از عمده ترین مشکل منطقه احمدی راه موصلاتی  است در هر منطقه ای اگرراه ارتباطی برای مردم احداث شود سایر خدمات به دنبال آن می آید. به گزارش پیارم حاجی آباد،   کوهشاه احمدی یکی از مناطق شهرستان حاجی آباد می باشد که مردمان آن با کمترین امکانات و در نج و سختی زندگی می کنند، و ...

از عمده ترین مشکل منطقه احمدی راه موصلاتی  است در هر منطقه ای اگرراه ارتباطی برای مردم احداث شود سایر خدمات به دنبال آن می آید.

به گزارش پیارم حاجی آباد،   کوهشاه احمدی یکی از مناطق شهرستان حاجی آباد می باشد که مردمان آن با کمترین امکانات و در نج و سختی زندگی می کنند، و تا کنون از هیچ گونه امکانات رفاهی از جمله راه ارتباطی مناسب و آب شرب، بهداشت، مسکن و مدرسه برخوردار نبوده اند.

بخش احمدی یکی از بزرگترین ومحروم ترین بخش های شهرستان وحتی استان وکشور است که نیاز به توجه ویژه مسئولین را می طلبد که مشکلات مردم این منطقه برطرف کنند واقعا کوهشاه احمدی درتمام زمینه ها از امکانات رفاهی وعمرانی محروم می باشد که باگذشت ۳۹سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز مناطقی هستند که مردمان آن با کمبود امکانات روبروهستند وخواسته به حق مردم منطقه است.

با توجه به پتانسیل های زیادی که جهت اشتغالزایی در احمدی وجود دارد و با مسئولین مردم در روستاها می مانند و به شهرها مهاجرت نخواهند کرد.

مشکل آنتن دهی تلفن های همراه، آب آشامیدنی سالم، دریافت شبکه های تلویزیونی وراه مناسب وآسفالته از جمله خواسته های بحق مردم کوهشاه احمدی می باشد.

مشکل راه ارتباطی مناسب و یکی از پروژ های راه سازی که قرار بود از حسن آباد تا کلیتوئیه به طول ۳۸کیلومتر تا پایان ۹۶به بهره برداری برسد فقط ۹کیلومتر آن تا چاله مورت آسفالت شده ومابقی بلاتکلیف مانده است شواهد از این قراره که این پروژه فعلا تعطیل است.

متاسفانه بخش کوهشاه احمدی محل عبور و مرو قاچاقچیان مواد مخدر نیز می باشد به همین دلیل مردم این بخش اکثریت مرد خانواده معتاد نیز می باشد که عبور و مرو قاچاق مواد مخدر یکی از معضلات بزرگ بخش کوهشاه احمدی می باشد.

دولت می تواند با وجود ذخایر منابع طبیعی و معدنی فراوانی که در بخش کوهشاه احمدی وجود دارد زمینه های اشتغال برای روستائیان فراهم کند ولی فقط در حد حرف و دستور باقی مانده است.

یکی دیگر از مشکلات منطقه احمدی بحث خشکسالی است که مردم منطقه اکثر نخل ها و درختان مرکباتشان با خشک شدن چاهها و قنات ها خشک شده است.

اولویت دولت در سال ۹۷  تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اعلام شده است

محمد آشوری نمایند مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار پیارم با بیان اینکه در سال جاری اولویت دولت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اعلام شده است اظهار داشت: طبق برنامه دولت در سال ۹۷ تا پروژه های نیمه تمام تکمیل و بهره برداری نرسد هیچ پروژه جدیدی آغاز نخواهد شد.

آشوری با اشاره به اهمیت جاده مواصلاتی بخش احمدی بیان داشت: با پیگیری های صورت گرفته و انعکاس اهمیت و خطرات این محور،  کد اعتباری  پروژه راه بخش احمدی از مسیر دوکوه ایجاد شده و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان نیز اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای احداث جاده دوکوهه به بخش احمدی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است افزود: با بازگشایی کد اعتباری برای این پروژه هر ساله شاهد تامین اعتبار و تسریع در احداث جاده خواهیم بود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی  در ادامه بیان داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته اعتبارات مورد نیاز برای خرید ماشین آلات مورد نیاز شهرداری توسط وزارت کشور تخصیص یافته است.

وی از پرداخت اعتبارات مورد نیاز تکمیل پارک بانوان شهر سرگز احمدی از محل مالیات ارزش افزوده خبرداد و بیان داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان برای احداث زمین ورزشی در نظر گرفته است که به حساب شهرداری واریز خواهد شد.

اعتبارات برای مقابله با خشکسالی در بخش احمدی در نظر گرفته شده است

صالح  دریانورد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان نیز در بخش پایانی این نشست از تخصیص اعتباری بالغ بر ۵۰۰میلیون تومان برای آغاز عملیات پروژه راهسازی دوکوه به احمدی خبرداد و تاکید کرد: در زمینه آبرسانی نیز اعتباراتی برای مقابله با بحران خشکسالی در بخش احمدی اختصاص یافته است.

پارک بانوان و پروژه جاده شهر سرگز نیز یکی از مهمترین پروژه‌های نیمه تمام است

سجاد کرمشاه پور شهردار سرگز احمدی در گفتگو با خبرنگار پیارم ،  در خصوص پروژه های نیمه تمام بخش احمدی بیان داشت: پروژه پارک بانوان شهر سرگز نیز به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های این شهر نیمه تمام مانده و در انتظار تامین اعتبار است.

شهردار سرگز احمدی، خرید ماشین آلات برای شهرداری در راستای درآمدزایی را امری ضروری دانست و تصریح کرد: احداث زمین ورزشی نیز از مطالبات شهروندان جوان و اولویت های شهرداری سرگز است و تامین اعتبار آن در دستور کار شهرداری قرار دارد.

راه موصلاتی و نبود آب آشامیدنی مناسب از عمده مشکلات بخش احمدی است

محمد منصوری از اهالی بخش احمدی در گفتگو با خبرنگار پیارم، با بیان مشکلات بخش، اظهار داشت: مهمترین دغدغه مردم احمدی جاده موصلاتی است که با جذب سرمایه می‌توان راه دوکوه به احمدی را با سرعت بیشتری انجام داد.

وی درادامه افزود: آب آشامیدنی این بخش هم با مشکلاتی مواجه است که باید با اولویت بیشتر و نگاه ویژه ای به این مسئله توجه داشت.

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68238

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.