حجت‌الاسلام شریفی  گفت: عید قربان روز کسب معرفت، قربانی کردن نفس و تقرب به خداوند است. به گزارش پیارم حجت الاسلام  شریفی امام جمعه حاجی آباد، ضمن تیریک دهه ولایت و امامت و عید قربان اظهار کرد: عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است عید قربان مخصوص شیعیان تمام مسلمانان جهان است، این عید ...

حجت‌الاسلام شریفی  گفت: عید قربان روز کسب معرفت، قربانی کردن نفس و تقرب به خداوند است.

به گزارش پیارم حجت الاسلام  شریفی امام جمعه حاجی آباد، ضمن تیریک دهه ولایت و امامت و عید قربان اظهار کرد: عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است عید قربان مخصوص شیعیان تمام مسلمانان جهان است، این عید از اهمیت ویژه ای در بین اعیاد

حجت الاسلام شریفی اظهار کرد: قربان، عید نزدیک شدن به خداوند است و از تقرب الی الله می‌آید. پیامبر (ص) در حدیثی می‌فرمایند: «الصَّلاهُ قُربانُ کُلِّ تَقِیٍّ»؛ نماز عید قربان باعث تقرب انسان متقی به خداوند متعال است.

حقیقت عید قربان، قربانی کردن نفس است

امام جمعه حاجی آباد درباره کسب معرفت و قربانی کردن نفس اماره بیان کرد: حجاج در روز عید قربان به سرزمین آرزو‌ها یعنی «منا» می‌رسند؛ هنگامی که در سرزمین منا به قربانگاه می‌روند و حیوانی را برای قربانی ذبح می‌کنند، در حقیقت حیوان نفس خود را سر می‌برند. همه انسان‌های آزاده آرزویشان این است که روزی شیطان وجود نداشته باشد و بتوانند از تمام شهوات و تعلقات دنیایی دور شوند.

وی در ادامه افزود: وقتی بنا شد که حضرت ابراهیم (ع)، اسماعیل را به قربانگاه ببرد از آسمان ندا آمد: «و فدیناه بذبح عظیم»؛ و ما قربانی بزرگی را فدای او ساختیم. با مراجعه به تفاسیر و برخی روایات می‌بینیم که ذبح حضرت اسماعیل، ذبح عظیم نبوده است بلکه شهادت امام حسین علیه السلام ذبح عظیم است. اگر ابراهیم (ع) فرزندش را از قربانگاه بازگرداند و گوسفند را قربانی کرد، امام حسین (ع) اهل بیتش را در کربلا فدا و قربانی درگاه الهی کرد و ذبح عظیم شکل گرفت.

امام جمعه حاجی آباد، بر ضرورت اهمیت قربانی کردن هوای نفس در عید قربان افزود: عید قربان جشن رها شدن از بردگی نفس و پاکسازی باطن از آلودگی ها است.

وی در ادامه اذعان داشت: عید سعید قربان تنها عیدی است که هیچ اختلافی بین مسلمانان نیست و نماد و تجلی وحدت مسلمانان جهان اسلام است، وحدت مسلمانان پایه های استکبار را به لرزه در می آورد.

برائت از ستم ها و طاغوت های زمان تکمیل کننده حج است

حجت الاسلام شریفی، برائت از ستم ها و ظلم هایی که در جهان امروز می شود را تکمیل کننده حج عنوان و خاطرنشان کرد: طاغوت بزرگ امروز آمریکا است که در توهم به سر می برد.

وی با اشاره به اینکه آتش افروزی های امروز در جهان اسلام نتیجه اقدامات شیطان بزرگ و طاغوت زمان، امریکا است، عنوان کرد: از خدا می خواهیم نابودی رژیم صهیونیستی عیدی ما در این روز عید باشد.

وحدت رمز موفقیت و پیروزی است

امام جمعه حاجی آباد، به وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه امروز اشاره کرد و اظهار داشت: در سایه وحدت مسئولان و دوری از تفرقه ین مشکلات برطرف می شود، مسئولان باید زمینه اشتغال و مسکن جوانان را فراهم سازند و با همفکری و وحدت در رفع مشکلات مردم گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب که نسل جوان مورد هدف قرار گرفته است، باید به قشر جوان میدان داد و با بهره مندی از استعداد جوانان در راستای رفع مشکلات اقتصادی نقش آفرینی کرد، جوانان در هر عرصه ای که ورود پیدا کرده اند موفق عمل کردند و باید به این قشر اعتماد کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=71974

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.