شهرستان حاجی آباد اصلی ترین شاهراه ترانزیت کشور عمده ترین مشکلات مناطق روستایی اش نبود راه مناسب است. به گزارش پایگاه خبری پیارم، شهرستان حاجی آباد اصلی ترین شاهراه ترانزیت کشور عمده ترین مشکلات مناطق روستایی اش نبود راه مناسب است  که  به نظر می رسد  اگر منابع و اعتبارات لازم به منظور حل مشکلات ...

شهرستان حاجی آباد اصلی ترین شاهراه ترانزیت کشور عمده ترین مشکلات مناطق روستایی اش نبود راه مناسب است.

به گزارش پایگاه خبری پیارم، شهرستان حاجی آباد اصلی ترین شاهراه ترانزیت کشور عمده ترین مشکلات مناطق روستایی اش نبود راه مناسب است  که  به نظر می رسد  اگر منابع و اعتبارات لازم به منظور حل مشکلات این حوزه به خوبی پیگیری و تخصیص یابد، تاثیر بهبود این وضعیت را به خوبی می توان در سایر بخش ها نیز مشاهده کرد.

نبود راه مناسب موجب شده که اقتصاد بسیاری از مناطق روستایی با مشکل مواجه باشد و بسیاری از استعدادها و ظرفیت های مطلوب این مناطق نیز بلااستفاده باقی بماند و لذا ایجاد راه به عنوان اولویت اساسی مناطق روستایی حاجی آباد مطرح است.

شهرستان حاجی آباد از جمله شهرستان هایی است که نسبت مردم ساکن در مناطق روستایی آن قابل توجه است و لذا برای حفظ این وضعیت و کمک به فرآیند تولید و معیشت مردم، می بایست امکانات اولیه در روستاها تقویت شود.

حاجی آباد قطب تولید محصولات کشاورزی در استان می باشد و اکثر روستاهای حاجی آباد محصولات خارج از فصل استان را تولید می کنند ولی کشاورزان در برخی از روستاها به دلیل نبود راه مناسب محصولاتشان از دست می رود و یا دلالال به بهانه خرابی جاده زیر قیمت از کشاورز خریداری می کنند.

داریوش باقرجوان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پیارم، اظهار کرد:شهرستان حاجی آباد از عمده مناطقی است که ما در بحث راه های مناطق روستایی مخصوصا در بخش احمدی با مشکل مواجهه است و اداره راه نیز در این یکی دوسال اخیر ما در این بخش فعالیت های زیادی صورت گرفته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان  افزود: جهت هوشمند سازی محورهای مواصلاتی شهرستان حاجی آباد با شناسایی نقاط حادثه خیز در گردنه باغات و سه راهی دهستان کار آغاز و به یاری خداوند ظرف یکماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

داریوش باقرجوان بیان داشت: روکش آسفالت محور دهستان به گیس بطول ۲۰ کیلومتر محور حشمبلم بطول ۵/۶ و روکش راه روستایی تل قلعه به شهدادی بطول ۴ کیلومتر نیاز به تامین اعتبار دارد که امید دارم با همکاری و مشارکت فرمانداری شهرستان حاجی آباد، بودجه ها تامین و کار این پروژه ها هر چه زودتر آغاز گردد.

ایمن سازی جاده ها از اولویت اداره کل راهداری است

وی در ادامه اشاره ای به احداث راه فرعی جهت رفع مشکل ترانشه ریزشی حاجی آباد نمود و گفت: با توجه به اینکه ایمن سازی جاده ها از اولویت کاری این اداره کل در استان و درسطح کشور هم از درجه اولویت کاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سطح کلان میباشد اقدام به ساخت راه فرعی نمود و جهت رفع کل این مشکل با شرکت زیر ساخت وارد مذاکره و امیددارم جهت حل مشکل این پروژه در هفته تعیین تکلیف و به نتیجه مطلوب برسیم.

این مقام مسئول در خصوص ساخت پل هوایی کنار امامزاده محمد(ع) اعلام آمادگی نمود و گفت: به محض جا به جایی تیر برق ها با توجه به آماده بودن سازه و فونداسیون عملیات نصب قطعات پل عابر پیاده انجام خواهد پذیرفت .

باقرجوان تصریح کرد: بهسازی محور سیاهو به احمدی در سال گذشته ۱۰ کیلومتر صورت گرفته و بهسازی و مابقی هم در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان حاجی آباد قرار گرفته است .

وی در با  اشاره ای به اقدامات صورت گرفته اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان حاجی آباد  نمود و گفت : در سال ۹۶ روکش آسفالت محور درودی فارغان بطول ۸ کیلومتر – محور سیاهو احمدی بطول ۱۰ کیلومتر تعریض و ایمن سازی حاجی آباد – سیرجان حدفاصل شهر حاجی آباد تا ترانشه بطول ۳/۵ کیلومتر ، بهسازی و لکه گیری ۲۰ کیلومتر از محدوده تونل تنگ زاغ شانه سازی محور حاجی آباد به سیرجان و بالعکس و همچنین محور حاجی آباد به بندرعباس بطول ۲۰ کیلومتر ، ساماندهی ورودی شهرستان حاجی آباد با پیشرفت فیزکی ۲۰ درصدی ، لکه گیری رگلاژه راههای روستایی و اصلی به میزان ۱۵۰۰ متر مربع از اهم اقدامات و تلاش راهداری شهرستان حاجی آباد بوده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68463

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.