شهرستان حاجی آباد دارای247 موقوفه است که از این تعداد 20موقوفه منفعتی و مابقی انتفاعی می باشد که در آمد سالیانه موقوفات شهرستان 190میلیون تومان می باشد. ...

داوود رستگار، رئیس اداره اوقاف شهرستان حاجی آباد، در گفتگو با خبرنگار پیارم، ضمن تبریک هفته بسیج، دهه وقف  و گرامی داشت یاد شهدای مدافع حرم ، هر ساله از ۲۵ آبان ماه لغایت ۴ آذر ماه به عنوان دهه وقف در سازمان اوقاف نام گرفته است که این دهه را خدمت عزیزان این سازمان و واقفیان تبریک عرض می کنم و امیدوارم بتوانیم خادمان خوبی برای واقفین و متولیان عزیز  باشم و در راستای اجرای نیات آنها قدمهای خوبی برداریم.

رستگار افزود: شهرستان حاجی آباد دارای۲۴۷ موقوفه است که از این تعداد ۲۰موقوفه منفعتی و مابقیانتفاعی می باشد که در آمد سالیانه موقوفات شهرستان ۱۹۰میلیون تومان می باشد.

وی بیان داشت: این شهرستان دارای ۲۶ بقه است که ۳بقه آن شاخص و ۵ بقه دارای درآمد می باشد و درآمد بقاع شهرستان   ۴۰۰ میلیون تومان می باشد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان حاجی اباد تصریح کرد:بقه سیدمحمد(ع) حاجی آباد، شاه رکن الدین(ع) فارغان،ابراهیم(ع)طاشکوئیه از جمله بقاع شاخص شهرستان می باشند و از موقوفات شاخص می توان موقوفه دکتر حسن عباسپور نهالستان پیارم ، مسجد جامع، موقوفه امام خمینی گهکم نام برد.

رستگار یادآور شد:از ما در سال ۹۶ واحد های تجاری امامزاده سید امامزاده د محمد (ع) به متراژ ۶۰۰ متر مربع، و شبستان به متراژ۱۰۶۰متر مربع  توسعه دادیم و جاده دسترسی به امام زادگان سید ابراهیم(ع) و سید اسماعیل(ع) طاشکوئیه  به طول ۵ کیلومتر با همکاری اداره راه و شهرسازی استان اسفالت کردیم.

وی بیان داشت: ما در حوزه ثبتی ما تا کنون توانسته ایم با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان و اداره منابع طبیعی ۵۰ درصد از رقبات را دارای سند کنیم که امید است تا اواسط سال ۹۷ آن آمار به ۱۰۰ درصد برسد.

این مقام مسئول با اشاره به کارهای فرهنگی این اداره افزود: در حوزه فرهنگی کلیه طرحهای ابلاغی سازمان از جمله طرح بصیرت عاشورایی، آرامش بهاری ونشاط معنویاجرا نموده و با تعامل دستگههای فرهنگی اقدامات خوبی در زمینه فرهنگی صورت گرفته است.

رستگار در پایان گفت: در بحث اشتغال زایی در مجموعه بقاع و اماکن مذهبی  شهرستان تعداد ۵۸ نفر مشغول به کار در حال حاضر هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=66074

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.