رئیس دادگستری شهرستان حاجی آباد: ما در کشورمان در هرزمینه ای که هزینه کردیم موفق بودیم ولی متاسفانه در زمینه فرهنگی هیچ هزینه ای نشده است وقتی در بودجه کل کشور برای مسائل فرهنگی یک الی دو درصد بودجه در نظر گرفته می شود چطور می شود کار فرهنگی کرد. به گزارش پیارم حاجی آباد، ...

رئیس دادگستری شهرستان حاجی آباد: ما در کشورمان در هرزمینه ای که هزینه کردیم موفق بودیم ولی متاسفانه در زمینه فرهنگی هیچ هزینه ای نشده است وقتی در بودجه کل کشور برای مسائل فرهنگی یک الی دو درصد بودجه در نظر گرفته می شود چطور می شود کار فرهنگی کرد.

به گزارش پیارم حاجی آباد، حجت الاسلام مختار صادقی رئیس دادگستری شهرستان حاجی آباد در کمیته پیشگیری از آسیب های خانواده شهرستان اظهار کرد: دشمنان قسم خورده ایران اسلامی همیشه به دنبال ضربه زدن به کشور ما هستند آنها وقتی متوجه این موضوع شدند که با توان نظامی نمی توانند با ایران مقابله کنند دست بر روی فرهنگ جامعه گذاشتند آنها با ضربه زدن به خانواده ها می خواهند ایران را از درون از هم بپاشند.

صادقی اقزود: بنیان یک خانواده زن است دشمنان ما با به لجن کشیدن زن می خواهند بنیان خانواده را از هم بپاشند وقتی خانواده از راه حقیقی خارج شد بنیان خانواده از هم می پاشد.

وی فضای مجازی، ماهواره را عامل تاثیر گذار در ورود فرهنگ غرب به خانواده عنوان کرد و تصریح کرد: با ورود ماهواره و پخش فیلم های نامناسب و کانال های تلگرامی در فضای مجازی فرهنگخانواده های ما دست خوش تغیراتی شده است و انها تا حدودی در این زمینه موفق شده اند.

رئیس دادگستری شهرستان بیان داشت: دشمنان به دنبال نهادینه کردن فرهنگ غرب در جامعه ما هستند، آنها می خواهند زشتی ها را زیبا و زیبایی ها را زشت جلو بدهند، طلاق قبلا در خانواده یک چیز زشت به شمار می رفت ولی حالا موقع طلاق زوجین جشن طلاق می گیرند .

در کشور هرجا هزینه نکردیم ضربه خوردیم

صادقی یادآور شد: ما در کشورمان در هرزمینه ای که هزینه کردیم موفق بودیم ولی متاسفانه در زمینه فرهنگی هیچ هزینه ای نشده است وقتی در بودجه کل کشور برای مسائل فرهنگی یک الی دو درصد بودجه در نظر گرفته می شود چطور می شود کار فرهنگی کرد.

وی با اشاره به این که در زمینه طلاق شهرستان از قبل از انقلاب آمار بالایی نسبت به دیگر شهرستان های استان داشته است افزود: در بحث طلاق ما در یک دوسال اخیر با برگزاری جلسات مشاوره برای زوجین کاهش داشتیم و تا جایی که امکان داشته ما زوجین را به صلح دعوت کردیم و در حال حاضر به یک سوم رسیده است.

صادقی با اشاره به تشکیل کمیته مصلحین افزود: کمیته مصلحین تمام پرونده های طلاق را بررسی و به زوجین مشاوره می دهد اگر مشکل آنها بی کاری و یا اعتیاد باشد که فرد معتاد به کمپ ترک اعتیاده فرستاده می شود و تا جایی که امکان دارد برای آنها حتی شغل هم ایجاد می کنند و یا به جایی برای کار معرفی می شوند.

این مقام مسئول بیشترین آمار ما در بحث طلاق در زمینه بی کاری و اعتیاد است که اگر مسئله اعتیاد با راه اندازی یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان حل می شد ما کمتر شاهد طلاق در شهرستان بودیم و ایجاد شغل برای خانواده های آنها بعضی از خانواده ها به دلیل اینکه فرد اعتیاد دارد و نمی تواند کار کند دارند جدا می شوند وقتی زن شغل داشته باشد و یک منبع درآمد راحت تر با موضوع کنار می آید.

رئیس دادگستری شهرستان گفت: ما در هفته دو روز در روز های سه شنبه در دفتر امام جمعه مشاوره رایگان برای خانواده ها داریم و در روز هی پنج شنبه در مکان امامزاده سید محمد(ع) با ماشین اداره بهزیستی که مختص مشاور است و به اسم اورژانس ۱۲۳ همه شهروندان آن را می شناسند مستقر هستیم و به زوجین و خانواده در هر زمینه ای که مشکل داشته باشند مشاوره رایگان ارائه می شود.

صادقی ورزش، مطالعه و تقوا از جمله مسائلی دانست که اگر فرد رعایت کند در زندگی به مشکل بر نمی خورد  اگر فردی علم آگاهی از بعضی مسائل مثل عوارض مواد مخدر را داشته باشد دیگر به سراغش نمی رود.

بالاترین آمار کودک آزاری در حاجی آباد

در ادامه جلسه توسلی رئیس بهزیستی شهرستان حاجی آباد در خصوص کودک آزاری در شهرستان اظهار کرد: متاسفانه در حاجی آباد ما بیشترین آمار کودک آزاری را داریم که هر ماه حداقل۳۰پرونده کودک آزاری داریم که هرماه ۴ کودک روانه بهزیستی می شوند و خانواده ها صلاحیت نگهداری ندارند و کودک از انها گرفته می شود.

بر اساس این گزارش، راه اندازی کمپ ترک اعتیاد، تشکیل کمیته های برای برنامه ریزی در زمینه آسیبها، راه اندازی کلاس های آموزشی مشاوره رایگان به خانواده ها دانش آموزان و زوجین از جمله مواردی بود که در شهرستان به زودی راه اندازی می شود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=65530

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.