مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از جایگزین شدن صنایع اصیل داخلی به‌جای صنایع وارداتی از طریق نخستین کارگاه تراش و فرآوری صدف در روستای سهیلی جزیره قشم خبر داد. به گزارش پیارم به نقل از به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، سیدمحمدامین جعفری حسینی با اشاره به راه‌اندازی ...
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از جایگزین شدن صنایع اصیل داخلی به‌جای صنایع وارداتی از طریق نخستین کارگاه تراش و فرآوری صدف در روستای سهیلی جزیره قشم خبر داد.

به گزارش پیارم به نقل از به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، سیدمحمدامین جعفری حسینی با اشاره به راه‌اندازی نخستین کارگاه تراش و فرآوری صدف در جزیره قشم گفت: جوانان روستای سهیلی قشم با شرکت در دوره‌های آموزشی مقدماتی و پیشرفته می‌توانند با استفاده از صدف‌های دریایی و تولید صنایع دستی ایجاد اشتغال کنند.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از خلاقیت تراش و جلای صدف‌های ساحلی، ایجاد اشتغال مولد و در نهایت جایگزینی مواد خام بومی و محلی با صدف‌های خام چینی از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه است.

به گفته جعفری حسینی، با برگزاری چنین دوره‌هایی صنایع دستی اصیل و تولید داخلی جای محصولات تقلبی چینی را خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، با اشاره به استقبال جوانان قشمی از کارگاه تراش و فرآوری صدف، اعلام کرد: ۱۱ تن از هنرمندان جزیره نشین با شرکت در این کارگاه علاوه‌ بر فراگیری پیشرفته ساخت صنایع دستی، محصولات خود را نوروز امسال در غرفه های عرصه صنایع دستی به فروش رسانند.

وی ادامه داد: فعالیت این کارگاه به صورت مستمر ادامه دارد و محصولات تولیدی در آن به بازارهای جزیره و شهرهای داخلی کشور عرضه می‌شود.

جعفری حسینی، با قدردانی از سیاست حمایتی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ایجاد اشتغال و تولید در این جزیره، اظهار امیدواری کرد که کارگاه‌های مشابه نیز به‌زودی در روستاهای ساحلی همچون سلخ و طبل راه‌اندازی شود.

جزیره قشم به‌عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران واقع شده و بانوان این جزیره با استفاده از هنر خود ازجمله تولید محصولاتی که با از صدف‌های دریایی ساخته می‌شوند به اقتصاد خانواده کمک می‌کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=61705

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.