مجتبی هاشمی ، جوان کارآفرینی است که با حمایت بسیج سازندگی سالانه ۳۰۰۰ هزار قطعه ماهی تولید می کند و برای ۲نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است. به گزارش پیارم حاجی آباد؛عرصه های فعالیت اقتصادی متنوع و گوناگون اند و افراد با مهارتها،تجربیات،علایق و سرمایه اولیه متفاوت می توانند در عرصه های مختلف وارد عمل ...

مجتبی هاشمی ، جوان کارآفرینی است که با حمایت بسیج سازندگی سالانه ۳۰۰۰ هزار قطعه ماهی تولید می کند و برای ۲نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.

به گزارش پیارم حاجی آباد؛عرصه های فعالیت اقتصادی متنوع و گوناگون اند و افراد با مهارتها،تجربیات،علایق و سرمایه اولیه متفاوت می توانند در عرصه های مختلف وارد عمل شوند و فعالیت تولیدی و اقتصادی خود را شروع کنند.

 

عرصه تولید و پرورش آبزیان از جمله عرصه های تحقق اقتصاد مقاومتی است که بسیج سازندگی نیز در این زمینه آموزشها،تسهیلات و حمایتهایی را در برنامه خود دارد.

 

پرورش ماهی از جمله طرح های اشتغالزایی است که نیاز به سرمایه اولیه چندانی ندارد و در عرصه های اقتصاد مقاومتی مورد حمایت قرار می گیرد.

 

مجتبی هاشمی، جوانی بسیجی برای تولید و کمک به چرخه اقتصاد کشور در روستای هاشم اباد بخش مرکزی حاجی آباد  به پرورش ماهیان خوراکی مشغول است.

 

 

 

این کارآفرین جوان بدون تحصیلات دانشگاهی موفق به تولید ماهی شده است و از این راه خود و چند تن از دوستان و اعضای خانواده اش روزگار می گذرانند.

 

وی در گفتگو با خبرنگار پیارم، با اشاره به علاقه اش در پرورش ماهی گفت: مدرک تحصیلی من دیپلم است و تکثیر ماهی را با چند آکواریوم در خانه شروع کردم، دانش این کار را با تجربه آموختم، از ۴ سال پیش کار پرورش ماهی را به صورت جدی آغاز کردم و برای آموختن فوت و فن این کار هزینه کرده ام، امروز با اشتیاق دانش و تجربه خود را در اختیار علاقمندان به تولید در این حرفه قرار می دهم.

 

هاشمی افزود: سرمایه مهمترین اصل برای ورود به یک حرفه است اما بدون شک علاقمندی، دانش  و نوآوری در این حرفه ضامن تولید با کیفیت و کمیت وموفقیت در بازار فروش است.

 

وی گفت:سرمایه اولیه ام برای شروع جدی و گسترده کار پرورش ماهی ۱۲۰ میلیون تومان بود که سال گذشته دو تن ماهی برداشت کردم و امسال  توانستم با تسهیلات بسیج سازندگی به مبلغ۳۰ میلیون تومان بیشتر این سرمایه را تامین کنم و پیشبینی می کنم که دو برابر سال قبل برداشت داشته باشم.

 

تولید کننده ماهی ادامه داد: سالانه ۳۰۰۰ هزار قطعه ماهی پرورش می دهم، ایجاد این شغل در فضای کوچک خانگی که ۵۰۰۰هزار مترمربع می باشد نسبت به درآمدش نیازمند سرمایه بالایی نیست.

هاشمی  با اشاره به درآمد سال قبل ۲۰ میلیونی از این حرفه تصریح کرد: این حرفه سودآوری بالایی دارد، در ابتدای شروع کار به دلیل نداشتن تجربه خسارت هایی را دادم ،در حال حاضر بعد از۲ سال این سرمایه گذاری به درآمدزایی رسیده است.

 

وی تصریح کرد: ما در ۱۰فروردین امسال نزدیک به ۳۰۰۰ قطعه ماهی در استخر ریخته ایم و بهره برداری از این ماهیان در مهر ماه اغاز که بیشتر به اهواز فرستاده می شود و قیمت هر کیلو ماهی ۱۰ هزار تومان می باشد.

هاشمی در پایان افزود:  حمایت از تولیدکنندگان ماهی‌کمک به چرخه تولید و سبب سرافرازی کشور است و باید با پشتکار تولید کشور را به پیش ببریم و شعار «ما می توانیم» را تحقق ببخشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=62322

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.