رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با فرماندهان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: ایران به دنبال کشورگشایی و امپراطورسازی در منطقه نیست.   به گزارش پیارم به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در یازدهمین همایش سراسری فرماندهان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، (ص) با بیان این که اختلاف‌افکنی ...
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با فرماندهان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: ایران به دنبال کشورگشایی و امپراطورسازی در منطقه نیست.
 IMG11101870

به گزارش پیارم به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در یازدهمین همایش سراسری فرماندهان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، (ص) با بیان این که اختلاف‌افکنی مسئله‌ای است که برخی از کشورها علیه ایران دنبال می‌کنند، گفت: آمریکا و برخی از کشورهای منطقه دل برخی از کشورهای کوچک را خالی می‌کنند و به آن‌ها می‌گویند که ممکن است ایران خطری برای آن‌ها باشد.

وی افزود: برخی کشورهای منطقه این هوشیاری را دارند که این قبیل اظهارات علیه ایران صحت ندارد و ولی برخی را هم باید خود هوشیار کنیم چرا که ایران به هیچ وجه نظر سوئی به کشورهای منطقه نداشته و به هیچ وجه به دنبال کشورگشایی و امپراطورسازی نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دیده و شنیده می‌شود برخی کشورها می‌گویند ایران نفوذش در منطقه زیاد شده و باید نفوذش را کم کنیم در خصوص این اظهارات هم باید گفت که ایران به دنبال چنین القائی از خود در منطقه نیست و ما به هیچ وجه نظر خاصی به هیچ کشوری نداریم و تنها نگاه هم‌زیستی و مسالمت آمیز با کشورها را دنبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: این قبیل شیطنت‌ها از سوی برخی کشورها مسئله‌ای است که باید دستگاه دیپلماسی کشور تبیین درستی از آن داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد جریان‌های تروریستی در منطقه اشاره کرد و گفت: نباید تردید داشت که سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای بزرگ و برخی کشورهای کوچک منطقه پشت جریان‌های تروریستی منطقه هستند.

لاریجانی ادامه داد: برخی کشور‌ها فکر می‌کنند باید به هر نحوی شده جریان‌های تروریستی منطقه را ساماندهی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیچ کدام از جریان‌های تروریستی به وجود آمده در منطقه از بین نرفته و آمریکایی‌ها به عنوان کشوری که همواره دم از تروریست می‌زنند، به هر کشوری که وارد می‌شوند، تروریست جدیدی در آن زائیده می‌شود که این امور تصادفی نیست.

لاریجانی تصریح کرد: آمریکا و برخی از کشورهای منطقه نگاه‌شان به تروریسم یک نگاه تکنیکی بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله تحریم‌های اقتصادی علیه ایران اشاره کرد و گفت: فشارهای اقتصادی از چند سال پیش علیه ایران مکشوف بوده که این اعمال از ابتدای انقلاب هم مشاهده می‌شده است.

رئیس قوه مقننه در خصوص اعمال تحریم‌ها علیه ایران بیان داشت: تحریم‌هایی که تا به حال علیه ایران انجام شده، به هیچ وجه آمریکا را به هدفش علیه ایران نزدیک نکرده است و برخلاف اینکه می‌گوید ایران به واسطه تحریم‌ها پای میز مذاکره آمده، ادعای خلافی است، چرا که آمریکا خود به این نتیجه رسیده که تحریم‌ها علیه ایران اثری نداشته و باید خود پای میز مذاکره با ایران بیاید.

لاریجانی در ادامه خطاب به مدیران و فرماندهان حاضر در جلسه یازدهمین همایش سراسری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: مسئله‌ای که دشمن امروز پی می‌گیرد، معطوف به حوزه اقتصادی می‌شود که می‌بینیم در این زمینه در حوزه نفت اختلال ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی ضروری است، تاکید کرد: در حال حاضر زمان، زمان ایستادن بر روی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و کار‌ها باید به مردم سپرده شود، چرا که ما از رفتار اقتصاد دولتی بسیار ضرر کرده‌ایم.

لاریجانی در ادامه با اشاره به بودجه عمرانی کشور در سال ۹۴ ادامه داد: بودجه عمرانی کشور ضعیف است، چرا که بودجه می‌تواند نقش مهمی در مسائل اقتصادی ایفا کند، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) کارهای مختلفی می‌تواند در زمینه اقتصادی کشور انجام دهد و چون در حال حاضر زمان تصویب بودجه است، علاقه داریم از فرماندهان قرارگاه در زمینه رسیدن به اهدافشان نظرخواهی کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) می‌تواند در زمینه معادن ظرفیت‌های خود را تقویت کند، ادامه داد: قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) می‌تواند از بسیاری از ظرفیت‌های معادن برای رسیدن به اهداف اقتصادی‌اش استفاده کند تا از این طریق پروژه‌های خود را به بهره برداری برساند.

لاریجانی تصریح کرد: بنده به فرماندهان و مدیران قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) توصیه می‌کنم در بحث معادن کشور ورود کرده و از ظرفیت‌های آن برای تکمیل کردن زنجیره تولید در کشور استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) می‌تواند در بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام عمرانی با دولت مشارکت داشته باشد، افزود: در حال حاضر ۴۵۰۰ میلیارد تومان پروژه نیمه تمام عمرانی داریم که بسیاری از آن‌ها ۴۰ و یا ۵۰ درصد به آمادگی رسیده و بخشهایی از آن هنوز تکمیل نشده که با این پول‌های خود نمی‌توان به تکمیل پروژه‌های عمرانی کشور امیدوار بود.

وی تاکید کرد: در زمینه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی کشور سعی می‌کنیم در صورت مشارکت تسهیلاتی را هم در اختیار قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) قرار دهیم.

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) می‌تواند در زمینه سهام اوراق عدالت هم ورود کند، بیان داشت: قرارگاه خاتم الانبیاء می‌تواند در زمینه بهره برداری از اوراق سهام عدالت انجام دهد.

لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه در شرایط فعلی باید درک درستی از شرایط داشت، خطاب به مدیران و فرماندهان قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) گفت: تولید نیازمند خلق امکانات است، منابعی برای به نتیجه رسیدن مشکلات تولید در کشور وجود دارد که خرد بوده و باید همه را جمع کنیم و در مسیر تولید استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه فعالیت‌های اقتصادی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) اگر لازم باشد برای این قرارگاه استثنائاتی ایجاد خواهیم کرد، چرا که مدیران و فرماندهان قرارگاه از جمله معتمدین نظام بوده و فعالیت‌های اقتصادیشان همیشه به موفقیت رسیده است.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24347

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.