مدرس دانشگاههای شهرستان حاجی آباد گفت: خرمشهر نماد مقاومت و ایثار مردم ایران اسلامی است و روز سوم خرداد بیانگر جلوه های نصرت الهی و از مهم ترین و زیباترین روزه های انقلاب اسلامی ایران است. . محمد میرزاده در گفتگو با خبرنگار پیارم حاجی آباد با بیان اینکه خرمشهر نماد مقاومت و ایثار مردم ...

مدرس دانشگاههای شهرستان حاجی آباد گفت: خرمشهر نماد مقاومت و ایثار مردم ایران اسلامی است و روز سوم خرداد بیانگر جلوه های نصرت الهی و از مهم ترین و زیباترین روزه های انقلاب اسلامی ایران است. .

محمد میرزاده در گفتگو با خبرنگار پیارم حاجی آباد با بیان اینکه خرمشهر نماد مقاومت و ایثار مردم ایران است اظهار داشت: سوم خردادماه سالروز آزادی خرمشهر را به مقام عظمای ولایت و رزمندگان عزیز و مردم شریف و ولایت مدار تبریک عرض می نمایم.

 

مدرس دانشگاههای حاجی آباد با بیان اینکه خدای سبحان در سوره آل عمران ۱۲۶می فرماید پیروزی تنها از جانب خدای حکیم است افزود: حماسه آزاد سازی خرمشهر با حمله همه جانبه عراق به ایران شهر خرمشهر پس از۳۵ روز مقاومت در چهارم آبان ماه ۵۹ به دست عراقی ها افتاد و پس از ۱۹ماه با حماسه آفرینی رزمندگان اسلامی آزاد شد و پرچم ایران اسلامی برفراز مسجد جامع به اهتزاز درآمد.

 

وی در ادامه بیان داشت: جمله معروف امام که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد بیانگر جلوه های نصرت الهی و از مهم ترین و زیباترین روزه های انقلاب اسلامی ایران است.

 

میرزاده خاطر نشان کرد: عملیات بیت المقدس در۱۰ اردیبهشت ۶۱ آغاز شد و در چهار مرحله عملیات نهایتا در سوم خرداد ۶۱ به آزاد سازی خرمشهر انجامید و تلفات زیادی به دشمن وارد شده است و در این عملیات رزمندگان اسلام در موضع قدرت قرار گرفتند.

وی ابراز داشت: مقاومت مردم خرمشهر، حماسه ای از یاد نرفتنی است؛ چرا که مردم این شهر در حالی به مبارزه با دشمن پرداختند که از پیش برای این تهاجم و تجاوز آمادگی نداشتند. آنها با سلاح عزم و ایمان به مکتب و عشق و علاقه به میهن اسلامی شان، با دست خالی چنان مقاومت کردند که در تاریخ، بی نظیر ماند. به اعتقاد کارشناسان نظامی، مقاومت بی سابقه ای که در خرمشهر انجام شد، هرگز با دیگر مقاومت ها قابل مقایسه نیست. خرمشهر برای ملت ما تنها یک شهر نیست، بلکه تاریخ گویای پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب است. از این رو، سوم خرداد و فتح این شهر، آیینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه این امت است.

میرزاده افزود: روز سوم خرداد ماه، سالگرد حماسه آزادی و فتح خرمشهر پس از بیش از یک سال و نیم اشغال آن به دست بعثیان است. فتح  آزادسازی خرمشهر فصلی به یادماندنی از رشادت های رزمندگان و دلیران اسلام است که می توان از آن به عنوان الگوی جهانی ایثار و مقاومت یاد کرد.

وی اظهار گفت: فتح خرمشهر، حماسه آفرینی مردانی است که با اتکا به قدرت الهی پا به عرصه جهاد نهادند و با نمایش ایمان پولادین خود که برگرفته از تعالیم اسلام ناب محمدی(ص) است، حماسه ای جاوید را رقم زدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=62535

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.