با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و وزیر صنعت و تجارت عمان، خط مسافری و تجاری میان بندرعباس – بندر خصب رسما افتتاح شد.   به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، خط مسافری و تجاری میان ایران و عمان ظهر امروز با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن ...

با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و وزیر صنعت و تجارت عمان، خط مسافری و تجاری میان بندرعباس – بندر خصب رسما افتتاح شد.

 خبرگزاری فارس: خط مسافری و تجاری بندرعباس - بندر خصب عمان راه‌اندازی شد

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، خط مسافری و تجاری میان ایران و عمان ظهر امروز با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و وزیر صنعت و تجارت عمان رسما مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

با راه‌اندازی خط مسافری بندرعباس – بندر خصب امکان تردد هفتگی مسافر میان دو کشور ایران و عمان از طریق دریا فراهم شده است.  همچنین خط تجاری میان بندر شهید باهنر – بندر خصب نیز آماده جابجایی کالا میان دو کشور ایران و عمان است.

بر اساس هماهنگی صورت گرفته میان دو کشور ایران و عمان دامنه همکاری‌های تجاری و گردشگری میان دو کشور رو به گسترش است.

استاندار هرمزگان در مراسم رسمی افتتاح خط مسافری و تجاری میان ایران و عمان اظهار کرد: تجربه راه‌اندازی این خط نشان دهنده عزم ایران برای گسترش همکاری‌های خود با کشورهای حوزه جنوب خلیج فارس است و ما همواره از صلح و امنیت منطقه دفاع کرده‌ایم.

جاسم جادری ادامه داد: سفر وزیر تجارت و صنعت عمان به ایران نشانه عزم دو طرف برای توسعه این همکاری‌ها است که با جدیت از سوی مسؤولان استان هرمزگان نیز پیگیری خواهد شد.

وی زمینه‌سازی برای توسعه این همکاری‌ها را بخشی از برنامه کلان توسعه تبادلات مرزی و تجاری ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: راه اندازی خط مسافری و تجاری میان بندر شهید باهنر در مجاورت بندرعباس با بندر خصب در کشور عمان افق روشنی از همکاری را در پیش روی روابط ایران و عمان قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه طول مسیر دریایی میان بندرعباس تا بندرخصب معادل ۷۱ مایل (حدود ۱۱۴ کیلومتر) است، افزود: با راه‌اندازی این خط مسافری امکان تردد مستمر مردم کشورمان به عمان و اتباع عمانی به ایران فراهم می‌شود.

به گزارش فارس، تمهیدات لازم به منظور استقرار نمایندگی وزارت امور خارجه کشورمان در بندر شهید باهنر به منظور ارائه روادید به اتباع عمانی برای ورود به خاک ایران اسلامی فراهم شده و در بندر خصب عمان نیز نمایندگی وزارت خارجه عمان برای ایجاد امکان تردد اتباع ایرانی مستقر شده تا تردد اتباع دو کشور تسهیل شود.

در حال حاضر یک شناور کاتاماران عمانی کار تردد مسافران در این خط مسافری دریایی را با هزینه هر نفر ۶۰ ریال عمان معادل حدود ۶۰۰ هزار تومان کشورمان انجام می‌دهد که شناورهای ایرانی نیز برای این منظور اعلام آمادگی کرده‌اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=57364

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.