شورای تامین یزد اجازه دفن شهدا در محوطه اصلی امیرچخماق را نداد/احتمال بازگشت شهدا به تهران قوت گرفت/تجمع مردم در میدان امیر چخماق با پایان گرفتن، دور آخر جلسه شورای تامین استان که برای تصمیم‌گیری درباره دفن ۸ شهید گمنام در محوطه میدان امیرچخماق یزد برگزار شده‌ بود، تمامی حاضران در جلسه از جمله نماینده ...

شورای تامین یزد اجازه دفن شهدا در محوطه اصلی امیرچخماق را نداد/احتمال بازگشت شهدا به تهران قوت گرفت/تجمع مردم در میدان امیر چخماق

با پایان گرفتن، دور آخر جلسه شورای تامین استان که برای تصمیم‌گیری درباره دفن ۸ شهید گمنام در محوطه میدان امیرچخماق یزد برگزار شده‌ بود، تمامی حاضران در جلسه از جمله نماینده ولی فقیه در استان یزد، با دفن شهدا در ضلع شرقی میدان امیرچخماق موافقت شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، با پایان گرفتن، دور آخر جلسه شورای تامین استان که برای تصمیم‌گیری درباره دفن ۸ شهید گمنام در محوطه میدان امیرچخماق یزد برگزار شده‌ بود، تمامی حاضران در جلسه از جمله نماینده ولی فقیه در استان یزد، با دفن شهدا در ضلع شرقی میدان امیرچخماق موافقت شد.

با پذیرش این پیشنهاد قبرها از داخل محوطه اصلی میدان به ضلع شرقی منتقل می‌شوند.
این موضوع توسط محمد صالح جوکار نماینده یزد و اشکذر و رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در شبکه تلویزیونی تابان یزد، تایید شده‌است.

گفته می‌شود به زودی استانداری یزد بیانیه‌ای در همین رابطه منتشر می‌کند.
در همین رابطه فردی که خود را صاحب ملکی که مکان مصوب شورای تامین یزد (ضلع شرقی تکیه امیر چخماق) برای تدفین شهدا بود، می‌خواند با در دست داشتن سند ملک خواستار عدم تدفین شهدای گمنام در این مکان شد.
از سویی دیگر یک منبع آگاه به دانا گفت که به دلیل مخالفت میراث فرهنگی با نقطه مورد انتظار مردم برای تدفین شهدا، به احتمال زیاد شهدا پس از مراسم تشییع و وداع به تهران بر می‌گردند.

**تجمع یزدی‌ها در میدان امیر چخماق
به گزارش یزد رسا، مردم مؤمن و ولایت مدار یزد هم اکنون با تجمع در میدان امیر چخماق یزد خواهان خاک سپاری شهدای گمنام در موقعیت اصلی میدان امیر چخماق شدند.
مردم با شعارهایی چون «این حکایت همچنان باقی است» «شهدا شرمنده ایم» «سنگ مسئولین برسینه شهدا» «مسئولین بدانید بعد از شهدا ما مسئولیم» نارضایتی خود را نسبت به تصمیم شورای تأمین استان برای خاک سپاری شهدا در ضلع شرقی میدان امیرچخماق اعلام کردند.
همچنین مادر شهید عظیمی در این تجمع با بیان اینکه ن فرزند خود را تا همیشه با افتخار نامش برده شود گفت: امروز شاهد هستم که همسنگران پسرم اینگونه غریب هستند
مادران با هزار امید فرزندان خود را به سربازی می فرستند و همیشه لحظه شماری می کنند که برگردند و مادران شهید همیشه در انتظار فرزندان خود هستند، امروز ۸ فرزند مهمان هستند که از سربازی برگشتند و چشم و چراغ مادران شهدا شدند نباید غریب وار از آن ها پذیرایی کرد.
در حالی که مادر شهید عظیمی در حال سخنرانی بود حضار در تجمع از صحبت های این مادر اشک ریختند…
جوانان پرشور یزدی با در دست داشتن پلاکارد که روی آن ها نوشته شده «حسینیه ایران جایی برای پیروانش ندارد»«شهر در شور و شوق مهمانی ۸ یار شهید آوردند» خواهان دفن این شهدا در مکان اصلی میدان امیر چخماق شدند.
در این تجمع ضمن قرائت استفتاء مقام معظم رهبری در خصوص دفن شهدای گمنام در میدان امیر چخماق، مردم شهید پرور در کنار پیکر ۲ شهید گمنام به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
بعد از اقامه نماز مغرب حجت الاسلام سید یحیی نجم الهدی که امامت نماز را بر عهده داشت گفت: کسانی افراطی و سلبی عمل می کند و جزو این جمع نیستند می گویند شأن شهدا در میدان امیرچخماق اینجا نیست اما باید گفت شان شهدا درحد خرابه(ضلع شرقی میدان امیر چخماق) هم نیست!
وی ادامه داد: مردم و جوانان حزب اللهی برخورد سلیقه ای نکند و اگر نظری درخصوص خاکسپاری این شهدا عزیز دارند با مسئولین جمع هماهنگ باشند تا با همفکری مسئل را به پیش ببریم.

بعد از نماز مغرب و عشاء حجت الاسلام جلالیان با ایراد سخنرانی کوتاهی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب هر کسی به هر دلیلی تفرقه ایجاد کند دارد در زمین دشمن بازی می کند!

بنده همین الان اختیار این را دارم که شهدا را همین جا دفع کنم اما هرگز برخورد چکشی نمی کنیم و صبر می کنیم در موعد خودش شهدا را دفن خواهیم کرد .

گفتنی است۸ شهید گمنام امشب مهمان شهدای گمنام خلدبرین خواهند بود و مردم یزد رأس ساعت ۲۳ با به عزاداری خواهند پرداخت.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24793

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.