مدیرعامل شرکت نخلداران حاجی آباد، گفت: طرح ثبت خرمای پیارم حاجی آباد، به عنوان میراث ملی این منطقه تهیه و پس از تایید کارشناسان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد. به گزارش پیارم، سعید خسروی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خرمای پیارم، مرغوب ترین خرمای صادراتی استان و کشور، شهریورماه امسال در فهرست آثار ...

مدیرعامل شرکت نخلداران حاجی آباد، گفت: طرح ثبت خرمای پیارم حاجی آباد، به عنوان میراث ملی این منطقه تهیه و پس از تایید کارشناسان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

به گزارش پیارم، سعید خسروی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خرمای پیارم، مرغوب ترین خرمای صادراتی استان و کشور، شهریورماه امسال در فهرست آثار طبیعی – ملی ایران به ثبت رسید.
وی افزود: تقاضای ثبت نشانه جغرافیایی خرمای پیارم حاجی آباد در قلمرو جغرافیایی ایران- استان هرمزگان- شهرستان حاجی آباد روستاهای گنج، برآفتاب، دهستان بالا و پایین، دراگاه، گهکم، معدنوئیه و تنگدئویه با هماهنگی و پیگیری سازمان تعاون روستایی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به نماینگی شرکت تعاونی نخلداران حاجی آباد و انجمن ملی خرمای ایران شعبه هرمزگان انجام شده است.
مدیرعامل شرکت نخلداران بیان کرد: اقدامات لازم جهت ثبت جهانی این محصول ارزشمند صورت گرفته و تا ۲ ماه دیگر خرمای پیارم حاجی آباد ثبت جهانی می شود.
خسروی با بیان اینکه خرمای پیارم، مرغوبترین و گرانترین خرمای جهان است، تصریح کرد: این خرما که به خرمای شکلاتی معروف است به علت خشک بودن و قابلیت نگهداری طولانی مدت طرفداران زیادی در بازارهای داخلی و خارجی دارد.
وی سطح زیرکشت پیارم مثمر در حاجی آباد را  ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: سالیانه بیش از نیمی از تولیدات خرمای پیارم حاجی آباد معادل ۶ هزار تن به کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای اروپایی و آسیای مرکزی صادر می شود.
شهرستان حاجی آباد در ۱۶۰ کیلومتری شمال هرمزگان  با داشتن آب و هوای گرم و خشک، تنها منطقه کشت پیارم در ایران و هرمزگان است.
انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=57769

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.