مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان هرمزگان گفت: رفع محرومیت در استان نیازمند فرهنگ‌سازی و مشارکت همگانی است. به گزارش سایت پیارم حاجی آباد، علی الهیاری صبح امروز در سفر یک روزه خود به شهرستان حاجی آباد در نشستی با فرماندار و امام جمعه این شهرستان اظهار داشت: عمده‌ترین هدف کمیته امداد، خدمت‌رسانی به محرومان ...

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان هرمزگان گفت: رفع محرومیت در استان نیازمند فرهنگ‌سازی و مشارکت همگانی است.

به گزارش سایت پیارم حاجی آباد، علی الهیاری صبح امروز در سفر یک روزه خود به شهرستان حاجی آباد در نشستی با فرماندار و امام جمعه این شهرستان اظهار داشت: عمده‌ترین هدف کمیته امداد، خدمت‌رسانی به محرومان جامعه و نیازمندان و توانمندسازی آنان است و این مساله مهمترین شاخصه‌ای است که این نهاد در دستور کار خود قرار داده تا بتواند غبار محرومیت را از چهره خانواده‌های بی‌بضاعت بزداید.

وی به مشکلات بیکاری و اشتغال جوانان و مددجویان اشاره کرد و افزود: کمیته امداد به تنهایی نمی‌تواند رفع محرومیت کند و باید در این زمینه همه مشارکت داشته باشند، گرچه این نهاد با آموزش‌های لازم به مددجویان و با پرداخت تسهیلات به خوبی توانسته زمینه اشتغال را برای جوانان و خانواده‌های مددجو فراهم سازد اما این مهم کافی نیست و به فرهنگ‌سازی بیشتر و مشارکت حداکثری همه اقشار نیازمند است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان هرمزگان بر ضرورت همکاری بانک‌ها با مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی، مشارکت‌های مردمی و در خصوص اجرای طرح‌های نو، جدید و دانش‌بنیان، صنایع تبدیلی و کمک در جهت اشتغال خانواده‌ها و همکاری در را راستای صدور مجوزهای لازم و اجرای طرح‌های منابع بانکی تاکید کرد.

در ادامه امام جمعه حاجی آباد در سخنانی ضمن خیر مقدم به مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان هرمزگان بیان داشت: امروز خدمتگزاری در مجموعه کمیته امداد که با نام امام راحل عظیم‌الشان شکل گرفته افتخاری بس بزرگ و عبادتی بسیار ارزشمند است و بحمدلله خدمات این نهاد مقدس در این شهرستان توانسته رضایتمندی مددجویان را جلب نماید.

حجت‌الاسلام روح‌الله مختاری جوشش انفاق در جامعه را از اهداف کمیته امداد خواند و افزود: ترویج فرهنگ انفاق از مسائل مهمی است که کمیته امداد به آن توجه جدی داشته و دارد و قرآن کریم مؤمنان را به این فیض الهی فراخوانده و مورد تاکید قرار داده و در دین مبین اسلام نیز به آن پرداخته شده است.
وی موضوع تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار برای مددجویان را مهمترین مساله‌ای دانست که کمیته امداد هم‌چون سنوات گذشته باید به آن اهتمام بورزد، گفت: تاکنون خدمات چشم‌گیری در این حوزه‌ها از سوی این نهاد انقلابی در سطح استان صورت گرفته است اما برای رسیدن به حد مطلوب‌تر و
برآورده شدن انتظارات مقام معظم رهبری نیازمند فعالیت بیشتر از سوی همه دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی است.

فرماندار حاجی آباد نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مدیر و کارکنان کمیته امداد حاجی آباد در همه زمینه‌ها به‌ویژه تسریع در امر خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان جامعه بیان کرد: گسترش مشارکت‌های مردمی و جلب اعتماد خیرین از مهمترین مسائلی است که لازمه امورات و برنامه‌ریزی‌هایکمیته امداد برای پیشبرد اهداف خویش است که بحمدلله به‌خوبی کمیته امدادبر آن جامه عمل پوشانده است.

حمید جهانگیری کوهشاهی همچنین اشتغال و توانمندسازی خانواده‌ها را یک اصلمهم خواند و افزود: باید در اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی، نظارت‌هاقبل از اجرا، حین اجرا و بعد از اجرا صورت بگیرد و در حقیقت تلاش پرسنلدر راستای نظارت بر اجرای طرح‌ها موجب پایداری و موفقیت کمیته امداد شدهاست.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=57794

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.