شرکت دارویی دانش بنیان تویسرکان سالانه ۷۰ میلیون قرص و ۹۰۰ هزار لیتر محلول دیالیز تولید می کند و به عنوان تنها تولیده کننده محصول بوپرنورفین در ایران و یکی از سه شرکت تولیدکننده محلول های خوراکی دارویی متادون و آپیوم کشور می تواند با پیوستن دو واحد جدید که هم اکنون در دست تکمیل ...
شرکت دارویی دانش بنیان تویسرکان سالانه ۷۰ میلیون قرص و ۹۰۰ هزار لیتر محلول دیالیز تولید می کند و به عنوان تنها تولیده کننده محصول بوپرنورفین در ایران و یکی از سه شرکت تولیدکننده محلول های خوراکی دارویی متادون و آپیوم کشور می تواند با پیوستن دو واحد جدید که هم اکنون در دست تکمیل است، سالانه از ۴۰ میلیارد تومان خروج ارز از کشور جلوگیری کند.

به گزارش پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به طور قطع توجه به تولید داخل و تکیه به دانش بومی به ویژه در بخش داروسازی می تواند از خروج بخش قابل توجهی ارز به خارج جلوگیری کند و درمانی برای درد واردات شود.

از این رو سایت خبری رودآور به معرفی شرکت دارویی تویسرکان پرداخته است.

به گفته مسئولان به زودی با پیوستن دو واحد تولید دارویی دیگر که در دست تکمیل است و بهره برداری از آن ها، تویسرکان می تواند به قطب تولید دارو در غرب کشور تبدیل شود.

هاشمی، مدیر عامل شرکت دارویی دانش بنیان تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از مهمترین عوامل موفقیت شرکت داروسازی را دانش بنیان بودن آن دانست و گفت: محصولات تولید شده این شرکت دارویی بر مبنای جدیدترین علم و فناوری روز دنیا و مطابق و همسو با استانداردهای جهانی است.

وی اظهار کرد: در حقیقت این شرکت جز سه شرکت تولیدکننده محلول های خوراکی دارویی متادون و آپیوم در کشور است.

مدیر عامل شرکت دارویی تویسرکان با بیان اینکه در این شرکت دارویی ۳۷ میلیون دارو تولید می شود، افزود: این شرکت تنها تولیده کننده محصول بوپرنورفین در کشور است.

هاشمی تصریح کرد: صادرات محصولات این شرکت دارویی، سالانه در حدود ۲۰ میلیارد تومان صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه داشته است.

در حال حاضر در این واحد تولیدی در حدود ۷۰ میلیون قرص و در حدود ۹۰۰ هزار لیتر هم محلول همودیالیز تولید می شود.

گفته شده با پیوستن دو واحد جدید به بخش تولید این کارخانه سالانه از خروج ۴۰ میلیارد تومان خروج ارز از کشور جلوگیری می شود و با اضافه شدن این زنجیره جدید تولید به زودی کارخانه توانایی تولید یک میلیارد عدد قرص، ۵۰۰ میلیون عدد کپسول، ۲۰ میلیون عدد شربت، ۳۶ میلیون عدد شیاف و ۲۰ میلیون عدد کرم و پماد را خواهد داشت.

«حبیب مومیوند» فرماندار تویسرکان نیز گفت: اگر این دو واحد به بهره برداری برسند به طور قطع شهرستان تویسرکان قطب تولید دارو در غرب کشور می شود.

«امیر بنی اردلان» مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تویسرکان نیز گفت: این شرکت یکی از تعاونی های موفق کشوری است که ۱۴۵ نفر اشتغالزایی دارد و به صورت غیر مستقیم هم برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

به گزارش رودآور خرداد ماه سال ۹۴ آزمایشگاه کنترل کیفیت و بخش تولید قرص‌های مکمل دارویی شرکت داروسازی تویسرکان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و اشتغالزایی برای ۱۳  نفر افتتاح شد، در این بخش مکمل‌های دارویی به صورت قرص و کپسول تولید می شود.

همچنین در شهریور سال گذشته بخش خط تولید محلول های خوراکی دارویی در تویسرکان با ظرفیت تولید روزانه ۶ هزار لیتر انواع محلول های خوراکی آپیوم و متادون و اشتغالزایی برای ۱۰ نفر به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها :

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=56658

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.