فرمانده سپاه حاجی آباد از تبدیل شده منطقه کوهشاه احمدی از توابع شهرستان حاجی آباد به قطب تولید انجیر در کشور خبر داد. ...

محمد میرزاده فرمانده سپاه حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم حاجی آباد، اظهار کرد: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی بدون شک بسیج سازندگی یکی از معدود سازمان‌هایی بود که با تمام توان و همت خود دست به کار شد تا به سخنان مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشاند.
میرزاده افزود: شهرستان حاجی آباد با توجه به چهار فصل بودن و شرایط آب و هوایی خاصی که نسبت به سایر مناطق استان دارد و همجواری با استان های کرمان و فارس دارای تنوع فصول سال است و مناطق شهرستان حاجی آباد قابلیت کاشت هر گونه درخت سرد سیری را دارند.
وی بیان داشت: بخش احمدی و بخصوص کوهشاه احجمدی حاجی آباد یکی از مناطق فقیر شهرستان ولی دارای شرایط آب و هوایی مناسب می باشد که می توان فرصت های شغلی زیادی را در این مکنطقه برای ساکنان کوهشاه ایجاد کرد که با بررسی های به عمل آمده این منطقه پتانسیل کاشت انجیر را دارد و نماینده قرارگاه پشتیبانی سپاه شهرستان تصمیم به هزینه در زمینه کاشت انجیر نموده است.
فرمانده سپاه حاجی آباد تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰۰ نهال انجیر از نوع مرغوب خریداری و در حال حاضر در منطقه کوهشاه احمدی در حال کاشت می باشد که با این حرکت جهادی به زودی منطقه کوهشاه احمدی وصل به پایلوت تولید انجیر کشور می شود.
میرزاده یادآور شد: توزیع و کشت ۵۰۰ اصله نهال انجیر در چند روستای مستعد دهستان کوهشاه انجام شد و با استفاده از نظر کارشناسان جهاد کشاورزی نوع انجیر کشت شده متناسب با آب و هوای منطقه است.
وی افزود: ما در حال حاضر ۵۰۰ نهال خریداری و در منطقه کاشته ایم ولی در مرحله بعد با همکاری جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی عرصه های مستعد کاشت انجیر را در منطقه کوهشاه احمدی افزایش می دهیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67579

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.