درسال پرتلاطم داوری که همه داوران باتجربه و بزرگ،اشتباهات درنتایج لیگ برتردارند،انتخاب داوردربی موضوع حساس تبدیل شده است. به گزارش پیارم از انتخاب داور دربی ۸۱ پایتخت ودر سال پرتلاطم داوری که همه داوران بزرگ و کوچک، اشتباهات تاثیرگذار در لیگ برتر داشته‌اند؟ انتخاب داور دربی ۸۱ به موضوع حساس و مهمی تبدیل شده استف چرا ...

درسال پرتلاطم داوری که همه داوران باتجربه و بزرگ،اشتباهات درنتایج لیگ برتردارند،انتخاب داوردربی موضوع حساس تبدیل شده است.

به گزارش پیارم از انتخاب داور دربی ۸۱ پایتخت ودر سال پرتلاطم داوری که همه داوران بزرگ و کوچک، اشتباهات تاثیرگذار در لیگ برتر داشته‌اند؟

انتخاب داور دربی ۸۱ به موضوع حساس و مهمی تبدیل شده استف چرا که بعد از ۱۳ سال که کمیته داوران شجاعت آن را پیدا کرد که دربی را به یک داور  ایرانی بسپارد، هجمه‌ها و فشارها برای سپردن دربی به داور خارجی به بالاترین سطح خود رسیده بود.
فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هم یک به نوعی دنبال گرفتن امتیاز از دیگری در انتخاب داور دربی ۸۱ هستند و آن را برگ برنده خود می‌دانند.

*شانس‌های سوخته قضاوت دربی

اگر نگاهی به پست داوران احتمالی که توان سوت زدن دربی را دارند، کنیم به این نتیجه‌گیری خواهیم که گزینه‌های زیادی روی میز مسئولان داوری وجود ندارند و داوران با تجربه لیگ همچون زرگر، صالحی، فغانی، قهرمانی بخاطر اشتباهات بزرگ و محروم‌شدن تورج حق‌وردی و یداله جهانبازی هم به دلیل اعتراض رسمی تیم استقلال هم از لیست داوران احتمالی دربی خارج شدند و شانسی برای قضاوت دربی ۸۱ نخواهند داشت.

*ترکی تنها گزینه قضاوت دربی

محسن ترکی تنها گزینه حال حاضر فدراسیون فوتبال جهت قضاوت دربی ۸۱، خواهد بود داوری که ۱۳ سال قبل با حمایت مسعود عنایت رییس وقت کمیته داوران و سردار عزیز محمدی رییس کنونی اتحادیه فوتبال برای دربی انتخاب شد و بساط داوران خارجی را جمع کرد، البته ترکی هم با قضاوت خوب خود جواب اعتماد مسئولان داوری را داد، و بعد از آن شاهد رشد داوری فوتبال در کشورمان بودیم و حسن کامرانی و فغانی با پیداکردن اعتماد بنفس خود به جام جهانی رفتن، که بهترین اتفاق برای جامعه داوری بود. اما آیا در حال حاضر با توجه به وضعیت کنونی داوری آیا این اعتماد درست است؟
به همین منظور سراغ مسئولین داوری و کارشناسان داوری رفته‌ایم و نظر آن‌ها را برای انتخاب داور ایرانی جویا خواهیم شد.

*عنایت: کولینا هم اشتباه می‌کند

مسعود عنایت رییس دپارتمان داوری: داوران خارجی هم اشتباه می‌کنند و آخرین داور خارجی دربی سعد کمیل ۲ اشتباه بزرگ داوری داشته بود.

وی در ادامه هم افزود: ۱۳ سال قبل با سپردن قضاوت دربی به داور ایرانی بساط داور خارجی را جمع کرده‌ام تا زمانیکه مسئول دپارتمان داوری هستم اجازه نخواهم دربی را داور خارجی سوت بزند.

*اصفهانیان: داوران ایران یک سرگردن از آسیایی‌ها بالاتر هستند

اصفهانیان رییس کمیته داوران فوتبال هم درباره لزوم داور ایرانی دربی می‌گوید: کشورهای بیگانه روی داوری این بازی زوم کرده‌اند و منتظر هستند با انتخاب داور خارجی برای دربی، جامعه داوری ایران را زیر سوال ببرند و با کارشکنی موجب شوند همانند ۱۳ سال قبل با تخریب وجهه داوران ایرانی مانع از حضور داورانمان در جام جهانی و مسابقات آسیایی شوند.

وظیفه همه اهالی فوتبال است که با حمایت و کم‌کردن به یگدیگر باعث سرافرازی داوران ایرانی در میادین خارج از کشور باشیم و انتخاب داور دربی اولین حرکت است و امیدوارم با این کار شخصیت به داوری کشور بازگردد.

* خسروی: داور خارجی برای دربی فاجعه است

علی خسروی کارشناس داوری هم می‌گوید: داوری کار سختی است و داوران بسیار خوبی داریم که می‌توانند دربی را سوت بزنند و سپردن دربی به داور خارجی یعنی شلیک تیر خلاص به داوری

* سعید مظفری‌زاده: شرایط داوری فاجعه‌آمیز است

مظفری زاده کارشناس داوری هم همچنین از وضعیت بد داوری می‌گوید و خاطرنشان کرد: آوردن داور خارجی همانند کشورهای عربی شاید بتواند کمی از مشکلات را حل کند اما مشکل اصلی داوری جای دیگر است دربی را داوران ایرانی هم می‌توانند قضاوت کنند اما باید بستر سازی کنیم و شرایط را مهیا کنیم، تا داور ایرانی بتواند قضاوت خوبی داشته باشد.

*حاشیه‌های داوری دربی

کتک‌خوردن داور دربی تا درگیری بازیکنان با هم همه در پی سوت‌های جنجالی داوران دربی بوده است و سه بازی دربی با اعتراض بازیکنان دو تیم به داوری به جنجال کشید است که تلخ‌ترین آن‌ها برای داوران، سیلی خوردن ارشد برازنده و حاج ابوالقاسم داوران دربی از عزیر اصلی بوده است و درگیری بازیکنان با هم در پایان مسابقه هم از جمله نکات تاریک شهرآورد پایتخت است و باید منتظر بمانیم که سرانجام این شجاعت مسئولین داوری در انتخاب قاضی ایرانی برای قضاوت دربی ۸۱ سرخ‌آبی‌ها به کجا خواهد رسید./باشگاه خ

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=47770

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.