نیکوئی گفت: تاکنون بیش از ۵۰ فرصت شغلی در شهرستان حاجی آباد ایجاد شده است. ...

به گزارش شبکه اطلاع رسانی پیارم؛ به دست آوردن کار و قرار گرفتن در شغلی که مورد دلخواه فرد است یکی از موقعیت های سخت شغلی به شمار می آید، اما اینکه فرد بتواند مهارتی را کسب کرده و خود را پرورش دهد تا با استفاده از توانمندی که دارد کسب درآمد کند فرصتی است که می توان سرمایه گذاری مفیدی روی آن انجام داد.

بر همین اساس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی باید بستر هایی را فراهم کند تا هر فرد جویای کار بتواند در اجتماع حضور داشته و با فعالیتی که دارد برای خود و خانواده روزی فراهم آورد.

در همین رابطه سعید نیکوئی رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان حاجی آباد  اظهار کرد: طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال است که در راستای حمایت نیروی کار شغلی اولی و کارفرمایان، دولت وجهی را به عنوان یارانه به کارفرمایان متقاضی دارای شرایط پرداخت می کند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان حاجی آباد افزود: تاکنون بیش از ۵۰ فرصت شغلی در شهرستان در راستای اجرای طرح یارانه دستمزد ایجاد شده است که در صورت جذب نیروی کار شغل اولی در بنگاههای اقتصادی شهرستان ، ۳۰ درصد مبلغ دستمزد نیروی کار به صورت یارانه از طرف دولت به مدت یک سال به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

.نیکوئی ادامه داد: نیروی کار باید دارای مدرک تحصیلی دیپلم و بالاترباشد که اولویت نیز با دانش آموخته دانشگاهی است همنچنین حداکثر سن ۳۷ سال است که  برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار شرط سنی تا سقف ۴۵ سال می باشد تا بتوانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان حاجی آباد اضافه کرد: کارگاه باید دارای مجوز از دستگاه اجرایی و کد بیمه کارگاهی تامین اجتماعی باشد و همچنین در زمان اجرای برنامه یارانه دستمزد نیز فعال باشد تا بتواند از مزایای طرح بهره مند شود.

وی ادامه داد: کاهش هزینه های بکارگیری نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال بویژه برای دانش آموختگان دانشگاهی در بازار کار، حمایت از ارتقاء تولید داخلی وبنگاههای بخشهای تعاونی و خصوصی به شدت آسیب دیده از پدیده شیوع کرونا از اهداف اصلی این طرح است و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت pyd.mcls.gov.ir جهت ثبت نام اقدام کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=72332

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.