مدیر سازمان تعاون روستایی استان هرمزگان گفت: شبکه تعاون روستایی بازوی توانمند اقتصادی بخش کشاورزی است.   به گزارش پیارم، سیروس اسدپور در جلسه هم اندیشی اصلاح الگو کشت و کشاورزی پایدار که در معیت رئیس سازمان جهادکشاورزی در پارسیان باحضور کشاورزان برگزار شد اظهار کرد: شرکت‌های تعاونی روستایی با جلب اعتماد اعضا و بهره‌گیری ...
مدیر سازمان تعاون روستایی استان هرمزگان گفت: شبکه تعاون روستایی بازوی توانمند اقتصادی بخش کشاورزی است.
 
به گزارش پیارم، سیروس اسدپور در جلسه هم اندیشی اصلاح الگو کشت و کشاورزی پایدار که در معیت رئیس سازمان جهادکشاورزی در پارسیان باحضور کشاورزان برگزار شد اظهار کرد: شرکت‌های تعاونی روستایی با جلب اعتماد اعضا و بهره‌گیری از مشارکت گسترده بهره‌برداران می‌توانند به عنوان بازوی توانمند بخش کشاورزی کشور نقش‌آفرینی کنند.
وی با بیان اینکه شبکه تعاون روستایی با کمترین امکانات وتوقعات فعالیت هایش را دنبال می کند، تصریح کرد: شرکت های تعاونی روستایی از مصادیق اقتصاد مقاومتی بوده و نقش موثری در تقویت اقتصاد روستاها و تحقق اهداف اقتصادی را ایفا می کنند.
اسدپور یکی از اولویت‌های اصلی و اساسی تعاون روستایی در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل» را، حمایت همه جانبه از تشکل های تحت پوشش و پرداختن به بخش تعاونی در جهت ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری خصوصا درحوزه‌های روستایی عنوان کرد.
وی، نقش سازمان شرکت های تعاونی روستایی را هدایت، نظارت و حمایت شرکت های تعاونی عنوان کرد و گفت: خدمات‌رسانی برتر، نوین و کیفی، نهادینه‌سازی فرهنگ تعاون و تقویت همه جانبه تشکل‌های کشاورزی و نظارت و حمایت بر تشکل‌ها از جمله وظایف این سازمان است.
وی افزود: خدمت‌رسانی در عرصه‌ها و ابعاد مختلف بخش تعاون به ویژه به روستائیان، بهره‌برداران و کشاورزان قطعاً رضایت خداوند را به دنبال خواهد داشت.
وی، توجه مسئولین به شرکت های تعاونی روستایی را تاکید کرد و افزود: در صورتیکه دولتمردان به این شرکت ها اهمیت دهند این تشکل ها می توانند کل اقتصاد روستا را پشتیبانی کنند.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۰درصد کشاورزان عضو تشکل های تعاون روستایی هستند: استفاده از ظرفیت‌های جهاد کشاورزی و تعاون روستایی، زمینه خدمت رسانی به تعاونی‌های استان را افزایش می‌دهد.
وی در پایان از  برگزاری نشست‌های مشترک مسئولین با کشاورزان استقبال کرد و در این نشست در خصوص مسائل مشکلات تشکل ها با کشاورزان تبادل نظر کردند
در حال حاضر حدود ۱۳۸ تشکل کشاورزی در هرمزگان فعالیت دارد.
در شهرستان پارسیان بیش از ۱۰ هزار نفر در ۸ تشکل تعاون روستایی عضویت دارند.
S

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=56543

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.