امام جمعه حاجی آباد، با بیان اینکه دولت باید  با متخلفین اقتصادی برخورد قاطع بکند افزود: یعنی در هر جای از بدنه دولت که تخلف و فساد اقتصادی صورت گرفت اولین برخورد باید برخورد قاطع شخص رئیس جمهور و دولت باشد. ...

حجت الاسلام مختاری، امام جمعه حاجی آباد، در گفتگو با خبرنگار پیارم حاجی آباد اظهار کرد: مردم شریف ایران اسلامی صاحبان اصلی انقلاب هستند و خودشان انقلاب کردند و شهید دادند و پای انقلابشان تا به اخر ایستاده اند، و انشاالله پرچم انقلاب را به دست مبارک صاحب الزمان(عج) منتقل خواهند کرد.

مختاری افزود: البته توفیق پیروزی های بر دشمن فائق آمدند پیشرفت های فراوان ۴۰ ساله نیز به نام این ملت ثبت می باشد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز کشور بیان کرد: عمده مشکلات اقتصادی امروز محصول سوء تدبیر ، تصمیم غلط، رها کردن بازار، از بین نبردن زمینه فساد، بازگذاشتن دست مفسدین، و برخود نکردن با مفسدین اقتصادی سبب هرج و مرج اقتصادی و گرانی های اخیر شده است.

امام جمعه حاجی آباد تصریح کرد: سهم دشمنان خارجی در ایجاد این هرج و مرج فشارهای روانی رسانه ای است، تحریم ها و خروج از برجام و امثال اینها سهمی بسیار و اصلی دارد.

مختاری خاطر نشان کرد: کشورهای فراوانی همانند روسیه امروز مورد تحریم امریکا و اروپا قرار گرفته اند اما این هرج و مرج اقتصادی در کشورشان دیده نمی شود، البته پول های صعودی،  اماراتی و ایادی داخلی شان برای بر هم زدن شرایط اقتصادی امروز کشور بی تاثیر نبوده است.

وی بیان کرد: در این شرایط بد اقتصادی ضعف دستگاه اجرایی به عنوان متولی اقتصاد کشور مشهود می باشد، مقام معظم رهبری به دولت برای فائق امدن بر مشکلات میدان دادند دست شان را کاملا باز و همه منابع را در اختیارشان قرار دادند حتی طبق نقل رئیس جمهور، ایشان فرموده بودند که کارتان را معطل تائید کردن من نیز نکنید همه را لازم الاجرا بدانید.

این مقام مسئول ادامه داد: مقام معظم رهبری در قدم بعدی مجلس و قوه قضائیه و تیم کارشناسی دو قوه را هم به کمک دولت فرستادند وشورای عالی اقتصادی را تشکیل دادند، هم حمایت همه جانبه از دولت و هم در جلسات خصوصی بدون ذکر ایرادات هم نقاط ضعف را تذکر دادند و هم راه برون رفت از مشکلات اخیر را، اما علا رقم تحرکی که در دولت اتفاق افتاد ولی شاهد کارهای اساسی که دولت باید انجام بدهد نیستیم.

مختاری یادآور شد:در کشور ما کنترل بازار کاملا دولتی است یعنی دولت باید به تولید و قیمت تولید و تمام چرخه توزیع تا رسیدن به دست مصرف کننده نظارت داشته باشد. راههای تخلف را ببندد و با متخلفین برخورد کند البته قدم اخر برخورد طبیعتا کمک قوه قضائیه  را هم می خواهد.

در شرایط فعلی از مهمترین اقدامات دولت کنترل بازار باید باشد

وی افزود: در شرایط فعلی کنترل بازار از اهم اقدامات دولت باید باشد که نیست دولت می تواند قیمت را در موالی تولید کنترل کند یعنی سهم  افزایش قیمت مجاز را مشخص کند و مهمتر از آن دولت باید دلالان عمده را که در گلوگاه بازار نشسته اند یا دستشان کوتا کند یا نظارت دقیق بر توزیع کالا تا رسیدن به دست توزیع کننده خورد با ید صورت گیرد .

امام جمعه حاجی آباد بیان کرد: امروز شاهدیم  بسیاری از احتکار ها در موازی تولید یعنی همان کارخانه ها یا در دست دلالان عمده صورت می گیرد. شناسایی آنها و برخورد با آنها برای دولت و مسئولین امنیتی و اطلاعاتی کشور کار سختی نیست اگر اراده ای باشد،  در قدم بعد کنترل بازار عرضه به وسیله عرضه کننده گان خورد لازم است که در اینجا هم ضعف دولت مشهود است.

مختاری گفت: در چنین شرایطی که تیم اقتصادی دولت از پس مشکلات فعلی بر نیامده است تغییر جدی در تیم اقتصادی باید اتفاق بیفتد به نظرم اگر رئیس جمهور محترم بخواهد به مردم اثبات کند که در شرایط فعلی حل مشکلات معیشتی مردم و اصلاح اقتصاد و فائق آمدن بر نقشه دشمنان،  برای رئیس جمهور از تعلقات حزبی و جناهی و امثال اینها مهمتر است باید تغییر جدی در تیم اقتصادی دولت اتفاق بیفتد از شخص معاون اول گرفته تا وزرای کلیدی اقتصادی اگر توان و انگیزه کافی را ندارد یا مرد شرایط سخت نیست باید با سرعت انها را تغییر بدهد.

