امر به معروف و عدم کنار آمدن با بدی و فساد و تحمل نکردن ظلم موجب شده مسلمانان به طور طبیعی در هر جای دنیا به برکت این احکام قادر باشند اراده خود را در اراده جهان و محیط خودش مؤثر سازند. به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از باشگاه خبرنگاران، امر به معروف و ...

امر به معروف و عدم کنار آمدن با بدی و فساد و تحمل نکردن ظلم موجب شده مسلمانان به طور طبیعی در هر جای دنیا به برکت این احکام قادر باشند اراده خود را در اراده جهان و محیط خودش مؤثر سازند.

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از باشگاه خبرنگاران، امر به معروف و نهی از منکر در مقیاس وسیع و عمومی خود حتی از جهاد بالاتر است و اساس جهاد را این فریضه استوار می‌کند اما اینکه امر به معروف و نهی از منکر چیست و ما در مقابل آن چه وظیفه‌ای داریم در آیات و روایات به صراحت بیان شده است.

امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپا داشتن همه فرایض اسلامی است و باید در جامعه ما احیاء شود و هر فردی از آحاد مردم، خود را در گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد، مسئول احساس کند.

با توجه به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر از این پس در صفحه حقوقی قضایی، دیدگاه‌ها و بیانات مقام معظم رهبری را در مورد این فریضه دینی مرور می‌کنیم.

*ظالمان دنیا از چنین خصوصیتی نگرانند

مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۷۵ در جمع اقشار مختلف مردم و میهمانان خارجی شرکت‌کننده در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بیان کردند: مسلمانان خصوصیتی دارند که می‌توانند اراده خود را در حرکت عالم موثر کنند. به خاطر چه؟ به خاطر احکام نورانی اسلام؛ بلکه بخاطر روحیات و خلقیاتی که اسلام به مسلمانان می‌دهد مثل ظلم‌ستیزی و کنار نیامدن با بدی و فساد، مثل امر به معروف و نهی از منکر و جهاد فی‌سبیل‌الله، میدان گسترده و عرض عریضی دارد و مخصوص صحنه نبرد رویاروی جسمانی نیست.

بلکه جهاد داخل خانه‌ها هم ممکن است و همه‌جا انسان می‌تواند با دشمن خدا جهاد کند اگر اراده داشته باشد و اگر بداند باید چکار کند این مجموعه احکام اسلامی است این جهاد و امر به معروف و عدم کنار آمدن با بدی و فساد و تحمل نکردن ظلم است مجموع این احکام و معارف موجب شده است مسلمانان به طور طبیعی در هر جای دنیا که هست چه به صورت یک ملت و چه از یک ملت کوچک‌تر تا یک فرد به برکت این احکام قادر باشند اراده خود را در اراده جهان و محیط خودش موثر سازند، این خصوصیت مسلمانان است و استعمارگران از چنین خصوصیتی ناراحتند.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24997

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.