مسئولیت فعلی مرعشی در کشور چیست که دوباره به طور غیرقانونی لباس سیاست را بر تن کرده است و در حال انتشار تفکرات انحرافی و فتنه در کشور است. به گزارش پیارم به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سید حسین مرعشی در هفتم مردادماه ۱۳۳۷، در روستای علی‌آباد سادات، بخش کشکوئیه شهرستان ...

مسئولیت فعلی مرعشی در کشور چیست که دوباره به طور غیرقانونی لباس سیاست را بر تن کرده است و در حال انتشار تفکرات انحرافی و فتنه در کشور است.

image145203

به گزارش پیارم به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سید حسین مرعشی در هفتم مردادماه ۱۳۳۷، در روستای علی‌آباد سادات، بخش کشکوئیه شهرستان رفسنجان، در استان کرمان متولد شد. پدرش، سید محمدتقی، از روحانیون و سادات مرعشی مازندران بوده است.
وی پسر عموی عفت مرعشی، همسر هاشمی رفسنجانی است. مرعشی به علت این قرابت، معاونت سیاسی استانداری کرمان، استاندار کرمان، ریاست دفتر رئیس‌جمهوری و نمایندگی مجلس را بدون داشتن تحصیلات دانشگاهی، در کارنامه‏ خود دارد!
وی همچنین در زمان دولت دوم خاتمی در سمت ریاست سازمان میراث فرهنگی و جهانگردی مشغول به کار بود. مرعشی از چهره‌های اصلاح‌طلبی است که همواره در تشکل‌ها و حزب‌های اصلاح‌طلبان نقش پررنگی را بر عهده داشته است.

گرفتن مدرک لیسانس پس از ۲۴ سال!
حسین مرعشی در گفتگو با روزنامه اعتماد، در تاریخ ۱۸ آذرماه ۱۳۹۱ در خصوص تحصیلات دانشگاهی‏ اش می‏گوید: «من سال ۱۳۵۵ در رفسنجان دیپلم گرفتم و در رشته شیمی دانشگاه کرمان پذیرفته شدم؛ پس از گذشت یک سال از تحصیل، کلاس‌های درس تحت تأثیر انقلاب اسلامی تعطیل شد. پس از پیروزی انقلاب هم من به جهاد رفتم و سپس هم انقلاب فرهنگی شد و من وارد استانداری کرمان شدم.»
وی در خصوص دوران حضورش در کرمان و فعالیت در جهاد سازندگی و استانداری می‏ گوید: «در این فاصله‏ کاری من مرتب از دانشگاه مرخصی تحصیلی می‌گرفتم. یک بار از رشته شیمی تغییر رشته دادم به مهندسی معدن و بعد هم به اقتصاد، ولی هیچ‌وقت فرصت نکردم که در دانشگاه حاضر شوم. بعد از استانداری هم مسؤولیت دفتر رئیس‌جمهور را بر عهده گرفتم که باز هم کارها زیاد بود و فرصت تحصیل فراهم نشد. نمی‌خواستم از دانشگاه همین جوری یک مدرک بگیریم، می‌خواستم حتماً درس‌ها را بخوانم تا اینکه در سال ۱۳۷۵ که وارد مجلس شدم و به نسبت کارهای اجرایی، فراغت نسبی‏ ای حاصل شد، موفق شدم به صورت منظم سر کلاس‌های درس در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران حاضر شوم و پس از ۲۴ سال لیسانس بگیرم، از آن پس دیگر تحصیل را ادامه ندادم، دلیلش این بود که نمی‌خواستم کار آکادمیک بکنم.»

حزب کارگزاران سازندگی
حزب کارگزاران، در سال ۱۳۷۴ و در زمانی که انتخابات مجلس پنجم در حال انجام بود با انتشار یک لیست به نام «کارگزاران سازندگی ایران» خود را معرفی کرد که بعدها به دلیل مخالفت‌هایی که بر سر نام این گروه توسط کارگزاران نظام به وجود آمد با نام «جمعی از کارگزاران سازندگی» به فعالیت خود ادامه داد که این فعالیت تا کنون ادامه دارد.
در بیانیه اعلام موجودیت این حزب نام‏هایی دیده می‌شد که اغلب چهره‌های آشنایی بودند و سال‏ها سابقه حضور در قدرت را داشتند و بر کرسی وزارت، معاونت رئیس‌جمهور، ریاست بانک مرکزی و شهرداری تهران نشسته بودند. این امر به خوبی بیانگر آن بود که مدیران اجرایی کشور با تشکیل گروه، قصد بسط قدرت خود به دیگر عرصه‌های حاکمیت را داشتند تا شرایطی فراهم آورند که در مسند قدرت باقی بمانند. به عبارتی کارگزاران در نگاه مؤسسین آن کارکرد حزبی به معنای متداول آن که وظیفه «کادر سازی» و «مدیر پروری» دارد را نداشت و تنها وجه اشتراک مؤسسین بقای در قدرت بود.

