نشست شورای اداری شهرستان حاجی آباد با موضوع گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ستادبازسازی عتبات عالیات و پروژ مهر برگزار گردید. به گزارش پیارم حاجی آباد ؛ فرماندار حاجی آباد با تقدیر و تشکر از حضور اعضای شرکت کننده پیشاپیش هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: با توجه به اینکه در آستانه سالگرد هفته ...

نشست شورای اداری شهرستان حاجی آباد با موضوع گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ستادبازسازی عتبات عالیات و پروژ مهر برگزار گردید.

به گزارش پیارم حاجی آباد ؛ فرماندار حاجی آباد با تقدیر و تشکر از حضور اعضای شرکت کننده پیشاپیش هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: با توجه به اینکه در آستانه سالگرد هفته دفاع مقدس قرار گرفته ایم ضرورت داشت که جلسه شورای اداری این شهرستان امروز با عنوان ستاد اجرایی گرامیداشت هفته دفاع مقدس و برنامه ریزی در جهت هرچه بهتر باشکوهتر برگزار شدن آن انجام و در اجرای برنامه ها و مساعدتهای لازم تمامی ادارات موظف به پیگیری امور مربوط به هفته دفاع مقدس هستند.

حمید جهانگیری گفت: اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطح بین المللی مرهون خون شهداست و به همین دلیل هیچ اداره ای نمی تواند به بهانه های مختلف در اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس کوتاهی کند و کلیه ادارات باید با تشریح و تبیین برنامه های محوری و تأثیر گذار در این ایام حضور فعال داشته باشند .

وی ضمن ارج نهادن بر ارزشهای دفاع مقدس و تاکید بر لزوم انجام امور فرهنگی برای زنده نگه داشتن ایثارگریهای رزمندگان اسلام، ابراز داشت: در این برهه از زمان که تهاجم نظامی دشمن به یک تهاجم بسیار گسترده تر فرهنگی مبدل گشته، لازم است با بسیج همه امکانات در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس اقدام گردد.

امام جمعه حاجی آباد در ادامه یادآور شد:به فضل خدا با عنایت به اهل بیت سال هفتم است که حاجی آباد به عنوان حسینه جنوب کشور شناخته شده است و مراسم تاسوعا و عاشورا امسال نیز قرار است پخش زنده از شبکه های سراسری صدا و سیما در معرض دید مردم قرار بگیرد و ابراز اردت مردم حاجی آباد به سید الشهدا و اهل بیتش قرار بگیرد.

مختاری افزود: یک روح تازه ای دربین جوانان و مردم شریف حاجی آباد دمید بزرگ و کوچک شهرستان احساس مذهبی بودن می کنند و از شما مسئولین نیز می خواهیم در این زمینه با دفتر امام جمعه همکاری نمائید.

مختاری بیان داشت: امروز ایران اسلامی به طور ویژه همه داشته هاش را مدیون سیدالشهدا و مکتب پرفروغ اوست و با نگاهی به دفاع مقدس می بینیم که ابتدای جنگ هنوز حال و هوای نهضت امام حسین(ع) در جنگ نیامده بود و ما هیچ توفیقی هم در مبارزه با رژیم بعث عراق نصیبمان نشده بود از لحظه ای که زیارت عاشورا و پیشانی بند یا حسین(ع) پشت سنگر های ما آمد و رزمندگان ما اقتدا به امام حسین(ع) کردند رزمندگان ما  با دست خالی با دشمنی که تا دندان مسلح و هفتاد کشور از آنها حمایت می کردند با ارادت به امام حسین(ع) ومکتب امام حسین(ع) ما توانستیم در جنگ پیروز شویم و دنیا حیران مردم ایران در دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: ما زمان جنگ سیم خاردار را وارد می کردیم اما با نگاه به مکتب سیدالشهدا و به فضل خدا همه پیروزی ها حاصل شد و در ادامه هم بازسازی های بعد از جنگ، رشد علمی و پیشرفتهای و اتفاقات مبارک در کشور ما شکل گرفت.

در ادامه جانشین فرماندهی بسیج مقاومت سپاه ناحیه حاجی آباد با تبریک گرامیداشت هفته دفاع مقدس به ضرورت ایجاد ستاد اجرایی هفته دفاع مقدس اشاره نمود و گفت: امسال هفته فاع مقدس با آغاز ماه محرم همزمان شده است و به همین جهت برنامه‌های خاصی در این حوزه تدارک دیده‌ایم و در روز ۳۱ شهریور رژه نیروهای مسلح شهرستان برگزار می شود.

محمد میرزاده با بیان اینکه امسال عاشورایی‌ترین هفته دفاع مقدس در حاجی آباد برگزار می‌شود گفت: در طول تاریخ شیعه هیچ مقطعی از تاریخ مانند دوران دفاع مقدس به عاشورا شباهت ندارد و رزمندگان ما در جنگ تحمیلی با تاسی از عاشورا حماسه بزرگی را خلق کردند.

وی افزود: حماسه آفرینی و فداکاری ایثارگران در جبهه های حق علیه باطل باید به نسل های آینده منتقل شود.

جانشین فرماندهی بسیج مقاومت سپاه ناحیه حاجی آباد اظهار کرد: با توجه به اینکه دشمنان سعی بر کمرنگ کردن ارزش های دفاع مقدس دارند باید مراسمات هفته دفاع هر سال باشکوه تر از سال قبل برگزار شود و هفته دفاع متعلق به سپاه نیست بلکه همه ادارات باید با سپاه در این هفته همکاری لازم را داشته باشند.

محمد میرزاده با اشاره به ترفندهای بیگانگان علیه جوانان بیان کرد: تبیین ارزش های دفاع مقدس و توجه به باورهای دینی، نقش بسزایی در تقویت بصیرت نسل جوان و خنثی سازی توطئه های دشمنان دارد.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=65185

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.