نیمه شعبان عیدی است که وظیفه برپایی شادی در جامعه شیعیان را دارد ولی فراتر از یک عید مذهبی در بطن خود فلسفه ای دارد که احیاگر امید انسانهای بسیاری برای ادامه حیات، برپاداشتن آزادگی و ایستادن در برابر ظلم و تعدی است، با فرارسیدن نیمه شعبان شور و شادی و نشاط نقاط مختلف کشور ...

نیمه شعبان عیدی است که وظیفه برپایی شادی در جامعه شیعیان را دارد ولی فراتر از یک عید مذهبی در بطن خود فلسفه ای دارد که احیاگر امید انسانهای بسیاری برای ادامه حیات، برپاداشتن آزادگی و ایستادن در برابر ظلم و تعدی است، با فرارسیدن نیمه شعبان شور و شادی و نشاط نقاط مختلف کشور را در بر گرفت.

به گزارش خبرنگار پیارم، در کنار همه اعیاد و مناسبت های مهم مذهب شیعه، نیمه شعبان در کنار عید غدیر و حادثه کربلا یکی از نقاط عطف این مذهب به شمار می رود.

نقاط عطفی که شیعه بیش از هر چیز قائم به آرمان و پیام آنهاست و در این بین خصوصیت نیمه شعبان که روز ولادت امام زمان(عج) است از جهاتی چند فراتر از مذهب حقه شیعه، مربوط به تمام بشریت می شود؛ چرا که آرزوی ظهور منجی که فریادرس انسان های بی پناه و یار و مددکار خوارشدگان روی زمین است، اختصاص به همه ادیان و مکاتب و به ویژه ادیان وحیانی دارد بنابراین شادی شب میلاد منجی فراتر از مذهب شیعه به همه انسانها تعلق دارد.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67847

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.