نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: حاجی آباد با توجه به شرایط آب و هوایی خوبی که دارد شرایط ایجاد بندر خشک را دارد. ...

به گزارش پیارم حاجی آباد، هاشمی تختی نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان حاجی آباد اظهار کرد: امروز در شهرستان نشست خوبی با مدیران کل دستگاههای اجرایی و روسای ادارات حاجی اباد داشتیم و تا کید من به مدیران استانی این است قول های را در این جلسه ندهیم که قابلیت اجرایی ندارد چیزی که در توانمان است و ضمانت اجرایی دارد را در جلسه مصوب کنیم.

هاشمی تختی افزود: شهرستان حاجی آباد یکی از شهرستان های استان هرمزگان است که دو استان کشور یعنی فارس و کرمان را به هم وصل می کند و می تواند مرکز ثقل فرهنگ سه استان با همدیگر باشد و وجود امامزاده سید محمد(ع) یک موقعیت خوب برای شهرستان است و می تواند یک نقطه عطف برای کار فرهنگی است.

وی بیان داشت: در بحث اشتغال برای شهرستان خیلی وقت است که پیشنهاد بندر خشک داده شده است حاجی اباد به دلیل شرایط آب و هوایی خوبی که دارد قابلیت نگهداری کالاهایی که در گمرک بندرعباس به دلیل شرایط گرما و شرجی ندارد می توانیم در حاجی آباد نگهداری کنیم.

نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از راهکارهای که بتوان در شهرستان ایجاد اشتغال کرد ایجاد همین بندر خشک است.

هاشمی تختی گردشگری را یکی دیگر از ظرفیت های خوب شهرستان عنوان کرد و افزود: حاجی آباد با وجود مکانهای گردشگری بکر و چشمه های آب فراوان و شرایط اب و هوایی بسیار خوب زمینه ایجاد صنعت گردشگری را دارد و از مسئولین میراث فرهنگی درخواست ثبت مکان های گردشگری را داریم.

وی با بیان اینکه گردشگری یک صنعت پایدار است افزود: می توان با ایجاد مکانهای اقامتی مناسب زمینه اردو های دانش آموزی را از سراسر کشور به این شهرستان داشته باشیم.

این مقام مسئول یادآور شد: حاجی آباد ظرفیت های بسیاری در زمینه اشتغال دارد که می توان به گلیم بافی در این شهرستان می توان اشاره کرد که با ایجاد خانه صنایع دستی در شهرستان می توان این صنعت را توسعه داد و زمینه اشتغال خانگی را فراهم کرد.

هاشمی تختی ادامه داد: قلعه تاریخی حاجی آباد یک مکان گردشگری خوب می باشد که اگر میراث فرهنگی با تفاهمنامه ای که با میراث فرهنگی دارد بتوان کامل قلعه را بازسازی کند می تواند هم شغل ایجاد کند و به صنعت گردشگری در شهرستان هم رونق بدهد.

وی در ادامه با اشاره به معادن شهرستان حاجی آباد افزود: ما در بحث معادن یک مشکلی که وجود دارد تقسیمات کشوری است در منطقه شهرستان حاجی آباد ما نیازمند مدرسه هستیم ولی معدنی که در کنار این منطقه است از استان کرمان است آلودگی این معدن سهم مردم منطقه حاجی آباد ولی سودش در جیب استان کرمان است.

نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید مردم از معادن سهمی داشته باشند و تعاونی تشکیل بشود و مردم از آن بهرمند بشوند.

هاشمی تختی در پایان به راههای روستایی اشاره کرد و تصریح کرد: راههای روستایی که باعث پیشرفت هر منطقه ای است و یکی از معضلات نبود راههای روستای به خصوص در منطقه احمدی که متاسفانه به دلیل صعب العبور بودن نیاز است مسئولین تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68417

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.