امام جمعه حاجی آباد گفت:سنت حسنه وقف زندگی ها را جاودانه می کند. به گزارش پیارم حاجی آباد، حجت الاسلام روح الله مختاری ظهر امروز در خطبه های عبادی-سیاسی جمعه این هفته ضمن ?عرض تسلیت رحلت جانگداز پیامبر اکرم(ص)و حضرت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع)اظهار داشت:پیام خداوند متعال برای همه امت هایک پیام ...

امام جمعه حاجی آباد گفت:سنت حسنه وقف زندگی ها را جاودانه می کند.

به گزارش پیارم حاجی آباد، حجت الاسلام روح الله مختاری ظهر امروز در خطبه های عبادی-سیاسی جمعه این هفته ضمن ?عرض تسلیت رحلت جانگداز پیامبر اکرم(ص)و حضرت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع)اظهار داشت:پیام خداوند متعال برای همه امت هایک پیام واحد بود،وقتی بوسیله انبیاء الهی خداوند امت ها را مورد خطاب قرار می دادند، رمز نجاه و نجات و رستگاری دنیا و آخرت را کلمه توحید لا اله الا الله،باور توحیدی و عمل توحیدی مطرح می کردند.

وی در ادامه افزود:نسخه نجات بخشی که خداوند متعال در همه ادوار تاریخ برای بشریت پیچیدند و خداوند فرمود:هر کس بخواهد در دنیا و آخرت رستگار شود باید مطیع دستورات خدا و پیغمبر خدا باشد.

✨حجت الاسلام مختاری عنوان داشت:در دوران پیامبر(ص) منافقینی بودند که ابراز اطاعت از رسول خدا می کردند اما در عمل با پیامبر نبودند واطاعت از پیغمبر را کنار می گذاشتند و تا مرز منفعت با پیامبر بودند اما به یقین این افراد از دایره ایمان و بهره مندی از بهشت رضوان الهی خارج می شدند و این مشکل در بین پیامبر خدا و پیامبران الهی وجود داشت و تا به امروز در بین بشریت جریان پیدا کرده است اما خداوند متعال در آیه۸۰ سوره نساء حجت را بر مردم تمام کرد و راه رسیدگی بندگی خدا را در گرو اطاعت از رسول خدا دانسته است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به زلزله غرب کشور و جان باختن جمعی از هموطنان در این حادثه تصریح کرد:این آزمایش الهی بود که از هموطنان عزیز گرفته شد و رهبر معظم انقلاب فرمودند:«هر کسی در حد توانش از آلام درد و رنج مردم کرمانشاه بکاهد» و بحمدلله مسئولین دولتی و نظامی،سپاه،بسیج،ارتش و…برای کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه بسیج شدند و پای کار آمدند.

وی افزود:این کمک ها با توجه به مشکلاتی که در منطقه وجود دارد کافی نیست و همه باید پای کار بیایند زیرا لبیک به ندای مقام معظم رهبری و نائب امام زمان(عج)است و اگر مردم ایران آنگونه که نیاز است کمک کنند نیاز به هیچ جایی و کشوری برای کمک نخواهیم بود و امروز جلوه ای دیگر از خصومت آمریکائیها را نسبت به ملت ایران شاهد هستیم و وزارت خزانه داری آمریکا مانع رسیدن کمک های سایر کشورها به ایران اسلامی شده است.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه اگر در دل آمریکا این جور حادثه طبیعی اتفاق بیفتد ما به مردم آمریکا کمک می کنیم تصریح کرد:ما به یقین آنان را از خود و هم نوع خودمان می دانیم و دولت آمریکا بداند مردم ایران نیازی به کمک ندارند و مردم ولایی و مومن تا به امروز کمک کردند و از این به بعد نیز کمک خواهند کرد.

وی خطاب به مسئولان کشور افزود:در ساخت و سازها دقت کنید،نظارت ها باید دقیق باشد، خیلی دردآور است بیمارستانی که اول امسال افتتاح شده باید در زلزله خراب شود،پس چرا شعار مقاوم سازی سر می دهید،چرا باید نظارت ها بقدری ضعیف باشد که بیمارستان بیش ازشش ماه عمر نکند و شخص رئیس جمهور نیز این نکته را در هیئت دولت مطرح کردند و خانه ای که مردم با دست خودشان ساختند سالم مانده اما بیمارستان دولتی با عمر کمتر از هفت ماه خراب شده است.

⭐️وی همچنین خطاب به مسئولین شهرستانی و استانی در خصوص محله گود کهنوئیه حاجی آباد اذعان داشت:گود کهنوئیه حاجی آباد و محلات این چنینی نیاز به وجود زلزله برای تخریب نیست این ساختمانها با یک وزش باد تند روی سر مردم خراب می شود،باید فکری برای مردم کرد،چندین استاندار آمدند و رفتند و وعده هایی دادند که مشکل مالکیت این منطقه مرتفع خواهد شد اما تا به امروز اتفاقی نیفتاده است و انتظار داریم این مشکلات با همت استاندار جدید که شخصی اهل کار هست این مشکلات حل شود و تا قبل از وجود حادثه باید چاره اندیشی شود.

وی ضمن قدردانی از هیئت امنای موکب عزاداری امام حسین(ع) اظهار داشت:برایم خیلی لذت بخش بود این هیئت امنائی که برای زوار سیدالشهداءدر کربلا کمکهای مردمی را جمع آوری می کردند امروز شهر به شهر و روستا به روستا و خانه به خانه می روند و کمکهای مردم حاجی آباد را جمع می کنند و امیدواریم بتوانیم گوشه ای از رنج و مصیبت های مردم  کرمانشاه با این کمک ها کمتر کنیم.

✨امام جمعه حاجی آباد با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی تصریح کرد:پیاده روی عظیم اربعین حسینی این حرکت بزرگ عشاق حضرت سیدالشهداءدر اربعین امسال نماد و نشانه هایی از ظهور داشت و این کاروان بوی ظهور امام زمان می دهد و بی شک  این کاروان اسم سیدالشهداء و نام و مکتب امام حسین را و قیام امام حسین را که الهام بخش بستر سازی ظهور دارد را در دنیا پرآوازه تر کرد وخدا بستر سازی بزرگترین اتفاق تاریخ را انجام می دهد و لحظه لحظه این حرکت انقلابی، اسلامی و شیعی زیبایی های دولت امام زمان(عج) که سراسر محبت و مودت است به نمایش درآمد.

 

وی ضمن قدردانی از مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و مجموعه اوقاف در شهرستان به جهت توسعه وقف و بقاع متبرکه در حاجی آباد تصریح کرد:سنت حسنه وقف این باقیه صالحه ای که می تواند زندگی های انسان را جاودانه تر کند و وقف انسان ها را جاودانه می کند،هزار سال بعد از عمر یک واقف خیرات آن در اجتماع جریان دارد و مردم از آن بهره می برند.

وی تفکر بسیجی رازائیده انقلاب اسلامی دانست و افزود:این تفکر انقلابی برگرفته از تفکر ولایی است،تفکر کاربردی برای حل معضلات جامعه چه قبل از انقلاب تا بعد از انقلاب و تا به امروز برکات این نهاد مقدس را شاهد هستیم و هرجایی که جامعه با تفکر بسیجی همراه شده برکات متعددی را در کشور شاهد بودیم،دفاع مقدس،ساختن کشور،رشد علمی خیره کننده تمام دنیا با تفکر بسیجی حاصل شده است.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=66025

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.