ناب آقای آخوندی،شرایط فعلی مسکن و اجاره بسیار نامناسب مشاهده میشود و اگر همتی از طرف شما و تیم سیاستگذاری این وزارتخانه برای ایجاد تعادل و بهبود وضعیت بازارمسکن واجاره وجودندارد یا خودتان کناره گیریتان را اعلام کنید و کار را به اهلش بسپارید یا اینکه آقای رئیس جمهور باید بازنگری در تصمیمشان در این ...

ناب آقای آخوندی،شرایط فعلی مسکن و اجاره بسیار نامناسب مشاهده میشود و اگر همتی از طرف شما و تیم سیاستگذاری این وزارتخانه برای ایجاد تعادل و بهبود وضعیت بازارمسکن واجاره وجودندارد یا خودتان کناره گیریتان را اعلام کنید و کار را به اهلش بسپارید یا اینکه آقای رئیس جمهور باید بازنگری در تصمیمشان در این وزارتخانه لحاظ بفرمایند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی پیارم؛به نقل ازراه دانا؛ ۱۳۵ دانشجوی ایلامی در نامه ای به عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، دغدغه های خود را نسبت به وضعیت بازار مسکن و بی توجهی صورت گرفته از سوی این وزارتخانه مطرح کردند.

 

متن نامه دانشجویان ایلامی به آخوندی را در ادامه می خوانید:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای عباس آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی
سلام علیکم

طبق اصل ۴۳قانون اساسی،مسکن یکی از نیازهای اساسی کشور است وبا تامین مسکن مناسب نیاز تمامی خانوارهای کشور براساس اصول ۴۳،۳۱،۳قانون اساسی،بسیاری از مشکلات اجتماعی که ریشه در فقر وناآرامی های روانی افرادوجامعه داردبرطرف خواهدشد،
با توجه به گزارشات بانک مرکزی،مسکن باسهم ۲۸/۶درصدی درسبدتورم عمومی کشور،بیشترین سهم را نسبت به دیگر بخش ها دارد.
این یعنی اینکه سیاست گذاری ها در این حوزه بسیار ضعیف بوده است و سیستم وزارتخانه مربوطه نتوانسته است کنترل کافی بر این وضعیت داشته باشد.
باافزایش قیمت ارز درروزهای گذشته وبالاکشیدن قیمت زمین ومسکن انتظاراتی را در خصوص پاسخگویی شما و وزارتخانه مربوطه ایجاد کرده است،این در حالی است که هیچ پاسخ متقن و صریحی از طرف شما ارائه نشده است،عدم پاسخگویی شما میتواند منجر به ایجاد فضایی شکننده و عقبگرد شود.
مگر نه اینکه دولت (وزارتخانه)مربوطه  باید زیرساخت،شرایط و بسترهای لازم  را درجهت رفاه و آسایش مردم فراهم کند؟ اما درشرایط فعلی نه تنها مردم عادی جامعه توان خرید یک منزل مسکونی ۶۰متری را ندارند بلکه آن طیف از مردم که به لحاظ جایگاه اجتماعی در وضعیت مناسب تری قراردارندنیزاز چنین نعمتی بی نصیب هستند.
یک عده خریدار و فروشنده یا به طور دقیق تر دلال یا کاسب در بازار مسکن وجود دارند که با سرمایه های میلیاردی یا حتی هزار میلیاردی موجب افزایش قیمت زمین و مسکن  شده اند و هرطور دلشان بخواهد قیمت زمین و مسکن را جابجا میکنند و همین امر موجب تورم بالا در این حوزه خواهد شد،باید این افرادشناسایی کرد و به طور قانونی با آنها برخورد نمود .
اما درکنار گرانی قیمت زمین و مسکن بایدبه قیمت بالای اجاره خانه ها نیز توجه کرد،بسیاری از مردم در وضعیت نامناسب معیشتی قرار دارند، واز تامین مایحتاج روزمره خود عاجز و ناتوان هستند و این در حالیست که  قیمت اجاره خانه روزبه روز افزایش می یابد و هیچگونه نظارتی از طرف نهاد نظارتی بر این مسئله وجود ندارد.
جناب آقای آخوندی،شرایط فعلی مسکن و اجاره بسیار نامناسب مشاهده میشود و اگر همتی از طرف شما و تیم سیاستگذاری این وزارتخانه برای ایجاد تعادل و بهبود وضعیت بازارمسکن واجاره وجودندارد یا خودتان کناره گیریتان را اعلام کنید و کار را به اهلش بسپارید یا اینکه آقای رئیس جمهور باید بازنگری در تصمیمشان در این وزارتخانه لحاظ بفرمایند.

والسلام علی من اتبع الهدی

 

گفتنی است که متن نامه و اسامی این ۱۳۵ دانشجوی ایلامی در اختیار شبکه اطلاع رسانی دانا می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68492

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.