امام جمعه حاجی آباد، شناسایی آسیب های اجتماعی را یکی از اولویت های شورای فرهنگ عمومی دانست و گفت: دستگاه های عضو باید در این زمینه با اهتمام بیشتری فعالیت کنند. ...

امام جمعه حاجی آباد، شناسایی آسیب های اجتماعی را یکی از اولویت های شورای فرهنگ عمومی دانست و گفت: دستگاه های عضو باید در این زمینه با اهتمام بیشتری فعالیت کنند.

به گزارش پیارم، حجت الاسلام شریفی امام جمعه حاجی آباد در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جامعه و تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری، تعطیلی مساجد، برنامه های معنوی و تفریحی مردم در ایام کرونا، اظهار کرد: با توجه به ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی و شکوفایی استعدادها در دوره قرنطینه خانگی، دستگاههای مربوطه باید اقدام به برنامه های مناسب در بستر فضای مجازی کنند.

وی تصریح کرد: توجه همگان به فرهنگ و سلامت جامعه ضرورت دارد و در این راستا متولیان فرهنگ و هنر اجازه ارایه خوراک ضد فرهنگی مسموم به جامعه را ندهند.

امام جمعه حاجی آباد با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت:  آسیب دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا باید به شکل درست شناسایی شوند و از هیچ کمکی محروم نشوند.

حجت الاسلام شریفی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جامعه افزود: فرهنگ و پویش در خانه ماندن همچنان رعایت شود.

وی تصریح کرد: رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در محل کسب و کار و معبرهای عمومی به مهار ویروس کرونا کمک می‌کند.

حجت الاسلام شریفی در ادامه به بحران شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و اهمیت فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت نکات بهداشتی و ترغیب شهروندان به استفاده از ماسک از سوی شورای فرهنگ عمومی را مورد تاکید کرد.

وی گفت: استفاده از ابزارهای نوین و سنتی رسانه‌ای و همچنین بهره‌گیری از منابر و مساجد برای فرهنگ‌سازی پیشگیری از کرونا باید از سوی شورای فرهنگ عمومی پیگیری شود.

حجت الاسلام شریفی  با ذکر مثال درباره همراهی مردم با ارزش‌های فرهنگی جامعه، بیان کرد: رزمایش مواسات در زمینه کمک مومنانه به کسانی که در کرونا آسیب‌دیده بودند کرد بارز این امر بود که به دلیل مردم محوری بودن تبدیل به فرهنگی در جامعه شد.

امام جمعه حاجی آباد در پایان از غسل میت افراد کرونایی در شهرستان خبرداد و افزود: حوزه علمیه خواهر و برادر اعلام آمادگی کردند ، شرایط غسل اموات در قبرستان حاجی آباد فراهم شد و اموات در مهلت تعیین شده غسل داده می‌شدند.

جهانگیری فرماندار حاجی آباد در ادامه با تقدیر از زحمات کادر درمان در ایام کرونایی افزود: این عزیزان مجاهدان عرصه سلامت هستند و ما از طریق شورای فرهنگ عمومی می توانیم کمک های خوبی در زمینه پیامدهای فرهنگی اجتماعی ناشی از این بیماری داشته باشیم.

جهانگیری ادامه داد: برای آینده باید برنامه ریزی و مراقبت های لازم را داشته باشیم. بنابراین رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و آموزش در کاهش کرونا در شهرستان نقشی حیاتی داشت، گفت: بهره‌مندی از بستر آموزش رفتارجامعه را نیز تغییر داده است.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا منجر به تغییر سبک زندگی شده است، افزود: فعالان فرهنگی در دوران پساکرونا دارای رسالت‌های سنگینی هستند تا جامعه را هدایت کنند.

فرماندار حاجی آباد: جلوگیری از برگزاری هرگونه تجمع  همچنان مورد تاکید و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی ضروری است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=71955

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.