فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان افزود: شهدا جلوه های بی بدیل و همواره درخشان تاریخ ملت ایرانند زیرا در پرتو ایثار و فدارکاری آنان تمامی تهدیدات دشمن امروز به فرصت تبدیل شده و ایران اسلامی در ابعاد مختلف دفاعی، علم، فناوری و علوم پزشکی و صنعت به پیشرفت های شگفت انگیز دست یافته است. ...

به گزارش پایگاه خبری پیارم،  سومین یادواره شهید عبدالحمید سالاری و شهدای روستای سیرمند با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده های شهدا و جانبازان، مسؤلان و ، فرمانده‌هان نظامی و انتظامی شهرستان برگزار شد.

سرهنگ اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، در این  یادواره شهدا با اشاره به جایگاه شهدای مدافع حرم را در نزد خداوند بسیار متعالی دانست و گفت: این شهدا نسل دست پرورده انقلاب اسلامی هستند.

سرهنگ سالاری با تجلیل از مقام شهدای روستای سیرمند به ویژه شهید مدافع حرم شهید عبدالحمید سالاری افزود: مردم حاجی آباد در طول عصر های مختلف چه در مبارزات پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس و چه در در ایام دفاع از حرم در مقابل داعش همواره بصیر و هوشیار عمل کرده و با تبعیت و پیروری از امام راحل و مقام معظم رهبری علیه فتنه ها مبارزه کرده اند.

وی با بیان اینکه شهید گوهر ارزشمند و گرانبهایی است که جز خدا کسی نمی تواند او را قیمت گذاری کند افزود: شهدای دفاع حرم از حجت های بزرگ خداوند بر ما انسان ها هستند که با معرفت و شناخت خداوند، از حرم حضرت زینب(س) دفاع کردند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان افزود: شهدا جلوه های بی بدیل و همواره درخشان تاریخ ملت ایرانند زیرا در پرتو ایثار و فدارکاری آنان تمامی تهدیدات دشمن امروز به فرصت تبدیل شده و ایران اسلامی در ابعاد مختلف دفاعی، علم، فناوری و علوم پزشکی و صنعت به پیشرفت های شگفت انگیز دست یافته است.

سالاری یادآور شد: شهدا جانانه جنگیدند و آرامش و امنیت را به ما  کشورهدیه کردند ،امروز امنیت ایران اسلامی را مدیون خون شهدا و خانواده های این شهدا هستیم.

وی با اشاره به نقش شهدای دوران دفاع مقدس در انقلاب اسلامی گفت: شهدای دوران جنگ تحمیلی با حرکت خود و شهادت در راه حق توانستند که پایه های انقلاب اسلامی را استوار کنند از این انتقال این آرمان و ارزش ها به نسل های آینده یکی از ضروریات است که نباید به سادگی از کنار آنها عبور کرد.

این مراسم با سخنرانی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان و مدیحه‌سرایی «اقای محسن کیوانی» و تجلیل از خانواده شهدای روستای سیرمند همراه بود.

شهید عبدالحمید سالاری سال ۱۳۵۵ در روستای سردر از توابع شهرستان حاجی‌آباد در استان هرمزگان به دنیا آمد، دوران کودکی تا پایان دوران راهنمایی را در زادگاهش گذراند.

ایشان در ۲۶ مهرماه سال ۱۳۹۴ مصادف با چهارم ماه محرم از طریق بسیج استان سیستان و بلوچستان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی در تهران برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) و مبارزه با گروه‌های تکفیری و داعش عازم شهر دمشق در کشور سوریه می‌شود و پس از زیارت حرم مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) عازم شهر حلب می‌شوند تا اینکه در روز سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ مصادف با دوازدهم ماه صفر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

پیکر مطهرش پس از ورود به کشور عزیزمان ایران با شکوه خاصی در تاریخ ۱۴ آذرماه ۱۳۹۴ بر روی دستان مردم شهیدپرور بندرعباس تشییع و در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۴ در روستای سردر زادگاهش به خاک سپرده شد.

از ایشان دو فرزند به نام‌های محمدامین و زهرا به یادگار مانده است.

حضور خانواده های شهید مدافع حرم شهید عبدالحمید سالاری به این یادواره فرهنگی و ارزشی جلوه و اثرگذاری عمیقی بخشید ه بود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=69224

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.