امام جمعه حاجی آباد وظیفه مردم در حمایت از کالای داخلی خرید  و استفاده از تولید داخل است، حمایت از کالای داخلی یکی از بهترین شیوه برای مقابله با طراحی اقتصادی دشمن است دشمن بر جنگ اقتصادی و فرهنگی  تمرکز کرده است. ...

به گزارش پیارم حاجی آباد، حجت الاسلام مختاری امام جمعه حاجی آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با کارگران و کار فرمایان اظهار کرد: کارگران و کارفرمایان ایرانی با همه گرفتاری ها و تحریم  ها در زمینه مواد اولیه، ماشین آلات پیشرفته  که در کشور وجود دارد محصولات با کیفیتی تولید می کنند که باید در مقابل نیروی کار ایرانی سر تعظیم فرو آورد.

حجت الاسلام مختاری افزود: نیروی انسانی بخش تولید بویژه کارگران ثروتی عظیم هستند و مهمترین ویژگی نیروی کار ایرانی هنروارانه و انگیزه و خلاقیت او از سطح متوسط جهانی بالاتر است.

وی تاکید کرد: دولت و مسئولان در برطرف کردن مشکلات و موانع کار آفرینان و کارگران و افزایش ظرفیت تولید و واحدهای تولیدی تلاش کنند.

امام جمعه حاجی آباد بیان کرد: صحبت از حمایت و فمصرف دولت و نهادهای حکومتی از کالای ایرانی این یک بخش کوچکی از حمایت  دولت است حمایت  یعنی برداشتن موانع تولید موانع دست و پاگیر دریافت تهسیلات و برداشتن است.

مختاری ادامه داد: اما از همه اینها مهمتر آنچه کمر تولید داخلی را می شکند واردات بی رویه  است چرا پوشاکی که در داخل تولید می شود از خارج وارد می کنید دولتی ها بیشتر به این مسئله رسیدگی کنند.

وی قاچاق کالا را یکی دیگر از موانع تولید داخل عنوان کرد و افزود: علا رقم اینکه در زمینه قاچاق کالا زحماتی کشیده شده ولی ما حجم زیادی قاچاق وارد کشور می شود و متاسفانه قسمت عمده این قاچاق از استان هرمزگان وارد می شود که مسئولان استان برای جلوگیری از قاچاق یقه پاره کنند و این مطالبه مردم است.

خطیب نماز جمعه حاجی آباد گفت: نیروهای توانمد و انقلابی امنیتی انتظامی استان و سربازان گمنام امام زمان و نیروهای سپاه و بسیج وسط میدان بیایند انسان در مقابل سخنان رهبری و مردم خجالت می کشد با قاچاقچیان کلان مبارزه کنید .

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: امروز مسئولین باید از قصه ورود قاچاق خوابشان نبرد و جنگ جنگ اقتصادی است و از هفته آینده هر هفته یک خبر ویژه از اقدام مسئولین استان در مبارزه با قاچاق بدهید .

وی وظیفه مردم در حمایت از کالای داخلی خرید  و استفاده از تولید داخل است، حمایت از کالای داخلی یکی از بهترین شیوه برای مقابله با طراحی اقتصادی دشمن است دشمن بر جنگ اقتصادی و فرهنگی  تمرکز کرده و اتاق جنگ اقتصادی هم وزارت خزانه داری آمریکاست.

امام جمعه حاجی آباد گفت: یک وزارت در خزانه داری امریکا تشکیل شده که به اقتصاد ایران ضربه بزند و یک مرکز هم همزمان با سفر ترامپ در سال گذشته به عربستان است و در عربستان که کار ـن هم همین کم کردن مبادلات خاصه در منطقه و تنش در بازار ارز می باشد.

مختاری با اشاره به اینکه دشمن با تمام وجود در قضیه اقتصاد و فرهنگ به میدان آمده است و مردم و مسئولین باید تمام تلاش خود را برای مقابله با جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن بکنند.

وی آمریکا را دشمن اصلی ملت و کشور ایران دانست و افزود: امریکا حتی یک روز هم به فکر کمک به ایران نبوده و حتی مذاکره و توافق و برجام هم برای توقف ملت ما بوده و دیدیم که با برجام هم یک قدم برای کشور ما برداشته نشد و از دشمن جز دشمنی چیزی بر نمی آید.

این مقام مسئول افزود: امروز هم که ترامپ وعده بیرون رفتن از برجام را داده ما ناراحت نیستیم چون آمریکا داخل نبوده که بخواهد خارج بشود و با تحریم های مکررش اروپا را هم عملا خارج کرده  حالا می خواهد رسما اعلام کند.

مختاری گفت: اقتصاد ایران با تکیه بر درون و با ارتباط با کشورهای همسایه و مشترک المنافع به ویژه روسیه و … و اقدام به ارز مبادلاتی مشکلی نخواهد داشت، ولی ذات پلید آمریکا و بد ذاتی و بدعهدی در پیمان شکنی اش و دشمنی تمام عیارش با ایران برای همه دنیا آشکار شده است و وقتی این دشمنی ها و تحریم تمام می شود که ما روی پای خودمان بایستیم.

امام جمعه حاجی آباد با اشاره به تصمیم یکی از مسئولین اجرایی استان در زمینه فرهنگ و ابلاغ این تصمیم افزود: این ابلاغ مستقیم تاثیر بر فرهنگ این مردم دارد اما اعتقادم این است که این مسائل حاشیه ای است و دردی را از مردم دوا نمی کند.

مختاری بیان داشت: توصیه من این است که باید با متولیان فرهنگ و دینی مشورت بشود و با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه و علما و بزرگان اصحاب فرهنگ مشورت می کردید بعد تصمیم می گرفتید.

وی افزود: خدا شاهد است که مشکل مردم کار و شغل است نه این ابلاغیه های فرهنگی گوجه و خیار و پیاز کشاورزان زمین مانده فکری برایشان بکنید.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67854

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.