توجه به ضرر و زیان استان مجوزهای آب شیرین‌کن صادر می‌کنند که این مساله برای استان در همه زمینه‌ها به‌ویژه محیط زیست خوشایند نیست.

 

کامرانی یادآور شد: به فرموده رهبر‌معظم‌انقلاب باید مردم متوجه شوند، این انقلاب علاوه‌بر اینکه می‌تواند مشکلات مردم و امورات آنها را مرتفع کند به‌عنوان یک کشور پیشرفته در همه امور در سطح منطقه‌ای و دنیا می‌تواند مطرح شود کما‌اینکه می‌بینیم امروزه ایران اسلامی از قدرت منطقه‌ای عبور کرده و به فرا‌منطقه‌ای تبدیل شده و شکست داعش گواه بر این ادعاست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=66917

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.