حسین مرعشی در حزب کارگزاران
حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی و از اعضای مؤسس عضو شورای مرکزی آن محسوب می‏شود. وی پس از برکناری از ریاست سازمان میراث فرهنگی در سال ۱۳۸۴، به عنوان سخنگوی این حزب فعالیت می‏کرد که بعد از بازداشت در سال ۱۳۹۱، بر اساس حکم دادگاه از هر گونه فعالیت سیاسی و حزبی به مدت ۶ سال منع شد.

حزب کارگزاران و تشکیل کمیته حمایت از موسوی
حسین مرعشی که در سال ۸۸ به عنوان سخنگوی حزب کارگزاران فعالیت می‏کرد در گفتگویی با فارس در تاریخ ۳ اردیبهشت‌ ۸۸ از تشکیل کمیته ویژه انتخابات ریاست جمهوری دهم با عضویت علی هاشمی، هدایت آقایی، محمد عطریانفر، رضا امراللهی، اسماعیل جبار زاده و حسین مرعشی خبر داد. وی همچنین عنوان کرد که تمامی اعضای شورا بر حمایت یکپارچه و سراسری تمامی ارکان حزب از موسوی تأکید می‏کنند.
سخنگوی حزب کارگزاران عنوان می‏کند که: «کلیه اختیارات شورای مرکزی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری دهم به این کمیته تفویض و کمیته موظف شد هماهنگی‏های لازم را با ستادهای میرحسین موسوی و ستادهای جبهه اصلاحات در راستای پیروزی میرحسین موسوی به عنوان هدف مشترک اصلاح‌طلبان انجام دهد.»
کارگزاران پس از فراز و نشیب فراوان در موضع‌گیری‌ها و فعالیت‌هایشان در طول سال‌های گذشته، با صدور بیانیه‌ای در سال ۸۸ به نتیجه انتخابات اعتراض و رسماً از جریان برانداز حمایت کردند.

انتقاد فضلی نژاد از ایدئولوژی کارگزاران
پیام فضلی نژاد، پژوهشگر موسسه کیهان، ۱۱ اسفند ۸۸، در همایش «۸ ماه نبرد سایبری» در سخنانی، به بررسی شباهت کودتای سرمایه‌داران انگلیسی در سال ۱۶۸۸ میلادی با کودتای سبز فراماسونرها در سال ۱۳۸۸ شمسی در ایران پرداخته و گفت: «کودتای انتخاباتی اصلاح‌طلبان در ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ یک کودتای ماسونی بود چرا چنین قضاوت می‌کنیم اولاً پروژه‌ای که اصلاح‌طلبان از دو سال پیش از انتخابات دهم ریاست جمهوری خصوصاً با محوریت حزب کارگزاران سازندگی کلید زدند تکرار موج نوی کودتای سرمایه‌داران در انگلستان بود که ۳۲۰ سال پیش یعنی در سال ۱۶۸۸ میلادی اتفاق افتاد.
در ایران نیز مانند انگلستان دقیقاً دو سال قبل از انتخابات حزب کارگزاران رسماً نسخه‌ی کودتای انگلیسی فراماسون‌ها را برای انتخابات دهم ریاست جمهوری پیشنهاد کرد. هفته‌نامه شهروند امروز از سال ۱۳۸۶ در مقالاتی مانند «زنده‌باد سرمایه‌داری» و «چرا انگلیسی‌ها جمهوری‌خواه نیستند؟» به قلم محمد قوچانی به صراحت گفت که باید بر اساس مدل انگلیسی، خواست سرمایه‌داران ایرانی را تبدیل به خواست قدرت کنیم و صراحتاً از سال ۱۳۸۶ حزب کارگزاران از باشگاه سبز به عنوان محملی برای براندازی حاکمیت نام برد که تمام رگه‌های این نسخه‌ی انگلیسی را در هفته‌نامه‌ی شهروند امروز می‌توان جستجو کرد.»
وی در نقد ایدئولوژی حزب کارگزاران گفت: «این‌چنین رنگ و بوی ماسونی جنبش سبز در ایران آشکار شد؛ حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران، در سال ۱۳۸۶ گفت: «برای ما تکنوکرات‏ها فرقی نمی‌کند چه حاکمیتی در ایران سر کار باشد باهر رژیمی که در ایران حاکم باشد کار می‏کنیم.» بنابراین برای کارگزاران، رژیم شاه و جمهوری اسلامی فرقی نمی‌کرد؛ مهم تأمین منافع آنان بود و این یکی از محورهای اصلی تفکر ماسونی است در هر دو کودتا چه در ایران و چه در انگلستان، کشوری خارجی از اصلاح‌طلبان حمایت می‌کرد و اصلاح‌طلبان نیز چشم به حمایت آنان دوخته بودند.»

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24311

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.