مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حاجی آباد گفت: شب قدر از هزار ماه عبادت و جهاد برتر است و شب قدر بهترین فرصت برای زنده نگه داشتن یاد خداوند در دل، دستگیری از محرومان و مظلومان واحسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم نماییم. حجت الاسلام موئینه در گفت و گو با خبرنگار ...

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حاجی آباد گفت: شب قدر از هزار ماه عبادت و جهاد برتر است و شب قدر بهترین فرصت برای زنده نگه داشتن یاد خداوند در دل، دستگیری از محرومان و مظلومان واحسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم نماییم.

حجت الاسلام موئینه در گفت و گو با خبرنگار پیارم ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت علی (ع) و قبولی طاعات و عبادات مومنین به درگاه خداوند متعال اظهار داشت: شبهای قدر در اسلام از اهمیت و فضیلت بالایی برخوردار هستند،چرا که این شبها شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نام گرفته است؛ شبهایی که تلاوت هر آیه برابر است با ثواب دهها ایه در ایام و شب های دیگر است.

وی افزود: از با فضیلت ترین اعمال در چنین شبی «احیاء»می باشد که به معنای پاس داشتن یک شب تا صبح است. پس جا دارد که در چنین شبی انسان از اعمال زشت خود استغفار نماید چرا که شب توبه است و خداوند در آن بندگانش را مورد اکرام خاص خود قرار می دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حاجی آباد بیان کرد: قران بهترین کلام خدا در بهترین زمان نازل شده است، خداوند در شب قدر آنچه را که از این سال تا سال بعد پیش خواهد آمد مقدر می فرماید .

موئینه عنوان کرد: شب قدر از فرصت های بسیار ارزنده و مغتنم است و باید ما این شب را برای تفکر در اوضاع اسلامی و توجه بیشتر به تعالیم قرآن مجید غنیمت بدانیم و به مقدار ارتباط خود با قرآن و احکام قرآن کاملا رسیدگی کنیم.

وی افزود:شب قدر از مقدس ترین شب های اسلامی است، شب های قدر اوج معنویت رمضان است، شب هایی است که زندگی مومن در آن سراسر رنگ خدا می گیرد،شب قدر میعاد انسان با خداست، شب رنگ باختن جسم و حکومت روح است، شب حقارت ماده و عظمت معناست، شب تجلی معنویت دین و آسمانی شدن زمین است، شب همگامی سراسر وجود مومن با ژرفای فطرت الهی است.

وی با بیان اینکه در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود،‌ اذعان کرد: ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند،و شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=55322

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.