رئیس پلیس راه حاجی اباد گفت: خواب آلودگی رانندگان مهمترین عامل تصادف در جاده حاجی اباد بندرعباس در ۲۰ روز گذشته بوده است. حسین عباسزاده در گفت و گو تلفنی با خبرنگار پیارم با اشاره به آمار تصادف های ناشی از خواب آلودگی در ۲۰ روز گذشته تصریح کرد، افزود: بیشترین میزان تصادف در جاده ...

رئیس پلیس راه حاجی اباد گفت: خواب آلودگی رانندگان مهمترین عامل تصادف در جاده حاجی اباد بندرعباس در ۲۰ روز گذشته بوده است.
حسین عباسزاده در گفت و گو تلفنی با خبرنگار پیارم با اشاره به آمار تصادف های ناشی از خواب آلودگی در ۲۰ روز گذشته تصریح کرد، افزود: بیشترین میزان تصادف در جاده حاجی اباد -بندرعباس به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده که منجر به واژگونی خودرو شده است.

وی با بیان اینکه جاده حاجی اباد بندرعباسس یک جاده ترانزیتی پرتردد و میزان تصادف در این نقاط بالاست، تصریح کرد: پایگاه های امنیت و سلامت در این جاده کم است یا اینکه اصلا در محور گهکم به بندرعباس ایجاد نشده که ما بتوانیم با اجرای برنامه های فرهنگی و رفاهی از خستگی رانندگان کاسته و دقت و هوشیاری رانندگان افزایش دهیم و و ما به اداره راه و شهرسازی چند بار این موضوع را مطرح کرده ایم که باید یک استراحتگاه و یک برج نوری در باغات و یکی دیگر در سرچاهان ایجاد شود تا راننده گان بتوانند استراحت کافی داشته باشند ولی اداره راه همیشه از نبود اعتبار کافی حرف زده است.

عباسزاده، کاهش میزان تصادف در جاده ای این شهرستان رااز مهمترین برنامه های این اداره کل اعلام کرد و افزود: در این راستا پایگاه های امنیت و سلامت در جاده های پرتردد و حادثه خیز در دستور کار قرار داریم و علائم راهنمایی و رانندگی در آنها نصب شده است.

عباسزاده در ادامه بیان داشت: راننده های خسته، خواب آلود، معتاد و غیرمسئول که عدم مهارت کافی‌شان در کنترل وسیله نقلیه خانواده های زیادی را داغدار می کند،اعتیاد در بین راننده ها بیداد می کند و ما هم سالی یک بار امکان این را داریم که از رانندگان تست اعتیاد بگیرم .

رئیس پلیس زاه گهکم تصریح کرد: تعداد زیادی از رانندگانی که دچار سوانح رانندگی شده‌اند برای بیش از ۱۰ ساعت پیاپی رانندگی کرده بودند، در واقع علت اصلی خواب‌آلودگی‌های زمان رانندگی، کم بودن ساعات خواب و بی‌خوابی‌های زیاد پیش از رانندگی است.
حسین عباس زاده اظهار کرد: ما در شش ماه امسال تعداد تصادفاتمان کاهش پیدا کرده است ما در مهر ماه سال گذشته ۱۰ فوتی و ۱۹ مجروح ولی در شش ماهه امسال ۶ فوتی و ۸ مجروح داشتیم .
عباسزاده در خصوص جاده دوراهی شهدادی گفت: در قسمتی از جاده با توجه به اینکه باید عرض بین دوجاده بیشتر از ۱۰ متر باشد در بخش هایی از جاده عرض جاده کمتر از ده متر است و بین دوجاده بتون ریزی و گاردین بندی نشده است که یکی دیگر از عوامل حادثه ساز محسوب می شود.
عباسزاده برای پیشگیری از تصادفات زیاد ما گشتی های خود را زیادتر کردیم و با رنندگان متخلف برخود شده است و دو برج نوری در منطقه باغات و سرچاهان حاجی اباد در دستور کار پلیس راه قرار دارد.

عباس زاده در پایان در خصوص تصادف ۲۹ مهرماه که منجر به کشته شدن رئس زکات استان و همسر مکرمه ایشان شد افزود: راننده از یزد بازده بوده و بدون اینکه بخواهد استراحت داشته باشد به راه خود ادامه می داده که در اثر خواب الودگی راننده از جاده منحرف شده و این ثانحه دردناک را به وجود اورده است و راننده علت استراحت نکردن خود را نبود امنیت در کنار جاده این محور اعلام کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=57879

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.