محرمانه های دولت یازدهم؛ استفاده بیش از حد دولت‌مردان دولت یازدهم از کلمه “محرمانه” باعث شده بسیاری از منتقدان نام دولت روحانی را “دولت محرمانه‌ها” بگذارند؛ به اعتقاد منتقدان دولت، روحانی و کابینه‌اش مردم را محرم به مسائل کشور نمی‌دانند پاسخ به بسیاری از سوالات و مردم و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از ...
محرمانه های دولت یازدهم؛

از "کاش محرمانه بود" نوبخت تا رضایت ظریف از افشای اسناد محرمانه/ دولتی که مردم را محرم نمی داند

استفاده بیش از حد دولت‌مردان دولت یازدهم از کلمه “محرمانه” باعث شده بسیاری از منتقدان نام دولت روحانی را “دولت محرمانه‌ها” بگذارند؛ به اعتقاد منتقدان دولت، روحانی و کابینه‌اش مردم را محرم به مسائل کشور نمی‌دانند پاسخ به بسیاری از سوالات و مردم و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از عبارت “محرمانه است” استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پیارم به نقل از راه دانا؛ استفاده بیش از حد دولت‌مردان دولت یازدهم از کلمه “محرمانه” باعث شده بسیاری از منتقدان نام دولت روحانی را “دولت محرمانه‌ها” بگذارند؛ به اعتقاد منتقدان دولت، روحانی و کابینه‌اش مردم را محرم به مسائل کشور نمی‌دانند پاسخ به بسیاری از سوالات و مردم و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از عبارت “محرمانه است” استفاده می‌کنند.

اوج این محرمانه بودن‌ها  را می‌توان دوران مذاکرا‌ت‌ هسته‌ای دانست، آنجا که تا دوسال هیچ کس از جزئیات مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ با خبر نبود و اعضای تیم مذاکره کننده حتی جزئیات مذاکرات را برای نمایندگان مجلس هم تشریح نمی‌کردند و آن را “محرمانه” می‌دانستند.

دولت نه تنها در مسائل بین‌المللی که حتی در خصوص مسائل داخلی و مشکلات کشور هم مردم را محرم نمی‌داند، چرا که محمدباقر سخنگوی دولت پس از انتشار نامه چهار وزیر کابینه روحانی که هشدار شرایط بد اقتصادی کشور را به رئیس جمهوری داده بودند گفت: “ای کاش محرمانه بود”.

در ادامه به بازخوانی برخی از محرمانه‌های دولت یازدهم می‌پردازیم، هرچند که روند محرمانه‌گویی‌های دولت مردم و نمایندگان مجلس را بانگرانی‌هایی روبه‌رو کرده است؛ نگرانی‌هایی که مردم کوچکترین آن را سودجویی شخصی مسئولان، افزایش فساد اقتصادی و بزرگترین آن را تاراج اموال و دارایی‌های کشور توسط بیگانگان می‌دانند.

زنگنه: رقم جریمه‌مان به ترکیه محرمانه است

وزیر نفت با تایید رأی دیوان بین‌المللی داوری درباره شکایت ترکیه در واکنش به ادعای غرامت ۲ میلیارد دلاری آنها گفت: این رأی با آن چیزی که ترکیه به‌دنبال آن بوده، متفاوت است. مقدار جریمه ایران بین ١٣تا ١۵ درصد است و زیاد نیست، البته رقم جریمه محرمانه است.

بانک مرکزی: نرخ رشد اقتصادی محرمانه است

بر اساس این گزارش رسمی، در سه ماهه دوم سال ۹۴ بدهی بخش دولتی به سیستم بانکی در این مدت بیش از ۱۶۱ هزار میلیارد تومان گزارش شده و خالص دارایی‌های خارجی سیستم بانکی با رشد ۱۲/۳ درصدی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته به بیش از ۲۲۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.
بدهی بخش غیردولتی به بانک‌ها در نیمه اول امسال هم بیش از ۶۶۰ هزار میلیارد تومان گزارش شده که رشد ۴/۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می‌دهد.
با این حال بانک مرکزی در این گزارش که مختص نماگرهای اقتصادی سه‌ماهه دوم سال ۹۴ است، گزارش رشد اقتصادی سال ۹۳ را که قبلا هم اعلام شده بود دوباره منتشر کرده است که براساس آن نرخ رشد اقتصادی سال گذشته با نفت ۳ درصد و بدون نفت ۲/۸ درصد اعلام شده است.
پیش از این نیز بانک مرکزی گزارش نماگرهای اقتصادی بهار ۹۴ را منتشر کرده بود اما نرخ رشد اقتصادی سه ماهه که مهمترین شاخص این گزارش به حساب می‌آمد، اعلام نشد.

عراقچی: مذاکرات محرمانه است

سیدعباس عراقچی پس از پایان دور اول مذاکرات امروز ایران و ۱+۵ در ژنو گفت: فضای مذاکرات مثبت بود.

وی تاکید کرد طرح محرمانه است تا زمانی که توافق حاصل شود و این موضوع با طرف غربی مورد توافق قرار گرفته که محرمانه بماند.

عراقچی گفت: آقای ظریف طرح رو مفصل و با استفاده از پاورپوینت ارائه کرد. کلیات در جلسه صبح مطرح شد و جزئیات بعد از ظهر در سطح مدیران مورد بررسی قرار می گیرد.

به گفته وی، قرار است تا زمان حاصل شدن توافق، طرح محرمانه باقی بماند که این امر با طرف غربی مورد توافق قرار گرفته است.

نعمت‌زاده: قرارداد با پژو محرمانه است

محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه آغاز تولید انبوه خودروی سورن توربو شارژ در جمع خبرنگاران گفت: غرامت قرارداد قبلی پژو با ایران‌خودرو در قرارداد جدید دیده شده است و به ایران پرداخت خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: پرداخت غرامت از سوی پژو جزو مفاد قرارداد جدید ایران‌ خودرو است که در سفر رئیس‌جمهور به فرانسه نهایی شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه میزان این غرامت چقدر است؟ گفت: این غرامت در قرارداد جدید دیده شده، البته این قرارداد محرمانه است.

قرارداد با ایرباس محرمانه است

چند روز بعد از اجرای برجام بود که تیم روحانی به ریاست رئیس جمهور به اروپا سفر کرد و تفاهم نامه و قراردادهایی هم در زمینه های اقتصادی در این سفرها به امضا طرف ایرانی و غربی رسید که از جمله این قراردادها میتوان به قرارداد ایران با شرکت هواپیمایی ایرباس اشاره کرد؛ اما هیچ جزئیاتی از این قرارداد نیز منتشر نشد و مسئولان در مقابل همه‌ی سوالاتی که مربوط به این قراردادها میشد از عبارت “محرمانه است” استفاده میکردند.

رضایت ظریف از افشای سند محرمانه برجام

ظریف همچنین در واکنش به خبر خبرگزاری آسوشیتدپرس در خصوص وجود سند محرمانه در مورد برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد: همه رسانه‌های دنیا، تمام سند را ندیدند تا از افتخاری که دوستان مذاکره‌کننده و صنعت ما ایجاد کردند، با خبر باشند ولی با این وجود همه رسانه‌ها می‌گویند ایران بعد از ۱۰ سال به سرعت به سمت غنی‌سازی صنعتی خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: ان شاءالله وقتی تمام این سند منتشر شد، مشخص می‌شود ما ظرف ۱۵ سال به کجا خواهیم رسید.

انتهای پیام/نج

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=55843

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.