وی با بیان اینکه دولت باید  با متخلفین اقتصادی برخورد قاطع بکند افزود: این برخورد با با برخورد قضائی قوه قضائیه متفاوت است یعنی در هر جای از بدنه دولت که تخلف و فساد اقتصادی صورت گرفت اولین برخورد باید برخورد قاطع شخص رئیس جمهور و دولت باشد. در قدم اول باید تمام مفسدین کوچک و بزرگ را برکنار  و به مردم معرفی کنند اگر فسادی مثل فسادی که در ترخیص چند هزار خودرو با توانی مسئولین یک وزارت خانه اتفاق افتاد که اگر در کشوری دیگر دنیا بود یا شخص وزیر استعفا می داد یا رئیس جمهور وزیر را برکنار می کرد.

نماینده ولی فقیه در حاجی آباد تصریح کرد:راهکارهای  پیشنهادی در این ایام از طرف کارشناسان اقتصادی مثل بازار ثانویه ارز می توانست نوسانات بازار ارز را کنترل کند اما شاهدیم علا رقم اینکه دولت در حرف از بازار ثانویه استقبال کرد اما در عمل به صورت حداقلی این بازار ایجاد شده است یعنی پول حاصل از فروش نفت و پتروشیمی که به این بازار تزریق می شد نشده است و با تزریق پول حدود ۱۰ درصد به بازار ثانویه عملا بازار ثانویه ناقص الخلقه متولد شد که توقع این است دولت نظرات کارشناسان متخصص اقتصادی راه برون رفت مشکلات را جدی بگیرند.

مختاری با بیان اینکه شخص رئیس جمهور و مسئولین ارشد دستگاههای اجرایی که متولی اقتصاد هستند باید با مردم صحبت بکنند و هم عذر خواهی و هم مسئولیت پذیرو حقایق را هم به مردم بگویند و هم از خود مردم برای حل مشکلات کمک بگیرند  افزود: نظیر انچه که در کشور ترکیه اتفاق افتاد در تنش اقتصادی ترکیه رئیس جمهور ضمن ارتباط با مردم از مردم ترکیه خواسته است که برای حفظ ارزش پول ملی کشورشان طلا و ارز در اختیارشان را به لیر ترکیه تبدیل کنند تا ارزش پول ملی شان افت نکند یقینا ملت فهیم ما فهیم ترمردم ترکیه هستند.

وی در ادامه گفت: اگر مسئولین صادقانه با انها سخن بگویند و از انها کمک بخواهند همین مردم بهترین یاری گر مسئولین خواهند بود.

قوه قضائیه برای برخورد با مفسدین اقتصادی بدون ملاحضه پا به میدان بگزارد

امام جمعه حاجی آباد گفت: امروز نقش قوه قضائیه برای کنترل شرایط کنونی بسیار مهم و اثر گذار است قوه قضائیه بدون ملاحضه باید پا به میدان بگذارد با همه متخلفین و مفسدین اقتصادی در هر جایگاهی و شانی برخورد کند امروز  بنا به گفته رئیس قوه قضائیه مفسدین اقتصادی مفسدین فی الارض هستند،پس چرا مردم ما شاهد اعدام مفسدین اقتصادی  نیستند خدا می داند اگر روزی مفسدین اقتصادی مخصوصا دانه درشت ها در کشور ما اعدام شوند ان روز روز جشن ملی مردم شریف خواهد بود .

مختاری یاد آور شد: بر اساس امار منتشر شده در کشور چین سالانه بیش از ۸۰ هزار نفر به جرم مفاسد اقتصادی اعدام می شوند اما در کشور ما حسرت اعدام یک مفسد اقتصادی بر دل مردم مانده است، اگر ۱۰ نفر از مفسدین اقتصادی را در ملاء عام اعدام و دست خائنین به بیت المال را قطع  می کردند، بازار کنترل و مفسدان اقتصادی هم گورشان را گم می کردند.

وی ادامه داد: اگر چه ممکن حرف مسئولین قضائی این باشد پرونده ها زمان بر است اما کنترل وضع موجود و التیام زخم دل ملبت شاید لازم باشد تیم های قضائی برای پرونده های فساد اقتصادی تشکیل بشود. تا مردم هرچه زود تر طعم شیرین عدالت این نظام مقدس را بچشند.

امام جمعه حاجی آباد افزود: از مردم شریف می خواهم ضمن صبر انقلابی در برابر مشکلات خود پا به عرصه کنترل بازار و برخورد با مفسدین متخلفن بگذارند یعنی شناسایی بکنند و مسئولین زیر ربط معرفی بکنند.

مختاری یاد آور شد: ملت فهیم ایران می دانند که  نظام سلطه و امریکا دشمن اصلی ملت ما هستند این پیشنهاد مذاکره ترامپ یعنی دست بر داشتن از کشور ما از همه عناصر اقتدارش را هرگز جدی نخواهد گرفت و ان را بهانه ای برای تسلیم تمام عیار ایران می دانند که به لطف خداوند هرگز اتفاق نخواهد افتاد و اگر دشمنان داخلی ملت امان بدهند امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68644

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.