همه ما انسانها می دانیم که یک روز از دنیا می رویم و تمام داشته هایمان در این دنیا می ماند و چه بهتر برای جاودانگی دو دنیایمان تلاش کنیم و وقف یکی از سنت های جاری و ابدی است که همیشه پاداش او برایمان می ماند به گزارش پیارم حاجی آباد، همه ما انسانها ...

 همه ما انسانها می دانیم که یک روز از دنیا می رویم و تمام داشته هایمان در این دنیا می ماند و چه بهتر برای جاودانگی دو دنیایمان تلاش کنیم و وقف یکی از سنت های جاری و ابدی است که همیشه پاداش او برایمان می ماند

به گزارش پیارم حاجی آباد، همه ما انسانها می دانیم که یک روز از دنیا می رویم و تمام داشته هایمان در این دنیا می ماند و چه بهتر برای جاودانگی دو دنیایمان تلاش کنیم و وقف یکی از سنت های جاری و ابدی است که همیشه پاداش او برایمان می ماند به گونه ای که واقف با نیت خیر خود و در جهت بهبود شرایط مادی و معنوی جامعه بشری چراغی را روشن می کند که همواره خواهد درخشید و بهترین توشه آخرت است.
نمونه بارز این درخشش واقف خیر اندیش دکتر حسن عباسپور است که بزرگترین موقوفه در شهرستان به ارزش ۲۰ میلیارد یال متعلق به اوست.
این بزرگوار از ایثارگران و رزمند شت سال دفاع مقدس است که به معلمی اشتغال داشت و برای ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) این نخیلات را کاشت و وقف کرد۰ است.
حسن عباسپور یکی از واقفین بزرگ حاجی آباد است که دو قطعه از نخیلات خود به ارزش ۲۰ میلیارد ریال را وقف نیازمندان و خانواده ایثارگران کرده است.
دکتر حسن عباسپور وقف کننده بزرگ حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم اظهار کرد:وقف یک سنتی است ک انسان با خدا معامله می کند و من هم برای شکرگذاری و قدردانی از نعمت هایی که خداوند به من عطا کرده است این دو ملک را وقف کردم.
عباسپور افزود: انسان وقتی چیزی از اموال ود را وقف بند ای خداوند می کند در واقع خودش را به خداوند نزدیک کرده است و همیشه وجود خدا را در کنار خود احساس می کند.
وی بیان داشت: سنت حسنه وقف یک چشمه جاری و ساری است که حتی بعد از مرگ انسان باز از این موقوفه خداوند برای وقف کننده پاداش در نظر می گیرد.
عباسپور تصریح کرد: من دو ملک خود را که یکی از آنها در منطقه حسین آباد باینوج است را وقف کرده ام این ملک حدود ۱۳۰ اصله پیارم از نوع مرغوب ترین ارقامی که داشتم را وقف کردم و درآمد این ۱۳۰ اصله پیارم را جهت کمک به نیازمندان، ترویج علوم قرآنی، کمک به سالمندان جت رفتن به عتبات عالیات صرف می شود.
وی بیان داشت: دومین ملک در روستای سیروئیه است که ۱۰۰ اصله نخل پیارم می باشد آن را نیز وقف کمک به خانواده آزادگان، جانبازان و ایثارگران کرده ام.
دکتر عباس پور از بازنشستگان اداره آموزش و پرورش هستند و هم اکنون در دانشگاههای استان دانشگاه آزاد، پیام نور، جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد حاجی آباد مشغول به خدمت می باشند.وی دارای سه فرزند می باشند که پسر بزرگشان دانشجویی برق قدرت دانشگاه میناب و دخترشان دانشجو رشت دندان پزشکی دانشگاه شیراز و پسر کوچکشان هم کلاس چهارم می باشد.

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=66044

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.